Bijkomende medische test

VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Bijkomende medische test

Bericht door VRS »

montoya schreefCOLONHallo,

mijn dochter heeft ook een brief gehad 13/11/2015 van de medische dienst van rekrutering om bijkomende medische testen te laten doen.
terug brief gehad 17/11/2015 u wordt verzocht zich aan te bieden op de medische dienst van rekrutering in het kader van kandidatuur voor functie bij de politie, ten einde
een bijkomend onderzoek te ondergaan. datum 18/11/2015 om 09:30 u.

Vind het wel vreemd dat er niets staat waarom dan wel ? Heeft iemand een idee ?
Niet meteen vreemd dat de brief niet vermeldt waarom (zijn wellicht standaardbrieven en mogelijks heeft het iets te maken met medisch beroepsgeheim). Bijkomend onderzoek kan voor iets banaals zijn, hoeft niet per se iets ernstig te betekenen hoor. Ze informeert best zelf telefonisch bij de 'Psychological medical service' (DPPMS) zoals dat tegenwoordig blijkbaar genoemd wordt. De contactgegevens staan misschien op de brief zelf en anders hier: http://www.polsupport.be/AspxV02/Main/M ... enu=045900
montoya
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2015, 17:53

Re: Bijkomende medische test

Bericht door montoya »

thx om de info VRS. Even foutje recht zetten 17/11/2015 moet ze voor selectiecommissie en het bijkomende medische onderzoek gaat door op 18/11/2015.
als ze dat maar overleefd.
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »

Weet er iemand met zekerheid te zeggen naar welk adres men bijkomende medische attesten moest opsturen? De brief die ik hieromtrent had ontvangen is helaas na een grondige opkuis door de vriendin ten huize verdwenen :-)
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Bijkomende medische test

Bericht door AndyL »

Medo schreefCOLONWeet er iemand met zekerheid te zeggen naar welk adres men bijkomende medische attesten moest opsturen? De brief die ik hieromtrent had ontvangen is helaas na een grondige opkuis door de vriendin ten huize verdwenen :-)
In mijn brief staat vermeld:
"Document(en) opsturen naar: Federale Politie, Arbeidsgeneeskunde, Recrutering
Kroonlaan 145 E
1050 BRUSSEL (Elsene)"

Dus dat is absoluut zeker. Ik hoop het adres binnenkort ook te kunnen aanschrijven!
Start opleiding: 2/10/2017
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »

AndyL schreefCOLON
Medo schreefCOLONWeet er iemand met zekerheid te zeggen naar welk adres men bijkomende medische attesten moest opsturen? De brief die ik hieromtrent had ontvangen is helaas na een grondige opkuis door de vriendin ten huize verdwenen :-)
In mijn brief staat vermeld:
"Document(en) opsturen naar: Federale Politie, Arbeidsgeneeskunde, Recrutering
Kroonlaan 145 E
1050 BRUSSEL (Elsene)"

Dus dat is absoluut zeker. Ik hoop het adres binnenkort ook te kunnen aanschrijven!
Top, bedankt.
Dacht wel dat het Kroonlaan was maar zekerheid is altijd fijn.

Ook bijkomende attesten?
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Bijkomende medische test

Bericht door AndyL »

Medo schreefCOLON Ook bijkomende attesten?
Inderdaad, na een lange zoektocht kon ik geopereerd worden aan de ogen. Nu nog even afwachten, en dan hopelijk niet al te veel bureaucratie meer... :eek:

Zie jouw bericht in topic "Vragen ivm: De ogen" van 19 januari 2016, waarvoor nog steeds veel dank trouwens!
Start opleiding: 2/10/2017
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »

AndyL schreefCOLON
Medo schreefCOLON Ook bijkomende attesten?
Inderdaad, na een lange zoektocht kon ik geopereerd worden aan de ogen. Nu nog even afwachten, en dan hopelijk niet al te veel bureaucratie meer... :eek:

Zie jouw bericht in topic "Vragen ivm: De ogen" van 19 januari 2016, waarvoor nog steeds veel dank trouwens!
Aha, herinner het me weer ja.

Blij om te horen alvast dat de behandeling aan de ogen succesvol was. Vandaag zijn mijn bijkomende attesten (eindelijk, 3 maanden wachttijd is toch LANG!) op de post gegaan... Ben benieuwd of ze nu weer iets aan te merken hebben of dat ik eindelijk het heugelijk nieuws mag ontvangen dat ik geslaagd ben na zoveel jaar... :-D
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Bijkomende medische test

Bericht door AndyL »

Medo schreefCOLON Aha, herinner het me weer ja.

Blij om te horen alvast dat de behandeling aan de ogen succesvol was. Vandaag zijn mijn bijkomende attesten (eindelijk, 3 maanden wachttijd is toch LANG!) op de post gegaan... Ben benieuwd of ze nu weer iets aan te merken hebben of dat ik eindelijk het heugelijk nieuws mag ontvangen dat ik geslaagd ben na zoveel jaar... :-D
Laat je eens weten hoe het afloopt? En hoe vlot het al dan niet verloopt?

Ik vroeg me ook af of jouw attest(en) effectief 3 maand oud zijn, dan wel of je ze al iets vroeger had, maar gewoon drie maanden hebt gewacht om ze op te sturen? Ik zal het attest normaal krijgen na 2,5 maand, en dan twee weken later opsturen. Hopelijk doen ze niet moeilijk daarover, of je nu na 2,5 maand goed ziet, of na 3 maand... :shock:
Start opleiding: 2/10/2017
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »

AndyL schreefCOLON
Medo schreefCOLON Aha, herinner het me weer ja.

