13de maand

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Dme
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2009, 10:05

13de maand

Bericht door Dme »

Vraagje aan diegenen die reeds bij de politie werken.

Ik vroeg me af, of je bij de politie ook een 13de maand krijgt zoals bij vele andere (privé)bedrijven?
Krijgen politiebeambten het of niet?

Alvast bedankt
Proef 1 AINP: Geslaagd
Proef 2 AINP: Geslaagd
Proef 3 AINP: Geslaagd
Proef 4 AINP: Niet geslaagd
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: 13de maand

Bericht door Iced_Max »

Wij krijgen tot op heden geen volwaardige 13de maand. :cry:

Wij krijgen een eindejaarstoelage, maar hoeveel deze bedraagt ga ik hier niet uit de doeken doen. :wink:

De vakbonden hebben het erdoor gekregen dat onze eindejaarstoelage stilaan wordt opgetrokken tot een volwaardige 13de maand.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: 13de maand

Bericht door lax »

En dit voor elke dag u leven op het spel te zetten.
Ministers dit jaar champagne en kaviaar op de nieuwjaarsreceptie.? :x
Dme
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2009, 10:05

Re: 13de maand

Bericht door Dme »

Geen volwaardige toelage?
Ook niet eerlijk tegenover jullie. Jullie zetten inderdaad elke dag je leven op het spel en dan een paar luttele euro's geven ze niet?
Waarschijnlijk omdat ze anders geen geld meer hebben om zelf op restaurant te gaan he :) :wink:
Proef 1 AINP: Geslaagd
Proef 2 AINP: Geslaagd
Proef 3 AINP: Geslaagd
Proef 4 AINP: Niet geslaagd
float

Re: 13de maand

Bericht door float »

De eindejaarstoelage 2009:
- De referentieperiode van de eindejaarstoelage 2009 is gebaseerd op de prestaties van januari tot en met september 2009 en wordt berekend op de wedde van oktober 2009.

- Het forfaitair gedeelte van de toelage werd voor het jaar 2009 vastgesteld op € 646,23.
- Het variabel gedeelte bedraagt, net als de voorgaande jaren, 2,5% van de jaarlijkse brutobezoldiging die tot grondslag diende voor de berekening van de bezoldiging verschuldigd voor de maand oktober van het in aanmerking genomen jaar.
- Het gedeelte dat varieert met de maandelijkse bezoldiging bedraagt 7% van de maandelijkse brutobezoldiging verschuldigd voor de maand oktober van het in aanmerking genomen jaar met 2 correcties:
* het gedeelte wordt verhoogd tot € 100,95, niet geïndexeerd (op 1 oktober 2009: € 150 – geïndexeerd) als het resultaat van de berekening lager is dan dit bedrag;
* het gedeelte wordt geplafonneerd tot € 201,90, niet geïndexeerd (op 1 oktober 2009: € 300 – geïndexeerd) als het resultaat van de berekening hoger is dan dit bedrag.
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: 13de maand

Bericht door lax »

En nu in het nederlands ?
float

Re: 13de maand

Bericht door float »

Voorbeeldje:
€ 646,23 (forfaitair)
dan bereken je het variable gedeelte: je verdient € 24000 brutto dat jaar (2009) en daar moet je 2,5% van nemen, dus € 600.
dan bereken je het laatste gedeelte: € 2000 * 7% = 140, omdat het lager is dan € 150 wordt het opgetrokken naar € 150.

Dus in totaal € 1396,23 brutto, maar dan moet daar nog bedrijfsvoorheffing en RSZ bijdrage af.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: 13de maand

Bericht door Lone Ranger »

Eigenlijk is mijn eindejaarstoelage gelijk aan het gemiddelde van mijn maandelijkse vergoedingen :mrgreen:
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: 13de maand

Bericht door lax »

Bedankt Float voor de uitleg : ,dit is een dertiende maand bezien als op zijn antwerps geschreven kattep..
Maar dit schrikt me niet af. :greenb:
float

Re: 13de maand

Bericht door float »

lax schreefCOLONBedankt Float voor de uitleg : ,dit is een dertiende maand bezien als op zijn antwerps geschreven kattep..
Maar dit schrikt me niet af. :greenb:
Wat bedoel je?
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: 13de maand

Bericht door lax »

Sommige mensen hebben een verkeerd beeld ivm loon en dertiende maand bij de politie.
Dat ze met manier van spreken "rijk"worden als ze bij de politie gaan werken.
Daarom mijn uitspraak dit schrikt me niet af. :wink:
Het zijn overuren ,weekends,nachten ,feestdagen die de loon goed maken.
BUTTON_POST_REPLY