Opperbevelhebber

Forumregels
Afbeelding
SelisBart
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 21:21

Re: Opperbevelhebber

Bericht door SelisBart »

wow der is iets deftig mis gegaan , ik heb dit via mijn GSM gereply'd trouwens en laat maar de helft van mijn antwoord zien. Ik vroeg dus om even terug on topic te gaan en even te verduidelijken dat CG een functie is en geen rang zoals jens aanhaalde dat de CG over het algemeen een hoofdcommissaris is. Ik dacht dat CG eigenlijk een rang was dat men kreeg als men aan het hoofd van de politie staat maar dat is blijkbaar verkeerd of interpreteer ik Jens verkeerd?


@ Boba jaja het is al goed he :wink: ik kom nauwelijks tot niet in contact met spelling tijdens mijn dagelijkse leven dus excuseer me als ik af een toe een spellingsfout maak he. Het zal we beteren als ik meer en meer teksten moet schrijven en dergelijke. 8)
1ste AINP proef : vrijgesteld
2de AINP proef: geslaagd op 10/07/2010
3de AINP proef: geslaagd op 15/01/2011
Antecedenten afgelegd op : 10/03/11
4de AINP proef: afgelegd op 18/4/11 in afwachting van uitslag
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Opperbevelhebber

Bericht door Boba »

Commissaris-Generaal is een mandaatfunctie, dus geen graad. (graad van HCP)

Bovendien kan je als CP de graad van HCP pas bekomen door een mandaatfunctie te gaan bekleden.

Bv. Een CP slaagt erin korpschef te worden, dan zal hij de graad HCP bekomen.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Opperbevelhebber

Bericht door Jens »

SelisBart schreefCOLONwow der is iets deftig mis gegaan , ik heb dit via mijn GSM gereply'd trouwens en laat maar de helft van mijn antwoord zien. Ik vroeg dus om even terug on topic te gaan en even te verduidelijken dat CG een functie is en geen rang zoals jens aanhaalde dat de CG over het algemeen een hoofdcommissaris is. Ik dacht dat CG eigenlijk een rang was dat men kreeg als men aan het hoofd van de politie staat maar dat is blijkbaar verkeerd of interpreteer ik Jens verkeerd?


@ Boba jaja het is al goed he :wink: ik kom nauwelijks tot niet in contact met spelling tijdens mijn dagelijkse leven dus excuseer me als ik af een toe een spellingsfout maak he. Het zal we beteren als ik meer en meer teksten moet schrijven en dergelijke. 8)
Ik heb nooit gesproken over een rang, noch over een functie. Ik heb enkel gezegd dat de graad van de CG HCP is.
"de CG over het algemeen een hoofdcommissaris is" => de CG is altijd een HCP :whoeha:
Inspecteur van politie
SelisBart
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 21:21

Re: Opperbevelhebber

Bericht door SelisBart »

Ok dat is duidelijk bedankt allemaal :whoeha: ( gechecked op spellingsfouten :twisted: )
1ste AINP proef : vrijgesteld
2de AINP proef: geslaagd op 10/07/2010
3de AINP proef: geslaagd op 15/01/2011
Antecedenten afgelegd op : 10/03/11
4de AINP proef: afgelegd op 18/4/11 in afwachting van uitslag
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Opperbevelhebber

Bericht door Boba »

SelisBart schreefCOLONOk dat is duidelijk bedankt allemaal :whoeha: ( gechecked op spellingsfouten :twisted: )
Mooi :idea:
"If you run, you'll only go to jail tired."
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Opperbevelhebber

Bericht door NickVE »

Indien de korpschef aftreedt, is hij dan automatisch "terug" CP?
Of is er toch een mechanisme waardoor je de graad behoudt?

Volgens de logica zou ik degradatie naar CP verwachten, maar men weet nooit. :)
INP PZ Antwerpen
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Opperbevelhebber

Bericht door Boba »

NickVE schreefCOLONIndien de korpschef aftreedt, is hij dan automatisch "terug" CP?
Of is er toch een mechanisme waardoor je de graad behoudt?

Volgens de logica zou ik degradatie naar CP verwachten, maar men weet nooit. :)
Neen, je behoudt de graad, je krijgt alleen bepaalde mandaatvergoedingen etc.. niet meer.
"If you run, you'll only go to jail tired."
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Opperbevelhebber

Bericht door GDR »

@ SelisBart

Indien je slaagt in de selectieprocedure en de opleiding mag aanvatten, weet dan goed dat vrijwel alle docenten taalfouten zeer streng aanrekenen (-1 per taalfout)

Dus al scoor je inhoudelijk 10/10 maar je maakt 5 taalfouten, dan houd je 5/10 over... niet onbelangrijk dus !
SelisBart
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 21:21

Re: Opperbevelhebber

Bericht door SelisBart »

