Premie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
xnoppe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013, 13:17

Premie

Bericht door xnoppe »

Beste

Ik doe momenteel mee aan het traject Aspirant Inspecteur. Gezien ik 8 jaar in de privé-sector gewerkt heb, heb ik hier een zodanig mooie wedde opgebouwd, dat de stap naar Inspecteur financieel een enorme downgrade betekent (+- 1000 euro minder per maand netto). Ik ben echter wel heel gemotiveerd, maar wil de financiële downgrade toch wat beperken. Daarom zou ik dit een deel willen opvangen door nacht- en weekendpremies.

- Heb je meer kans om nacht- en weekendwerk te kunnen doen op lokaal of federaal niveau?
- Hoeveel bedraagt zo'n premie dan per prestatie?
- Kan je bijvoorbeeld zeggen "ik doe alleen/altijd de nacht" en op die manier elke maand je wedde naar een hoger niveau krijgen? Of is er een solidariteitsprincipe waarbij je je collega's ook af en toe gunt om bij te verdienen? :-D

Ik heb al heel wat opgezocht maar concrete cijfers vind ik niet. Hopelijk kunnen jullie concrete informatie verschaffen.
Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: Premie

Bericht door YvesM »

xnoppe schreefCOLONBeste

Ik doe momenteel mee aan het traject Aspirant Inspecteur. Gezien ik 8 jaar in de privé-sector gewerkt heb, heb ik hier een zodanig mooie wedde opgebouwd, dat de stap naar Inspecteur financieel een enorme downgrade betekent (+- 1000 euro minder per maand netto). Ik ben echter wel heel gemotiveerd, maar wil de financiële downgrade toch wat beperken. Daarom zou ik dit een deel willen opvangen door nacht- en weekendpremies.

- Heb je meer kans om nacht- en weekendwerk te kunnen doen op lokaal of federaal niveau?
- Hoeveel bedraagt zo'n premie dan per prestatie?
- Kan je bijvoorbeeld zeggen "ik doe alleen/altijd de nacht" en op die manier elke maand je wedde naar een hoger niveau krijgen? Of is er een solidariteitsprincipe waarbij je je collega's ook af en toe gunt om bij te verdienen? :-D

Ik heb al heel wat opgezocht maar concrete cijfers vind ik niet. Hopelijk kunnen jullie concrete informatie verschaffen.
Alvast bedankt.
Beste,

De maandelijkse vergoeding voor onregelmatige prestatie is nergens hetzelfde.
Wanneer men kies voor een interventiedienst dan zal je in wisselende ploegen werken. Het werken in weekend, op feestdagen, vroege late, nacht, dag, ordediensten, overuren zal dit bepalen.

Voor mezelf is dit als motorrijder - verkeerspolitie tussen 300 en 450 euro.

grtz

Yves
Nullum crimen sine lege
BloodNight
Politie
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2010, 23:54

Re: Premie

Bericht door BloodNight »

Als interventie inspecteur komt er bij mij gem. iets van een 500 euro bij. Boven de 1550 euro dat ik netto krijg.
Dit is met max aantal (25) overuren uitbetaald. Het max aantal overuren halen is easy. Deze maand zit ik al aan 37 uur, zonder echt moeite te doen om extra overuren te sprokkelen.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Premie

Bericht door vdv »

Maar er zijn ook zones waar je geen 25 maar max 10 overuren mag halen. Er zijn er ook met max 0.
Federaal kan het ook afhangen van de dienst. Met hun huidige besparingen zullen die ook meer en meer streven naar 0 overuren.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
DaikoG
Politie
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2010, 20:52

Re: Premie

Bericht door DaikoG »

De extra premies in de zones in Brussel:

- Premie Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- Premie als je tekent voor 7 jaar (verlengbaar voor periodes van 5 jaar)
- Tweetaligheid

Ik zou op mijn basisloon 250 euro minder hebben zonder die premies.

In mijn dienst werken we shiften van 10u. We hebben maanden waar we bijna elk weekend werken dus de uren lopen op. Overuren max 30, behalve bij uitzonderingen (rellen in de matongé, 80 overuren betaald geweest).