Blij om te horen alvast dat de behandeling aan de ogen succesvol was. Vandaag zijn mijn bijkomende attesten (eindelijk, 3 maanden wachttijd is toch LANG!) op de post gegaan... Ben benieuwd of ze nu weer iets aan te merken hebben of dat ik eindelijk het heugelijk nieuws mag ontvangen dat ik geslaagd ben na zoveel jaar... :-D
Laat je eens weten hoe het afloopt? En hoe vlot het al dan niet verloopt?

Ik vroeg me ook af of jouw attest(en) effectief 3 maand oud zijn, dan wel of je ze al iets vroeger had, maar gewoon drie maanden hebt gewacht om ze op te sturen? Ik zal het attest normaal krijgen na 2,5 maand, en dan twee weken later opsturen. Hopelijk doen ze niet moeilijk daarover, of je nu na 2,5 maand goed ziet, of na 3 maand... :shock:

Ben ondertussen nog steeds wachtende op een antwoord (12 dagen geleden ongeveer attesten opgestuurd).

Attest van moedervlek moest er gewoon zijn binnen drie maanden (max 21 april, dus dat is geen probleem), maar heb deze gewoon dus te samen opgestuurd met attest ogen omdat dit toch zogenaamd 3 maanden na de ingreep pas mocht.

Nu is het zo, dat ik de brief pas effectief opgestuurd heb exact 3 maanden na mijn medische keuring, maar ik ben vroeger naar de oogarts moeten gaan omdat andere afspraken niet mogelijk waren (1 april). M.a.w, ze zouden dus moeilijk kunnen doen dat ik 7 dagen vroeger naar de oogarts ben geweest dan echt exact 8 april wat 3 maanden zou zijn. In het attest staat echter gewoon geschreven dat het een onderzoek is 3 maanden na de ingreep en dat mijn ogen genezen zijn, dus ik zou het raar vinden als ze daarover moeilijk zouden doen...

Ik hou je op de hoogte, hopelijk zit er volgende week wat in de bus ....
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »

Zonet even de medische dienst gebeld omdat ik al meer dan een maand niets vernomen heb...

Krijg als antwoord dat er een antwoordbrief naar mij is gestuurd op 18 april. Nooit ontvangen want kijk dagelijks hoopvol in de brievenbus...
Het enige antwoord wat ik verder kreeg is dat de brief nog wel zou aankomen (4 weken na datum, don't think so :D )

Dus even een mailtje gestuurd, anders overmorgen nog eens proberen te bellen... Want info via de telefoon kreeg ik niet...
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Bijkomende medische test

Bericht door AndyL »

Medo schreefCOLONZonet even de medische dienst gebeld omdat ik al meer dan een maand niets vernomen heb...

Krijg als antwoord dat er een antwoordbrief naar mij is gestuurd op 18 april. Nooit ontvangen want kijk dagelijks hoopvol in de brievenbus...
Het enige antwoord wat ik verder kreeg is dat de brief nog wel zou aankomen (4 weken na datum, don't think so :D )

Dus even een mailtje gestuurd, anders overmorgen nog eens proberen te bellen... Want info via de telefoon kreeg ik niet...
Hopelijk heb je snel positief nieuws!

Uit alles wat ik hier lees en hoor is de medische proef echt wel geen evidente kaap om te ronden, zelfs voor wie schijnbaar in orde lijkt... :eek:
Start opleiding: 2/10/2017
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »


Hopelijk heb je snel positief nieuws!

Uit alles wat ik hier lees en hoor is de medische proef echt wel geen evidente kaap om te ronden, zelfs voor wie schijnbaar in orde lijkt... :eek:
Had de dag erna teruggebeld, om te melden dat ik die brief toch echt niet meer zou gaan ontvangen als die werkelijk toen al was opgestuurd. Kreeg iemand anders aan de lijn (iemand die een pak beter Nederlands kon :P ) en zij kon me zeggen dat ik foutieve info had verkregen.. De brief was 18 april opgestuurd naar de behandelende arts van mijn dossier, niet naar mij! Klein verschil.

Raar maar waar steekt vandaag dan ineens de brief in de bus;

Geslaagd! Op de medische proef welteverstaan. De resultaten zijn doorgegeven aan de dienst rekrutering die mijn dossier verder afhandelen. Dan hoop ik nu nog binnenkort het algemeen verlossende nieuws te ontvangen? Of zie ik nu nog proeven en bijkomstigheden over het hoofd? :lol:
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Bijkomende medische test

Bericht door AndyL »

Ik denk dat je mag juichen :-) Proficiat, de aanhouder wint dan toch (soms)!
Start opleiding: 2/10/2017
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Medo »

AndyL schreefCOLONIk denk dat je mag juichen :-) Proficiat, de aanhouder wint dan toch (soms)!
Bedankt maar ik juich niet tot ik zwart op wit heb dat ik de opleiding mag starten hehe :P

Laat ons gewoon zeggen dat het er goed uit ziet :lol:

Jij al bijkomend nieuws gehad?
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Bijkomende medische test

Bericht door AndyL »

Medo schreefCOLONJij al bijkomend nieuws gehad?
Ik heb nog geen nieuws. Ik ging reeds bij de oogarts, de finale controle na mijn operatie stond gepland na 2,5 maand. Ik haal nu 9/10 zonder correctie (elk oog afzonderlijk). Objectief gezien voldoe ik dus aan de regels, behalve dan dat mijn controle iets te vroeg heeft plaatsgevonden volgens de drie maanden termijn.

Maar net als bij u blijft het toch bang afwachten, kga deze week mijn brief sturen...
Start opleiding: 2/10/2017
BUTTON_POST_REPLY