GDR schreefCOLON@ SelisBart

Indien je slaagt in de selectieprocedure en de opleiding mag aanvatten, weet dan goed dat vrijwel alle docenten taalfouten zeer streng aanrekenen (-1 per taalfout)

Dus al scoor je inhoudelijk 10/10 maar je maakt 5 taalfouten, dan houd je 5/10 over... niet onbelangrijk dus !
begrijp ik maar over het algemeen zijn het eerder type fouten van te snel te typen en niet na te kijken wat ik heb getypt :wink: ( wat een zinsconstructie hihi )
1ste AINP proef : vrijgesteld
2de AINP proef: geslaagd op 10/07/2010
3de AINP proef: geslaagd op 15/01/2011
Antecedenten afgelegd op : 10/03/11
4de AINP proef: afgelegd op 18/4/11 in afwachting van uitslag
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Opperbevelhebber

Bericht door VRS »

Ok, maar met alle respect Bart: ik raad je sterk aan om meteen al op dit forum effectief in zinnen te schrijven. Met hoofdletters, met komma's, de nodige woorden aan elkaar schrijven (niet "type fouten", maar "typfouten") en een punt op het einde.
Na een tijdje wordt dit dan een goede gewoonte, wat onontbeerlijk is voor elke politie-ambtenaar.
Daarnaast is het ook veeel minder vermoeiend voor ons om zinnen zoals jouw bovenstaande te begrijpen, want dat leest echt moeilijk!

Ik bedoel dit als opbouwende kritiek, dus no offence eh :wink:
SelisBart
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 21:21

Re: Opperbevelhebber

Bericht door SelisBart »

@ Hielcom , luister ik begrijp elke opbouwende kritiek maar met alle respect ik ben zoals ik voorheen al heb medegedeeld, niet dagelijks, zelfs nooit, in aanraking met tekstopmaak zoals misschien de meeste hier. Ik weet ondertussen al dat ik er op moet letten en geloof me, eens ik echt dagelijks met tekstopmaak te maken krijg zal dit wel beteren ( trouwens ik weet dat ik het kan ). Dus ik zou het ten stelligste appreciëren moets ik daar telkens ik een foutje typ niet steeds op wordt gewezen zoals steeds in deze topic het begint me deftig op de zenuwen te werken. Ik weet , dit is een politieforum maar het is een blijft een forum dus kunnen we alstublieft eens ophouden om met elke typfout dat iemand maakt het in het breed uit te smeren alsof dit een spellings test is? Ik kan begrijpen als iemand echt een zware fout maakt dat dat eens naar word gewezen maar je moet de antwoorden eens tellen die iets te maken hebben met de topic en dan eens de antwoorden tellen die met mijn "nonchalante" schrijfwijze hebben te maken. No offence he Hielcom of moet ik zeggen: niets persoonlijks bedoeld? :wink:



P.S Ik zeg dit niet met kwade bedoeling he! 8)
1ste AINP proef : vrijgesteld
2de AINP proef: geslaagd op 10/07/2010
3de AINP proef: geslaagd op 15/01/2011
Antecedenten afgelegd op : 10/03/11
4de AINP proef: afgelegd op 18/4/11 in afwachting van uitslag
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Opperbevelhebber

Bericht door Robby »

Bart, niet boos worden hé, maar heb je nu moeite gedaan om foutloos te schrijven in de bovenstaande posting?
SelisBart
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 21:21

Re: Opperbevelhebber

Bericht door SelisBart »

Om eerlijk te zijn ja. :eek: Ik hoop dat het goed is? :oops:
1ste AINP proef : vrijgesteld
2de AINP proef: geslaagd op 10/07/2010
3de AINP proef: geslaagd op 15/01/2011
Antecedenten afgelegd op : 10/03/11
4de AINP proef: afgelegd op 18/4/11 in afwachting van uitslag
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Opperbevelhebber

Bericht door DerDritteMann »

SelisBart schreefCOLON...maar het is een blijft een forum...
Neen, daar heb je geen gelijk in. Uiteraard is het een forum en is elk forum een forum, maar ik denk toch wel dat elke persoon zijn boodschap op een forum achterlaat met de bedoeling dat anderen het lezen en er eventueel commentaar op geven. Niet? Anders moet je niet schrijven, dacht ik.
In het kader daarvan is het niet meer dan het nodige respect tonen voor jouw gesprekspartner zodanig dat die jouw koeterwaals niet moet gaan ontcijferen. Dat leest immers niet gemakkelijk, is vermoeiend en onprettig. Erger nog, mij persoonlijk doet het afhaken en ik sla die teksten gewoon over. Dat kan toch niet het opzet zijn?
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Opperbevelhebber

Bericht door Jens »

SelisBart schreefCOLONOm eerlijk te zijn ja. :eek: Ik hoop dat het goed is? :oops:
Er is verbetering merkbaar. Maar ik zie dat "dt" niet je beste vriend is, zoals bij zovelen het geval is.
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY