Vragen ivm : De ogen

BUTTON_POST_REPLY
Evelien1410
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2019, 11:43

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Evelien1410 »

Hallo iedereen,

Ik heb op 1 april mijn medische proef afgelegd, maar helaas tijdelijk ongeschikt verklaard omwille van mijn ogen (zonder correctie 0/10).
16 april heb ik een afspraak bij een oogkliniek in Leuven om de verschillende mogelijkheden ivm refractieve chirurgie te bespreken.

Maar ik vroeg me toch nog af of er bepaalde methodes NIET aanvaard worden (LASIK, LASEK, SMILE, PRK, ...)?

Op jobpol staat hier helaas niets van vermeld en heb ook reeds contact opgenomen met fedpolrecrutmed@gmail.com maar tot nu toe geen antwoord.

Thx!

Evelien
CoreMeltdown
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2018, 21:50

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door CoreMeltdown »

Zeker niet zonder meer info zomaar laten laseren. Bij mijn medische proef had ik gezegd aan de dokter dat laseren mijn plan B was moesten mijn ogen te slecht zijn. En ze zij toen dat niet alles daarover was toegelaten. Zoek anders eens op de uitnodiging of daar geen rechtstreekse contactinfo op staat van de medische dienst? Of op je voorlopige ongeschiktheidsbrief?
Fysieke proeven: 20/06/2018 Herkansing: geslaagd
Beroepsproef: 30/06/2018 Geslaagd
Cognitieve proeven: Geslaagd
Persoonlijkheidsproeven: 02/08/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 16/08/2018 Geslaagd
Medische geschiktheidsproeven: 04/09/2018 Geslaagd
--> Start opleiding HINP BS 01/10/2018
krisi2309
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2018, 22:15

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door krisi2309 »

Hier staan de medische voorwaarden, misschien dit document meenemen naar de oogarts?
https://www.jobpol.be/sites/default/fil ... aarden.pdf
ingeschreven: 30/09/2020
Sportproef INP: 15/02/2021 (cognitief: vrijgesteld)
Persoonlijkheidsproef INP: 29/11/2021
Selectiecommissie INP: ??
Medische proef INP: ??
Axelle_B
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2019, 00:05

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door Axelle_B »

Hallo iedereen,

Ik had graag iemand gecontacteerd die recentelijk de oogtest heeft gedaan ? Kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt!
LarsV98
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2020, 22:55

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door LarsV98 »

Beste

Op dit moment zit ik in mijn selectieprocedure voor Lokale Politie Antwerpen. Voor de medische proef maak ik mij toch even wat zorgen. Al heel mijn leven draag ik een bril/lenzen met een correctie van -4.75 en -5.75. Zonder bril of lenzen kan je mijn zicht dus vergelijken met het zicht wanneer je onder water je ogen opendoet, ongeveer.
Ik weet dat de minimale score 1/10 bedraagt met elke oog afzonderlijk, zonder enig hulpmiddel. Als ik mijn ogen wat toe pits, kan de ik de eerste grote letter wel zien.
Zou ik mij zorgen moeten maken?


Groeten
Lars
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door karim_2140 »

Lars, ik zou het gewoon proberen en u vooral geen zorgen maken. "wie niet waagt, wie niet wint!".
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
samvb1997
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2019, 12:17

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door samvb1997 »

Mag je met de test zonder bril je ogen dichtknijpen? Ik merk een duidelijk verschil bij het lichtjes dichtknijpen.
steef
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2019, 07:26

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door steef »

Ik heb nog niet zolang geleden mijn Medische proeven gedaan en ben drager van een bril (-2.5).
Eerst moet je een proef doen via een toestel (zonder bril) hier was ik echter op 1 oog afgekeurd, dan wordt je door verwezen naar een tweede proef. Daar moet je 1 oog afdekken met een plaatje en een andere oefening doen hier kan je u ogen wat toepitsen zolang de verpleegster het niet ziet maar dit is wel veel makkelijker.
samvb1997 schreefCOLON 24 Mrt 2020, 23:32 Mag je met de test zonder bril je ogen dichtknijpen? Ik merk een duidelijk verschil bij het lichtjes dichtknijpen.
Cognitieve en Fysieke: 25-10-2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek: 16-01-2020 Geslaagd
Selectiecommissie: 23-01-2020 Geslaagd
Medischonderzoek: 21-02-2020 Geslaagd

Start --> 4 mei 2020 Plot Genk
TDS
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2023, 10:18

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door TDS »

Even een berichtje voor de mensen in 2023: Ik ben gisteren medisch goedgekeurd met een afwijking van -5,50 rechts en -5,75 links. 1e proef in het toestel zag ik niks en omdat dit zo was diende ik een tweede test te doen op een groter bord van 6 meter afstand en dit was veel duidelijker. Ik haalde 5/10 zonder bril op beide ogen en dit met bovenstaande afwijkingen. Door al deze berichtjes hier boven had ik op voorhand wat schrik maar was dus niet nodig. Ik had zelfs al een afspraak om mijn ogen te laten laseren uit voorzorg! Succes aan mede-kandidaten met "slechte" ogen.
AINP
Gebruikers-avatar
NotFound
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2018, 13:38

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door NotFound »

TDS schreefCOLON 30 Nov 2023, 11:16 Even een berichtje voor de mensen in 2023: Ik ben gisteren medisch goedgekeurd met een afwijking van -5,50 rechts en -5,75 links. 1e proef in het toestel zag ik niks en omdat dit zo was diende ik een tweede test te doen op een groter bord van 6 meter afstand en dit was veel duidelijker. Ik haalde 5/10 zonder bril op beide ogen en dit met bovenstaande afwijkingen. Door al deze berichtjes hier boven had ik op voorhand wat schrik maar was dus niet nodig. Ik had zelfs al een afspraak om mijn ogen te laten laseren uit voorzorg! Succes aan mede-kandidaten met "slechte" ogen.
Woppaaaaaaa!

Het is binnen Tds, grats!
“But who is more ignorant? The man who cannot define lightning, or the man who does not respect its awesome power?
TDS
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2023, 10:18

Re: Vragen ivm : De ogen

Bericht door TDS »

NotFound schreefCOLON 30 Nov 2023, 18:13
TDS schreefCOLON 30 Nov 2023, 11:16 Even een berichtje voor de mensen in 2023: Ik ben gisteren medisch goedgekeurd met een afwijking van -5,50 rechts en -5,75 links. 1e proef in het toestel zag ik niks en omdat dit zo was diende ik een tweede test te doen op een groter bord van 6 meter afstand en dit was veel duidelijker. Ik haalde 5/10 zonder bril op beide ogen en dit met bovenstaande afwijkingen. Door al deze berichtjes hier boven had ik op voorhand wat schrik maar was dus niet nodig. Ik had zelfs al een afspraak om mijn ogen te laten laseren uit voorzorg! Succes aan mede-kandidaten met "slechte" ogen.
Woppaaaaaaa!

Het is binnen Tds, grats!
Bedankt NotFound!

Veel succes met uw procedure! Als er vragen zijn of tip ofzo mag je mij altijd sturen, ik heb echt veel gehad aan mede-kandidaten :-D.
AINP
BUTTON_POST_REPLY