Politiekledij

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politiekledij

Bericht door Yellowhair1 »

http://www.ncjrs.gov/App/Publications/a ... x?ID=11907

"Blazers and ties". Ik hoop dat de link naar de studie werkt. It was 1969.
Hielcom: Goed om iemand te zien die zo geinteresseerd is in politiewerk! What do you do for a living? Geef je les?
Character is how you treat those who can do nothing for you.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politiekledij

Bericht door VRS »

Yellowhair1 schreefCOLONhttp://www.ncjrs.gov/App/Publications/a ... x?ID=11907

"Blazers and ties". Ik hoop dat de link naar de studie werkt. It was 1969.
Hielcom: Goed om iemand te zien die zo geinteresseerd is in politiewerk! What do you do for a living? Geef je les?
Ik ben student momenteel, met de ambitie en motivatie om bij de Politie te gaan.
Altijd al gefascineerd geweest door politiewerk, vroeger zoals vele kinderen door de zwaailichtjes en sirenes, maar bij mij is het blijven hangen (een "roeping" zoals men zegt). 't Gaat me natuurlijk wel om meer dan enkel lichten en sirenes :wink:
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politiekledij

Bericht door Yellowhair1 »

@ Hielcom: Zeer goed. Ik wist dat je hoge niveau van interesse iets te maken had met onderwijs. De studie die ik hierboven aanhaalde zou een goed beginpunt zijn voor een essay assignment over politiekledij en sociale effecten alsook legale consequenties daarvan.
Toen ik jouw leeftijd had en studeerde (PSC & CJ)deed ik het goed maar mijn interesse was pas echt gewekt toen ik in contact kwam met professionals die ECHT in het vak stonden, niet degenen die enkel lesgaven. Probeer altijd instructeurs of professors te vinden die daadwerkelijk ervaring hebben met hun voeten op de grond. Hou je contact met degenen die enkel theoretische boekjes schrijven tot een minimum.
Eennmaal ik gerecruteerd was om naar de academy te gaan had ik de microbe beet en ik heb ze nooit kunnen of willen loslaten.
Hielcom, wat je politieke opvattingen betreft.. wel die zullen wel veranderen eens je ouder wordt and once you carry a gun on your hip. :wink:
Character is how you treat those who can do nothing for you.
harambas81
__________________________
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011, 11:50

Re: Politiekledij

Bericht door harambas81 »

Kev1n schreefCOLONIk zou alleen al Federale doen voor de scheepjes als het zo zit, waarom mag dat dan niet in een lokale zone? :p Zo'n petje da na ene keer wassen het karton na laat in uw wasmachine van die flap, lijkt me toch maar niets :-)
En heb het sowieso meer voor da scheepje mits ik thuis ni veel anders gezien heb..
Beste, er zijn best wat lokale zones waar het bootje=scheepje wel toegelaten is. Ik zie ook geen enkele reden waarom dat niet zou mogen. Het maakt toch deel uit van het aanbod en heeft een veel grotere présence dan de petjes.

Blijkbaar zijn er toch wel wat zones, waar het belangrijker is te LULLEN over een uniformstuk ipv onze basistaak uit te voeren nl. de criminaliteit aanpakken.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politiekledij

Bericht door VRS »

Yellowhair1 schreefCOLON@ Hielcom: Zeer goed. Ik wist dat je hoge niveau van interesse iets te maken had met onderwijs. Toen ik jouw leeftijd had en studeerde (PSC & CJ)deed ik het goed maar mijn interesse was pas echt gewekt toen ik in contact kwam met professionals die ECHT in het vak stonden, niet degenen die enkel lesgaven. Probeer altijd instructeurs of professors te vinden die daadwerkelijk ervaring hebben met hun voeten op de grond. Hou je contact met degenen die enkel theoretische boekjes schrijven tot een minimum.
Eennmaal ik gerecruteerd was om naar de academy te gaan had ik de microbe beet en ik heb ze nooit kunnen of willen loslaten.
De motivatie voor het politiewerk is er nooit gekomen door het onderwijs die ik kreeg, maar gewoon uit eigen interesse die er al altijd is geweest en is blijven groeien. Dus ik zie niet goed het verband dat je legt met "onderwijs"? Persoonlijk volg ik nu echter geen zo'n specifiek politie-gerichte studies zoals jij blijkbaar deed, misschien had je met die gedachte je antwoord geschreven...

Ik apprecieer de goede raad, bedankt :wink:

Trouwens, die link: bij het erop klikken kom ik enkel terecht op een pagina met de details van de studie, waar kan ik de volledige tekst krijgen?
Een lange tijd geleden nog een studie gelezen over het uizicht van het politieuniform en de psychologische repercuties ervan (Engelstalig, afkomstig van een soort politiewebsite). Ook de moeite waard. Het kwam erop neer dat de voorkeur al bij al toch uitging naar de traditionele/militaristische uniformen, maar dat kledij in 1 donkere kleur (zwart, blauw) aanzien werden als minder betrouwbaar en eerlijk dan politiemensen met een donkere broek en blekere bovenkledij (zoals de uniformen in de meeste West-Europese landen).
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Politiekledij

Bericht door Yellowhair1 »

