Vraag ivm gewicht.

BUTTON_POST_REPLY
ChristopheV
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013, 16:28

Vraag ivm gewicht.

Bericht door ChristopheV »

Geachte,

Volgens de BMI schaal staat er dat ik maximum 99.3kg mag wegens omdat ik 1m82 ben. Ik weeg nu 102kg (een maandje geleden was dit nog 99, nu soit). Ik heb volgende week men medische testen (27/02) en tegen dan zal ik wel terug 99 wegen.

Men vraag. Stel dat het in extremis niet lukt en ik weeg bv 100 op de kop. Maken ze daar een probleem van? Op jobpol lees ik dat men niet moeilijk doet over uw BMI op voorwaarde dat je geslaagd bent voor de fysieke proef.
Toch heb ik al eens gehoord dat iemand weldegelijk tijdelijke ongeschiktheid kreeg omwille van 2-3 kg teveel.

Alvast bedankt
Christophe
Jurgenpykie
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 22:16

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door Jurgenpykie »

Hoi, die beoordeling wel of niet geslaagd wordt door de dokter gedaan, dus het zal aan zijn beoordeling gaan liggen.
Aan de andere kant, ik neem aan dat je jezelf vrijwillig hebt ingeschreven, en dus al een tijdje op de hoogte was van deze tests. Waarom dan het lot in andermans handen leggen als je weet dat je er zelf iets aan kan doen.
Trouwens, toen ik daar was, eind december, woog bijna iedereen minder dan thuis. Veel succes!
Promotie oktober 2014
ChristopheV
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013, 16:28

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door ChristopheV »

Ik ben sinds de start van deze sollicitatie al 22kg vermagerd, ik woog er 122. Ik heb altijd periodes dat ik wat stabiliseer van gewicht, dus even stoppen en gewoon eten (geen dieet, ik doe het volledig uit mezelf). Dan kan het best zijn dat ik ofwel hetzelfde blijf of 3-4kg tijdelijk terug bijkom.

Maar zoals het er nu voorstaat zal ik die 99kg wel halen :)
Jurgenpykie
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 22:16

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door Jurgenpykie »

Aaah kijk eens aan, goed bezig dus. Als je dat zo uitlegt aan de dokter, zal die over ene kilo ook niet moeilijk gaan doen zekers ;-)

Keep up the good work!
Succes
Promotie oktober 2014
MACHIBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 13:48

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door MACHIBE »

Er wordt juist wel héél zeker moeilijk gedaan over een kilo'tje meer of minder...

Ik heb 2 jaar geleden mijn proeven afgelegd en was overal met glans door tot het medisch onderzoek, daar woog ik 3 KG te zwaar (volgens de lijst) en voor de rest was alles perfect in orde. De dokter zei vlakaf dat ik niet door geslaagd zou zijn, ook niet als ik hem uitlegde dat ik er ondertussen al 18 KG kwijt was en dat tijdens de opleiding deze 3 KG er vrij snel zou af zijn.

Als ik dan zie welke personen wel toegelaten worden ondanks ondergewicht dan stel ik me toch vragen bij het objectieve, je moet als agent of inspecteur toch ook tegen een stootje kunnen en wat kracht kunnen bijzetten, iemand van 40-50 KG zal niet snel iemand kunnen tegenhouden.

Naar mijn mening moet de planning van de proeven anders gebeuren en moet men starten met het medisch onderzoek en eindigen met een medisch onderzoek, zo kan men de vooruitgang of achteruitgang beter in kaart brengen.
ChristopheV
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013, 16:28

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door ChristopheV »

MACHIBE schreefCOLONEr wordt juist wel héél zeker moeilijk gedaan over een kilo'tje meer of minder...

Ik heb 2 jaar geleden mijn proeven afgelegd en was overal met glans door tot het medisch onderzoek, daar woog ik 3 KG te zwaar (volgens de lijst) en voor de rest was alles perfect in orde. De dokter zei vlakaf dat ik niet door geslaagd zou zijn, ook niet als ik hem uitlegde dat ik er ondertussen al 18 KG kwijt was en dat tijdens de opleiding deze 3 KG er vrij snel zou af zijn.

Als ik dan zie welke personen wel toegelaten worden ondanks ondergewicht dan stel ik me toch vragen bij het objectieve, je moet als agent of inspecteur toch ook tegen een stootje kunnen en wat kracht kunnen bijzetten, iemand van 40-50 KG zal niet snel iemand kunnen tegenhouden.

Naar mijn mening moet de planning van de proeven anders gebeuren en moet men starten met het medisch onderzoek en eindigen met een medisch onderzoek, zo kan men de vooruitgang of achteruitgang beter in kaart brengen.
Tijdelijk niet geslaagd dan neem ik aan?
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door Sw@tLorD »

Ik geloof dat er bij overgewicht twee categorieën zijn: puur overgewicht en spiermassa.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
ChristopheV
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013, 16:28

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door ChristopheV »

Even een update.

