Vragen ivm : De ogen

BUTTON_POST_REPLY
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Vraagje ivm Laseroperatie

Bericht door Bart V »

Keratomie is idd de lasercorrectie. Als je een lasercorrectie hebt laten doen, ben je 3 maand ongeschikt. Aangezien het bij jou al 3 jaar geleden is moet je daar geen rekening meer mee houden. Als je afwijking nu nog -3 is mag dat normaal ook geen probleem zijn, ik heb -5,50 en had nog 2/10 (minimum is 1/10).
PZ Gent
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Vraagje ivm Laseroperatie

Bericht door .Jonas »

Bart V schreefCOLONKeratomie is idd de lasercorrectie. Als je een lasercorrectie hebt laten doen, ben je 3 maand ongeschikt. Aangezien het bij jou al 3 jaar geleden is moet je daar geen rekening meer mee houden. Als je afwijking nu nog -3 is mag dat normaal ook geen probleem zijn, ik heb -5,50 en had nog 2/10 (minimum is 1/10).
Maar je moet met correctie (bril of lens) toch ook de test afleggen? En dan moet je ook de norm van 8/10 halen dacht ik (als ik goed gelezen heb binnen het forum).
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Vraagje ivm Laseroperatie

Bericht door Bart V »

Idd, met correctie moet je 8/10 halen maar wie -3,00 heeft als afwijking draagt normaal gezien toch nog een bril. Anders zie ik niet in hoe je sommige zaken zoals autorijden op een veilige manier kan doen.
PZ Gent
Dartagnan
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011, 15:30

kleurentest

Bericht door Dartagnan »

Ik heb het volgende probleem: ik zie al de kleuren gewoon goed, enkel als ik de Ishiharatest doe (boekje met die bolletjes) dan heb ik problemen bij rood en groen blijkbaar. Nu hebben ze enkele maanden geleden mijn ogen getest voor mijn C rijbewijs, eveneens met een kleurenzichttest maar dan een andere soort (je moest een blokje volgen op een computerscherm en aanduiden terwijl het door het volledige kleurenspectrum loopt) en deze test is perfect. :shock: Ik zie dus alle kleuren behalve bij die Ishiharatest. :roll:

Kan iemand mij zeggen hoe de testen verlopen qua kleurenzichttest?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Beeckie
Aspirant
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2010, 20:28

Re: kleurentest

Bericht door Beeckie »

Ik heb hezelfde (daltonisme). Gewoon melden voor je de test van 't boekske doet. Dan krijg je blokjes die je naar je eigen gevoel op volgorde moet leggen. Fluitje van een cent, succes
AINP Promotie 26 klas Golf Campus Vesta
Dartagnan
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011, 15:30

Re: kleurentest

Bericht door Dartagnan »

Beeckie, je hebt geen idee wat voor een opluchting dit is voor mij, hier heb ik dus letterlijk nachten van wakker gelegen hé :sik:
Heel erg bedankt voor de info !!!! :wink:
DeonM
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 14:32

(Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door DeonM »

Hallo allemaal,

Ik heb al veel informatie van dit forum gehaald tijdens mijn lopende selectieprocedure, waarvoor dank. :wink:

Nu zit ik echter met een geheel ander probleem, ik ben namelijk op mijn medische proef afgekeurd gisteren. Mijn lichaam en gehoor zijn prima in orde, maar mijn ogen niet.

Ik draag contactlenzen als bijziende, redelijk grote stertke (-6.00 en -6.50) dit maakt dat ik zeer slecht zie bij het uitnemen van deze contactlenzen, wat ik logisch vind.
Met lenzen behaalde ik de maximumscore (10/10) maar zonder lenzen slechts 0.5/10 en de minimumscore is 1/10.

Nu kan ik, mits goedkeuring van mijn oogarts, deze test binnen de 6 maanden opnieuw proberen, maar ik vrees voor verbetering want ik zag echt niets zonder lenzen bij deze test.

Voor de rest ben ik prima in orde, alle testen mooi geslaagd. Nu vraag ik mij af of iemand nog tips of ideeën heeft om deze situatie aan te pakken.

Zelf ben ik momenteel aan het kijken voor alternatieven zodat ik deze test toch kan afleggen (vb. Nachtlenzen, laseroperatie) maar het probleem is dat ik nog maar 18 jaar ben en hierbijkomend ook nog eens ovale ogen heb (een cilinder) wat ingrepen en andere behandelingen moeilijker maakt.

Heeft iemand ook maar enig idee wat ik kan beginnen tegen deze situatie?

Alvast bedankt
Cognitieve- en fysieke proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Medisch onderzoek: Tijdelijk afgekeurd
Selectiecomissie: Onbekend
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: (Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door Jens »

Ga eens langs bij je oogarts, doe daar die test(en) opnieuw en laat hem die resultaten op papier zetten, en vraag hem die te motiveren. Neem dat document mee naar je medische test binnen 6 maand. Als je bij de oogarts 1/10 kunt halen moet dat ook lukken in Brussel.