Je kan je doodgooglen or...you can go straight to the source: contact Menlo Park PD and ask if you can talk to whomever is in charge of their R&D Unit (research and development).
Character is how you treat those who can do nothing for you.
SelisBart
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 21:21

Re: Politiekledij

Bericht door SelisBart »

harambas81 schreefCOLON
Kev1n schreefCOLONIk zou alleen al Federale doen voor de scheepjes als het zo zit, waarom mag dat dan niet in een lokale zone? :p Zo'n petje da na ene keer wassen het karton na laat in uw wasmachine van die flap, lijkt me toch maar niets :-)
En heb het sowieso meer voor da scheepje mits ik thuis ni veel anders gezien heb..
Beste, er zijn best wat lokale zones waar het bootje=scheepje wel toegelaten is. Ik zie ook geen enkele reden waarom dat niet zou mogen. Het maakt toch deel uit van het aanbod en heeft een veel grotere présence dan de petjes.

Blijkbaar zijn er toch wel wat zones, waar het belangrijker is te LULLEN over een uniformstuk ipv onze basistaak uit te voeren nl. de criminaliteit aanpakken.

Die kepie van vroeger word die nog gedragen trouwens? Nu dat vind ik klasse en echt uniform uitstralen. Ok ok die pet is meer naar deze tijd gericht maar toch, die kepie die heeft toch euhm... dat ietsje meer. 8)
1ste AINP proef : vrijgesteld
2de AINP proef: geslaagd op 10/07/2010
3de AINP proef: geslaagd op 15/01/2011
Antecedenten afgelegd op : 10/03/11
4de AINP proef: afgelegd op 18/4/11 in afwachting van uitslag
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Politiekledij

Bericht door Jens »

De kepie wordt inderdaad nog gebruikt, maar ik denk niet zozeer bij het basiskader. Daar zal men op straat toch eerder opteren voor de pet of het bootje. Dat is toch wat me opvalt als ik de politie op straat zie lopen he :whoeha:

De kepie wordt wel veel gebruikt bij ceremonieën. Ook veel officieren dragen de kepie.
Inspecteur van politie
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politiekledij

Bericht door VRS »

Vele politie-inspecteurs zijn blijkbaar (en gelukkig) overgeschakeld op het scheepje, sinds die enkele jaren geleden (her)ingevoerd werd; met als gevolg dat er veel minder rondlopen met dat idioot petje. Ik kan het niet helpen, maar telkens ik toch een politie-ambtenaar opmerk met petje, verliest die een stuk van zn professionaliteit en geloofwaardigheid bij mij (en wsl nog mensen).

De kepie zie je inderdaad zelden, zeker bij interventiepersoneel (is ook minder praktisch dan een scheepje). Nu, het model werd gelukkig aangepast, want het vorig model zag er niet uit. Dat was meer een blauwe bloempot. Bij de nieuwe werd de rechte boord een stuk smaller gemaakt, gelijkaardig met de vroegere kepies. Nu nog een zwarte, geplastificieerde klep in plaats van een stoffen, voor wat meer "cachet".
Gebruikers-avatar
Darks
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010, 17:16

Re: Politiekledij

Bericht door Darks »

Afbeelding
Peruvian Riot Police

Mss iets té :whoeha:
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Politiekledij

Bericht door 69_Shorty_69 »

Doet me denken aan the imperial guard van star wars :whoeha:
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Politiekledij

Bericht door Robby »

Mja, in Antwerpen (en misschien nog wel korpsen) zien ze er ook zo uit in volledige ordehandhavingsuitrusting hoor.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politiekledij

Bericht door VRS »

Robby schreefCOLONMja, in Antwerpen (en misschien nog wel korpsen) zien ze er ook zo uit in volledige ordehandhavingsuitrusting hoor.
Met of zonder sexy wasbordje? :mrgreen:

Jullie hebben toch niet op ieder lichaamsdeel zoveel beschermingsstukken zoals zij (voet- en handstukken bv.)?

Is er trouwens een speciale reden waarom de helmen wit zijn (en vroeger lichtblauw)? Waarom niet donkerblauw of zwart zoals de rest van het uniform? Bekijkt men het psychologische aspect van de kleuren of koos men wit omdat dit het meest praktisch was (zichtbaarheid)? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat manifestanten nog wat meer de neiging zouden kunnen hebben om letterlijk zoveel mogelijk naar het hoofd te slingeren van ordehandhavers als die bijvoorbeeld een rode helm zouden dragen, dat zij dus specifiek het hoofd zouden viseren...
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Politiekledij

Bericht door Robby »

De vesten zijn in stof, wat zachter over komt, maar er is ook been- en voetbescherming hoor. De armen, daar spreken ze al een tijdje over, maar 'k weet niet of dat tegenwoordig al ingevoerd is.

Zo zien ze er in Antwerpen uit:
Afbeelding

Elders is het zo (is van betoging in Bxl):
Afbeelding

De witte helmen zouden gekozen zijn omdat ze beter zichtbaar zijn vanuit de sproeiwagens en helicopter.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politiekledij

Bericht door VRS »

Mooi, dankje :wink:

Welke "types" HHOO-uniformen hanteren jullie? Ik heb gehoord van "lichte HHOO" en "volledige HHOO"... wat houdt dat in qua kledijdracht en uitrusting?
BUTTON_POST_REPLY