Op de weegschaal daar woog ik 97,4! De rest was ook in orde zei de dokter.
Nu nog de brief in handen krijgen en dan kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik geslaagd ben voor de selectieproeven :D
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door Sw@tLorD »

ChristopheV schreefCOLONEven een update.

Op de weegschaal daar woog ik 97,4! De rest was ook in orde zei de dokter.
Nu nog de brief in handen krijgen en dan kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik geslaagd ben voor de selectieproeven :D
Proficiat. Wat is jouw lengte als ik vragne mag? :)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
ChristopheV
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013, 16:28

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door ChristopheV »

Sw@tLorD schreefCOLON
ChristopheV schreefCOLONEven een update.

Op de weegschaal daar woog ik 97,4! De rest was ook in orde zei de dokter.
Nu nog de brief in handen krijgen en dan kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik geslaagd ben voor de selectieproeven :D
Proficiat. Wat is jouw lengte als ik vragne mag? :)
Bedankt, 1m83,5 daar gemeten.
toest
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2014, 10:25

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door toest »

MACHIBE schreefCOLONEr wordt juist wel héél zeker moeilijk gedaan over een kilo'tje meer of minder...

Ik heb 2 jaar geleden mijn proeven afgelegd en was overal met glans door tot het medisch onderzoek, daar woog ik 3 KG te zwaar (volgens de lijst) en voor de rest was alles perfect in orde. De dokter zei vlakaf dat ik niet door geslaagd zou zijn, ook niet als ik hem uitlegde dat ik er ondertussen al 18 KG kwijt was en dat tijdens de opleiding deze 3 KG er vrij snel zou af zijn.

Als ik dan zie welke personen wel toegelaten worden ondanks ondergewicht dan stel ik me toch vragen bij het objectieve, je moet als agent of inspecteur toch ook tegen een stootje kunnen en wat kracht kunnen bijzetten, iemand van 40-50 KG zal niet snel iemand kunnen tegenhouden.

Naar mijn mening moet de planning van de proeven anders gebeuren en moet men starten met het medisch onderzoek en eindigen met een medisch onderzoek, zo kan men de vooruitgang of achteruitgang beter in kaart brengen.
Even reageren op deze (oude) post. Ik meen mij te herinneren dat er in de papieren duidelijk stond (bij die BMI gegevens) dat het gewicht niet zo'n belangrijke rol speelt bij de medische proef, aangezien je slaagde bij de fysieke proef? Ik heb de documenten niet bij de hand maar dat stond er volgens mij ongeveer letterlijk zo in.
JorendP
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2014, 18:51

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door JorendP »

Ik wil hier ook even op reageren.
Ik ben in totaal ongeveer 1 jaar medisch ongeschikt geweest.
Ik ben 20kg afgevallen en in de laatste fase deed men zelfs moeilijk over enkele honderden grammetjes.
Ik ben hiervoor van begin af aan bij een diëtiste gegaan om een gepast dieet op te stellen. Zelfs zij vertelde me ,dat als ik dat wou, het minimale gewicht dat ik (op een gezonde manier) kon behalen +- 92kg was. Blijkbaar door een zware lichaamsbouw en spiermassa.
Ik sportte sowieso 3-4 uur in de week (al sinds mijn 6 jaar) + 6u sport op school (7e jaar integrale veiligheid)in de beginfase van mijn selectieprocedure.
Mijn kracht, uithouding en conditie was vaak veel beter dan mensen die bv. 50-60KG wegen.
De sportproef heb ik probleemloos afgelegd en niet kantje boord maar met zeker nog genoeg tijd over.
Toch bleef men hier zolang moeilijk over doen.
Ik kan je zeggen dat dit zeer frustrerend is maar ik ben blijven doorbijten en uiteindelijk is alles in orde gekomen.
Men schrijft inderdaad op sommige documenten dat er gekeken wordt naar je conditie en dergelijke maar uiteindelijk, in mijn ogen altans, ben je beter dat je gewoon zorgt dat je onder jouw maximum BMI zit.
Ik heb deze ervaring achter de rug en ik wil dit niemand toewensen dus zorg gewoon dat je tegen dat je aan de medische proef toe bent, je op het gepaste gewicht staat.

Mvg,

Joren
113.1 PAULO
Venny
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2015, 06:47

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door Venny »

hey

wat is de maximum bmi dat je voor de politie mag hebben ?
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Vraag ivm gewicht.

Bericht door Bert »

Het gehanteerde criterium om het gewicht te bepalen is de Body Mass Index
(BMI = het lichaamsgewicht uitgedrukt in kilogram gedeeld door het kwadraat van de lengte uitgedrukt in
meter).
De Body Mass Index is bij voorkeur gelegen tussen 17 en 30.

Een Body Mass Index die niet gelegen is binnen de hierboven bepaalde grenzen leidt niet
noodzakelijk tot ongeschiktheid, op voorwaarde dat de kandidaat geslaagd is in de fysische
proeven (“functioneel parcours”).
Eventueel kunnen bijkomende onderzoeken uitgevoerd worden met het oog op het uitsluiten van
onderliggende pathologieën.
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
BUTTON_POST_REPLY