Druggebruik, volgend jaar opnieuw deelnemen

BUTTON_POST_REPLY
Bodard
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2013, 23:32

Druggebruik, volgend jaar opnieuw deelnemen

Bericht door Bodard »

Dag iedereen,

Ik werd op 04/02/2014 medisch ongeschikt verklaard voor een functie bij de politie wegens gebruik van cannabis en tegenstrijdige verklaringen omtrent cannabis.
Maar op de achterzijde van mijn brief stond dat ik terug kan deelnemen vanaf 04/02/2014.

Omdat ik niet zeker was had ik een mail gestuurd naar jobpol en zij zeiden dat ik inderdaad terug volgend jaar mag deelnemen.

Maar als ik op de site van jobpol ga kijken vind ik dit terug:
Voor de 3de selectieproef als kandidaat-inspecteur van politie (de medisch-fysieke proef) kan je geschikt (geldigheid: 2 jaar), in beraad of ongeschikt worden verklaard. Word je ongeschikt bevonden, dan kan je een tegenexpertise laten uitvoeren door een andere medische dienst. Deze tegenexpertise kan leiden tot een herziening van het medisch dossier door de medische dienst van de Federale Politie. Word je, zelfs na een procedure tot herziening, definitief ongeschikt bevonden, dan kan je niet meer deelnemen aan een selectieproef. Deze uitsluiting geldt dan voor alle kaders.
Dus dat wil zeggen definitieve uitsluiting, maar toch mag ik volgend jaar terug deelnemen...

Iemand hier ervaring mee?

Groeten
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Druggebruik, volgend jaar opnieuw deelnemen

Bericht door Bart V »

Er is geen tegenexpertise uitgevoerd dus ben je gewoon ongeschikt (voor 1 jaar) en niet definitief ongeschikt.

(al mag zoiets naar mijn mening meteen als definitief ongeschikt bestempeld worden. Het gebruik ervan tijdens je selectietesten en dan nog tegenstrijdige verklaringen, nee bedankt...)
PZ Gent
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Druggebruik, volgend jaar opnieuw deelnemen

Bericht door nielsvl »

Bart V schreefCOLON(al mag zoiets naar mijn mening meteen als definitief ongeschikt bestempeld worden. Het gebruik ervan tijdens je selectietesten en dan nog tegenstrijdige verklaringen, nee bedankt...)
Mee eens...
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Druggebruik, volgend jaar opnieuw deelnemen

Bericht door DerDritteMann »

Bart V schreefCOLON(al mag zoiets naar mijn mening meteen als definitief ongeschikt bestempeld worden. Het gebruik ervan tijdens je selectietesten en dan nog tegenstrijdige verklaringen, nee bedankt...)
Mee eens (x2)
BUTTON_POST_REPLY