Anciënniteit meenemen?

Forumregels
Afbeelding
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

Hallo,

Heb een vraagje...
Enig idee hoe dit juist in zijn werk gaat, wanneer je anciënniteit meeneemt. Ik heb 10 jaar bij de Vlaamse Overheid gewerkt (onderwijs dus) en naar verluit zou ik mijn dienstanciënniteit kunnen meenemen wanneer ik aan de opleiding begint! Moet je daar voor bepaalde formulieren aanvragen of zul je bij de aanvang van de opleiding daar meer informatie overkrijgen?

Hopelijk kan iemand me meer info geven?

Alvast bedankt, groetjes Sarà
WPS klas 27
Beeckie
Aspirant
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2010, 20:28

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door Beeckie »

Gewoon een attest van de werkgever en opsturen naar de dienst HRM. Alles van overheid en semi overheid komt in aanmerking. Ikzelf heb mijn dienstjaren bij "De Lijn" meegekregen
AINP Promotie 26 klas Golf Campus Vesta
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

Dus ik moet enkel een attest vragen van mijn huidige werkgever waar mijn geldige anciënniteit op vermeld staat en dit dan naar de selectiedienst doorsturen als ik het goed begrijp???
Heb ook al gehoord dat er iemand tijdens de eerste dagen van de opleiding langskomt om daar meer uitleg over te geven, klopt dit????
WPS klas 27
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door L0k1- »

Ja, er komt iemand langs :)
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

Okay Thx
WPS klas 27
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door Jens »

Geldt dit voor elk soort werk of enkel bij indien je voor de politie bij de overheid was tewerk gesteld?
Inspecteur van politie
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

@ Jens

Geen idee, maar ik weet wel als je voor de Vlaamse Overheid hebt gewerkt (vb. onderwijs ...) dat je dit wel kan meenemen, daarmee mijn vraag!
WPS klas 27
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door Jens »

sassa schreefCOLON@ Jens

Geen idee, maar ik weet wel als je voor de Vlaamse Overheid hebt gewerkt (vb. onderwijs ...) dat je dit wel kan meenemen, daarmee mijn vraag!
Dit is ergens wel logisch, dat wanneer je reeds voor de overheid werkte je de gepresteerde jaren kan meenemen.
Waar ik werk worden we gesubsidieerd door de overheid, maar ik werk voor een ziekenhuis, dus niet voor de overheid zelf. Ik denk dat het bij ons niet zal lukken om annciënniteit mee te nemen.
Inspecteur van politie
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

@ Jens je kunt het ook altijd navragen hé .. ik heb 10 jaar in het onderwijs gewerkt dus ...
WPS klas 27
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door Jens »

sassa schreefCOLON@ Jens je kunt het ook altijd navragen hé .. ik heb 10 jaar in het onderwijs gewerkt dus ...
Zal ik eens doen! Bedankt!
Inspecteur van politie
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

Kan er mij iemand zeggen hoe dit juist in z'n werk gaat betreffende je anciënniteit meenemen (vb het onderwijs). Ikzelf heb 10 jaar anciënniteit in het onderwijs en heb een loopbaanfiche laten opsturen waar alles netjes opstaat. Als je die loonsimulatie doet... zie je daar weddeschaal b1, b2, b3 ... hoe kun je nu concreet weten in welke weddeschaal je zit, of zal dit allemaal duidelijk uitgelegd worden tijden de start van de opleiding!
WPS klas 27
Brecht
Politie
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010, 18:30

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door Brecht »

Wordt uitgelegd tijdens het begin van de opleiding. Je start sowieso in b1 maar dan wel met 10 jaar anciënniteit. Na 6 jaar loonschaalanciënniteit (dus 6 jaar in b1, ondertussen zit je al in b1 met 16 jaar anciënniteit) kan je mits goede evaluatie overschakelen naar loonschaal b2 en je behoudt gewoon je huidige anciënniteit van 16 jaar.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door sassa »

@ Brecht

Bedankt voor de snelle respons :-)
WPS klas 27
F162007
__________________________
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 16:47

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door F162007 »

Wat is het verschil qua loon voor iemand met een anciënniteit van 10 jaar in b1 t.o.v iemand met 5 jaar anciënniteit in b2 ?
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Anciënniteit meenemen?

Bericht door Boba »

F162007 schreefCOLONWat is het verschil qua loon voor iemand met een anciënniteit van 10 jaar in b1 t.o.v iemand met 5 jaar anciënniteit in b2 ?
Dat kan je via SSGPI of via de besluiten inzake het geldelijk statuut raadplegen.
"If you run, you'll only go to jail tired."
BUTTON_POST_REPLY