Let wel op met operaties, want ik dacht dat niet elke behandeling wordt aanvaard. Vraag dit even na.
Inspecteur van politie
DeonM
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 14:32

Re: (Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door DeonM »

Zo, vandaag even langs geweest bij de oogarts maar deze meld mij dat het met mijn sterkte bijna onmogelijk is om die score van 1/10 te halen en vond het al knap dat ik de 0.5/10 heb behaald.

Heb van haar wel een attest gekregen zodat ik de test opnieuw mag doen, maar ls ik deze zonder hulpmiddelen of oplossing ga doen ga ik waarschijnlijk met hetzelfde resultaat naar buiten komen.
Cognitieve- en fysieke proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Medisch onderzoek: Tijdelijk afgekeurd
Selectiecomissie: Onbekend
ken
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 22:04

Vragen ivm : De ogen

Bericht door ken »

Hey,

Ik heb een vraag zoals zoveel mensen hier. Op 20 juni ben ik voor mijn medische en fysieke proef geweest. Fysiek was ik vlot geslaagd en ik was dus zeer tevreden dat ik weer een stap dichter was bij mijn droom. Namiddag was echter minder interssant nieuws... Ik kreeg te horen dat ik op enkele dingen afgekeurd was, astma, teveel eiwitten in mijn urine en mijn ogen... De eerste 2 problemen waren snel opgelost en zijn nu geen probleem meer. Mijn ogen blijven echter een probleem. Ik heb namelijk rechts een "lui oog" en zou volgens de metingen bij de politie zonder correctie net geen 1/10 halen, terecht afgekeurd dus. Ik ging dus kijken voor een bril en hiermee zou er 6.5 à 7/10 gehaald worden. 1 à 1.5/10 te kort, terechte afkeuring, maar wel zuur voor mij, gezien het niet veel verschil is. Nu werd bij mijn laatste oogonderzoek voor een andere functie vastgesteld dat ik met mijn "lui oog" zonder correctie, vlot 2/10 haal. Ben ik dan nog steeds afgekeurd omdat ik niet aan de 8/10 geraak met correctie, of vervalt deze maatregel gezien ik over de minimum-grens zit van 1/10????

Ik heb al enkele malen met de medische dienst contact gehad, maar hier kreeg ik 2 verschillende meningen. De mensen binnen de politie die informatie betreffende de functie en proeven geven kunnen hier ook geen antwoord op geven en zeggen dat ik er op basis van die 1/10 zou goedgekeurd worden, maar op basis van die 8/10 dan weer zou afgekeurd worden. Dus blijkbaar zijn hier nog veel vragen en twijfels rond. Maar ondertussen zit ik wel met een heel grote vraag en een immense schrik dat ik afgekeurd zal worden en nooit voor een uniformfunctie binnen de politie zal kunnen solliciteren.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten
Ken
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Uitleg gevraagd ivm de ogen.

Bericht door NickVE »

Met correctie moest er "in mijnen tijd" (maart 2011) sowieso 8/10 gehaald worden met correctie, anders naar huis.
Zonder correctie... 1/10 of 2/10, dat weet ik eigenlijk niet meer.
INP PZ Antwerpen
ken
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 22:04

Re: Uitleg gevraagd ivm de ogen.

Bericht door ken »

Bedankt voor de reactie, nu is het ook nog altijd met correctie 8/10 en zonder correctie 1/10.
Momenteel zit ik met mijn linkeroog zonder correctie op 6/10 en rechts 2/10.
Met correctie is dit links 10/10 en rechts 6.5 à 7/10.
Kristoffelson
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2011, 19:56

Re: (Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door Kristoffelson »

en kan je ons vertellen hoe het is afgelopen met je ogen. Heb zelf -3 en maak me hier een beetje zorgen om.

Groeten!
Exitus acta probat
-------------------------------------------------------------------
Proef 1 INP: Geslaagd op 13 januari
Proef 2 INP: Geslaagd
Proef 3 INP: Geslaagd
Proef 4 INP: Geslaagd
DeonM
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 14:32

Re: (Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door DeonM »

@Kristof: Heb 6 maanden tijd om te herkansen, ben momenteel oplossingen aan het zoeken maar heb nog niet opnieuw geprobeerd omdat het momenteel wat druk is met mijn andere studie.

Wanneer ik een goede oplossing heb gevonden of de test ga hervatten zal ik wat laten weten.

Mvg
Cognitieve- en fysieke proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Medisch onderzoek: Tijdelijk afgekeurd
Selectiecomissie: Onbekend
Kristoffelson
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2011, 19:56

Re: (Tijdelijk) Afgekeurd - Ogen

Bericht door Kristoffelson »

Super veel succes gewenst...! De aanhouder wint meestal ;)
Exitus acta probat
-------------------------------------------------------------------
Proef 1 INP: Geslaagd op 13 januari
Proef 2 INP: Geslaagd
Proef 3 INP: Geslaagd
Proef 4 INP: Geslaagd
BUTTON_POST_REPLY