kledij, uitrusting de wegpolitie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
bramist
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 11:30

kledij, uitrusting de wegpolitie

Bericht door bramist »

Hey allemaal,

Ik ben nog maar 15 jaar oud (ik studeer handel), maar ik heb de microbe al stevig te pakken moet ik zelf zeggen.
Het liefst van al zou ik bij de wegpolitie gaan werken. Ik steek daar al veel over op door oa. Allo bij De wegpolitie, maar ik heb nog een paar vragen. Om bij de wegpolitie te gaan werken, wat moet je dan gaan studeren na middelbaar onderwijs?
Ik vermoed aan de politieschool, op fedpol staat denk ik dat je eerst een leeftijd van 21 of 24 jaar en ik dacht ook politieambtenaar iemand meer informatie daarover?
En nu eigenlijk waarom ik dit topic aangemaakt heb, welke uitrusting draagt de wegpolitie (aan de riem + in het voertuig, etc. , ik zou het liefst voor CPT gaan, cel patrouille en toezicht. Dat is toch de waarbij men de wegpolitie volgt hé? Ik vraag me trouwens ook af, ik hebheel wat youtube gekeken voor amerikaanse politieagenten hun riemen, ik weet dat dit onverstandig is, want zij dragen andere dingen dan belgische politieagenten, maar is het in belgië ook mogelijk om een multitool , bv. Een leatherman aan je riem te hangen? Dit kan misschien handig zijn

Veel vragen in een keer hé
Gelieve als ik met sommige gedachte, verkeerd zit me te verbeteren, ik ben natuurlijk ook nog maat een groentje.
Dus als iemand zo vriendelijk zou zijn om mijn vragen te beantwoorden, dan zou ik erg blij zijn.


Mvg
Interesse in: Wegpolitie, CGSU

Wie hierover informatie heeft, neem aub contact met me op
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: kledij, uitrusting de wegpolitie

Bericht door vdv »

In het kort, want met de zoekfunctie van dit forum vind je meer uitgebreide info:

Om het te worden:
- slagen in de selectie voor inspecteur
- afstuderen politieschool
- wachten tot er een plaats vacant is bij de wegpolitie waar je wil werken.
- in afwachting daarvan andere politietaken doen
- als er een plaats vacant is, moet jij hen overtuigen dat je beter bent dan de andere kandidaten
- slagen in de opleiding WPR

Er zijn politiemensen die een leatherman hebben aan de gordel,meestal zelf gekocht. Kijk naar Allo en je ziet volgens mij zelf wat er nog aan de gordel hangt.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: kledij, uitrusting de wegpolitie

Bericht door Berre »

Minimum leeftijd 24 jaar (reden : behalen rijbewijs A)
BUTTON_POST_REPLY