Maar je werkt wel in Brussel en met het pendelen erbij zijn het lange dagen...
PZ Brussel HOOFDSTAD Elsene - G/DCT1 (Wachtdienst)
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Premie

Bericht door L0k1- »

DaikoG schreefCOLONDe extra premies in de zones in Brussel:

- Premie Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- Premie als je tekent voor 7 jaar (verlengbaar voor periodes van 5 jaar)
- Tweetaligheid

Ik zou op mijn basisloon 250 euro minder hebben zonder die premies.

In mijn dienst werken we shiften van 10u. We hebben maanden waar we bijna elk weekend werken dus de uren lopen op. Overuren max 30, behalve bij uitzonderingen (rellen in de matongé, 80 overuren betaald geweest).

Maar je werkt wel in Brussel en met het pendelen erbij zijn het lange dagen...
Maar door de 10 uur shifts compenseer je het pendelen op zich niet? Want 10 uur shifts is op zich een dag minder per week werken :-)
Gebruikers-avatar
DaikoG
Politie
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2010, 20:52

Re: Premie

Bericht door DaikoG »

Die shifts van 10 uren maakt het pendelen draaglijker maar aan het einde van de rit werk je evenveel uren als in een andere zone + de 2u pendelen per dag (plus nog een uur speling die je best neemt met de trein). Er zullen nog wel mensen zijn die verder van hun zone wonen maar het is niet te onderschatten.

Door elk roulement de nacht te werken heb je die twee dagen 10u ipv 2x7u36. Om aan onze uren te komen werken we, om de twee maanden, twee keer een week 5x10 uren na elkaar met variabel rooster (vaak net de verplichte 11u tussen twee shifts). Als je dan moet pendelen blijft er niet veel slaap meer over :)

Maar de premies zijn dus een soort vergoeding om mensen aan te sporen die moeite toch te doen. :D
PZ Brussel HOOFDSTAD Elsene - G/DCT1 (Wachtdienst)
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Premie

Bericht door Lone Ranger »

Hou er maar rekening mee dat uw verlies van inkomen tijdens de opleiding nog een pak groter gaat zijn (inschaling van AAP).
In ieder geval, 1000 euro minder per maand ... toch iets om over na te denken. in het begin is dat allemaal nieuw, en plezant, en tof om "polieske" te zijn. Maar uw levensstandaard afbouwen op lange termijn is niet zo tof. Uw rekeningen blijven ook binnen komen (die worden ook plots geen 1000 euro minder op een maand).
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Premie

Bericht door sledge »

en voor dat geld wordt je dagelijks uitgescholden, uitgelachen en misschien nog afgerammeld.....ge moet er iets voor over hebben :-D
Afbeelding
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Premie

Bericht door Dimitri »

Ik vraag me soms af wat mensen gestudeerd hebben en van werk doen voor ze bij de politie komen.

Zelf werkte ik als poederlakker in een ploegensysteem en had ik ca. 1500 a 1600€ netto en als arbeider zijnde een mooie som vakantiegeld en eindejaarspremie. Laat ons zeggen dat ik maandelijks dus misschien omgerekend een 1700 a 1800€ had. Dat vind ik een mooi loon en er zijn toch veel mensen die dit niet verdienen.

Bij de politie nu zit ik met een beginwedde aan een 1900 a 1950€/maand, heb ik bijna dubbel zoveel congé en vele andere financiële voordelen via de sociale dienst. En als ik zie waar mijn wedde naartoe gaat de komende jaren, dan ga ik er toch een flinke stap op vooruit.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Premie

Bericht door L0k1- »

Ervoor altijd gestudeerd en vakantie/studentenjobs gedaan om aan geld te geraken, meestal in één of andere fabriek de nacht doen.

Ik zelf zit nu in mijn zone aan een 1705 euro netto standaard. Maar dit is dan ook omdat ik naast de gewone Brusselse premie ook getekend heb voor 7 jaar, dus krijg ik nog een tweede Brusselse premie er bovenop. Hiernaast krijg ik ook nog tussen de 500-1000 euro per maand extra, naargelang het aantal overuren dat ik zou presteren. Bij ons is het uitbetalen van overuren niet gelimiteerd.

Nu ik beschik wel nog niet over mijn selor voor de tweede landstaal, dus hierdoor loop ik nog iets van een 120 euro netto mis. Zou ik de wachtdienst doen, dan krijg ik een vergelijkbare premie er nog bovenop, maar momenteel zit ik liever buiten dan uitsluitend achter een bureau :)
BUTTON_POST_REPLY