medische testen eerst is interessanter?

BUTTON_POST_REPLY
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

medische testen eerst is interessanter?

Bericht door Kevin_Fox »

Ik maakte me de volgende bedenking:

Waarom niet de medische testen als eerste proef laten plaatsvinden?
Dit is toch veel handiger voor zowel overheid (€€€) als kandidaten?
Want als je alle proeven meedoet en je bent dan uiteindelijk medisch ongeschikt dan is dat best wel sneu...
Waarom doet men dit niet, logischer niet?
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: medische testen eerst is interessanter?

Bericht door VRS »

Kevin_Fox schreefCOLONIk maakte me de volgende bedenking:

Waarom niet de medische testen als eerste proef laten plaatsvinden?
Dit is toch veel handiger voor zowel overheid (€€€) als kandidaten?
Want als je alle proeven meedoet en je bent dan uiteindelijk medisch ongeschikt dan is dat best wel sneu...
Waarom doet men dit niet, logischer niet?
Dat was vroeger ook zo. Ik denk dat je dat nog merkt aan de opsomming van de proeven in het selectiereglement; daarin staat nog zoals vroeger "Een fysiek-medisch onderzoek". Daarna werd dat de derde proef en nu is het de laatste.

Waarom? Omdat de kosten en de werklast een stuk lager zijn wanneer men dit op het einde van de procedure organiseert, want er zijn dan veel minder kandidaten over. Dat is wat ik destijds als reden hoorde en ik geloof dat dit sowieso wel de/een reden is. Bedenk ook dat de medische dienst hoogstwaarschijnlijk niet de best gefinancierde dienst van de nu ernstig ondergefinancierde federale politie is, waardoor ze daar wellicht zeer vaak op hun tandvlees zitten met hun hoeveelheid werk. Dat zou waarschijnlijk ook weer impliceren dat de kandidaat veel langer zou moeten wachten op de uitslag, als men deze proef als eerste organiseert en dus voor veel meer kandidaten. Ook voor de overheid is het dus zeker niet handiger op vlak van centen om dit als eerste proef te organiseren (denk bv. aan de labokosten voor het onderzoek van de urinestaal).

Het enig nadeel nu is dat de kandidaat inderdaad heel de procedure moet doorlopen om dan soms op het einde te moeten horen dat hij/zij niet binnen mag omwille van iets medisch. Uiteindelijk is het resultaat hetzelfde, maar er is inderdaad wel veel moeite in het ganse proces gekropen. En dat is zeker een belangrijk minpunt.
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: medische testen eerst is interessanter?

Bericht door slisse »

Je kan op de site alle medische voorwaarden raadplegen en daarmee kan je naar je huisarts stappen.

Indien er dan al iets zou schelen (bv ogen, oren...) kan je al de nodige stappen ondernemen tegen de medische proef.
BUTTON_POST_REPLY