Beroepsproef - van AP naar INP

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_TOPIC_LOCKED
rasta
Politie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011, 12:52

Beroepsproef - van AP naar INP

Bericht door rasta »

Hallo iedereen,
Ik ben momenteel agent en heb me ingeschreven voor de kaderproef. Ik heb vernomen dat je je daarna opnieuw moet inschrijven voor de beroepsproef. Weet er ook iemand of de sport vlak na de beroepsproef komt en hoe lang dit ongeveer allemaal duurt om alle testen te doorstaan ?
Heb namelijk een (voorlopig) medisch probleem waardoor ik 3 maanden niet kan sporten en dus niet kan voorbereiden op de sportproeven,kan je hier uitstel voor vragen en volgend jaar bijvoorbeeld enkel de sportproeven doen ? Of geldt de beroepsproef dan niet meer ?
Naar het schijnt is de beroepsproef ook héél moeilijk, heeft er iemand voorbeelden van ? En de kaderproef zou ook erg veranderd zijn ? Sorry voor de vele vragen maar hopelijk kan iemand mij een beetje helpen...
Bedankt !
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Beroepsproef - van AP naar INP

Bericht door kevinvda »

Bij mijn weten is er voor interne promotie naar INP enkel een kennisproef, gevolgd door sport en medische test, op het einde volgt de selectiecommissie.
De kennistesten zijn naar wat ik heb gehoord vrij moeilijk. Zowel om van het hulpkader naar het basiskader of van basis naar middenkader te gaan.

Bij een vriend van mij is die procedure vrij snel gegaan.
Kennisproef in januari, medisch en sport in februari, selectie ook in februari. (misschien had dit ook te maken met de opleiding die startte in maart.

Als je toegang vraagt tot het afgesloten gedeelte staat er een topic over deze interne promotie.

Hoe lang het slagen voor de kennisproef geldig is weet ik niet.
rasta
Politie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011, 12:52

Re: Beroepsproef - van AP naar INP

Bericht door rasta »

Alvast bedankt voor je antwoord! Wat bedoelt u met afgesloten gedeelte? Sorry ben nieuw op deze site. Groetjesa
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Beroepsproef - van AP naar INP

Bericht door kevinvda »

Als aspirant of lid van de politie kan je ,door je stamnummer naar de beheerder te mailen, toegang krijgen tot een gedeelte van het forum dat enkel zichtbaar is voor ons.

Daar staan nog een aantal andere topics besproken.
rasta
Politie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011, 12:52

Re: Beroepsproef - van AP naar INP

Bericht door rasta »

ok thanks !
Heb via die topics ook enkele van die Hudson testen gedaan, enkel wpijtig dat men niet vermeldt wélke er fout gemaakt zijn...
BUTTON_TOPIC_LOCKED