Politiekledij

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Politiekledij

Bericht door Boba »

Kenny VDM schreefCOLONMijn persoonlijke mening: ik vind het uniform er zeer goed uitzien, je kan zowat vanalles combineren en vind trouwens ook dat het kracht uitstraalt.

Als je het vergelijk maakt met andere landen, vind ik Belgie toch een van de mooiste uniformen voor politie hebben.

Gradatiebadge vind ik perfect hangen waar ze nu hangen, kan je ongestraft naar de borsten zien van een politievrouw: "En wat was u naam ... :shock: " :lol: :lol:
:shock:
"If you run, you'll only go to jail tired."
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Politiekledij

Bericht door BigV »

Ik vind het uniform wel meevallen, maar heb er toch ook al mooiere gezien. Ik ben alleen niet z'n fan van de oranje fluo vestjes en jassen. Ook de winterjassen vind ik niet echt practisch. De korte jas vind ik wel iets hebben.
Nils
Aspirant
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009, 12:31

Re: Politiekledij

Bericht door Nils »

ik keur niet het volledige uniform af alleen een paar delen ervan ; die fluo-vestjes , petjes , winterpet, ... . Maar idd het uniform komt maar zo sterk over als de persoon erin !
A INP vesta : promotie 24
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: Politiekledij

Bericht door Dries »

Laten we voor de nieuwe uniformen de oude zwarte rijkswachtuniformen als voorbeeld nemen :P
Als je écht voor autoriteit wil, de SS :evil: (j/k)

Alle gekheid op een stokje, DIT is een enorm cool uniform (van een enorm coole dienst)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Politiekledij

Bericht door Kenny VDM »

Dries schreefCOLONLaten we voor de nieuwe uniformen de oude zwarte rijkswachtuniformen als voorbeeld nemen :P
Als je écht voor autoriteit wil, de SS :evil: (j/k)

Alle gekheid op een stokje, DIT is een enorm cool uniform (van een enorm coole dienst)
Afbeelding

Alsook de wapens zijn van een iets ander kaliber :whoeha:

@ Boba: Het was maar een ludieke opmerking ivm de gradatiebadge hoor :whoeha:
In opleiding @ PIVO AINP28
Elly
Politie
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:37

Re: Politiekledij

Bericht door Elly »

Kenny VDM schreefCOLONMijn persoonlijke mening: ik vind het uniform er zeer goed uitzien, je kan zowat vanalles combineren en vind trouwens ook dat het kracht uitstraalt.

Als je het vergelijk maakt met andere landen, vind ik Belgie toch een van de mooiste uniformen voor politie hebben.

Gradatiebadge vind ik perfect hangen waar ze nu hangen, kan je ongestraft naar de borsten zien van een politievrouw: "En wat was uW naam ... :shock: " :lol: :lol:

[De spellingpolitie is gepasseerd!]
Euh, excuseer ... :eek: :shock: . Ik kan u zeggen als vrouwelijke politieambtenaar dat het naamplaatje en het graadteken zeker niet op een goeie plaats hangen!!
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Politiekledij

Bericht door Kenny VDM »

Elly schreefCOLON
Kenny VDM schreefCOLONMijn persoonlijke mening: ik vind het uniform er zeer goed uitzien, je kan zowat vanalles combineren en vind trouwens ook dat het kracht uitstraalt.

Als je het vergelijk maakt met andere landen, vind ik Belgie toch een van de mooiste uniformen voor politie hebben.

Gradatiebadge vind ik perfect hangen waar ze nu hangen, kan je ongestraft naar de borsten zien van een politievrouw: "En wat was uW naam ... :shock: " :lol: :lol:

[De spellingpolitie is gepasseerd!]
Euh, excuseer ... :eek: :shock: . Ik kan u zeggen als vrouwelijke politieambtenaar dat het naamplaatje en het graadteken zeker niet op een goeie plaats hangen!!
Waarschijnlijk om bovenstaande reden er zullen inderdaad wel zo'n viespeuken bestaan :whoeha:
Ik wou er enkel maar mee bedoelen dat er een hele tijd geleden een artikel van in de krant was verschenen, over vrouwen die inderdaad niet tevreden waren over de plaats waar het gradatieteken en naamplaatje bevestigd waren. Dit is al lange tijd een probleem voor sommige vrouwen. :-)

Dus voor alle duidelijkheid: Het was grappig bedoeld :eek: (slechte humor)
In opleiding @ PIVO AINP28
Varre
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2010, 17:15

Re: Politiekledij

Bericht door Varre »

Goh mensen,

eigenlijk zou deze rubriek perfect onder "humor" passen. Ik lag soms plat van het lachen met jullie commentaar... super gewoon.

Maar ja, weldra zal ik ook mijn eigen bevindingen ivm het uniform kunnen posten :-)
start opleiding INP WPS : 01/10/2010
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Politiekledij

Bericht door Black Dog »

Ik vind persoonlijk dat de vroegere rijkswachtuniformen meer uitstraling hadden. Die waren toen ook allemaal op maat gemaakt en echt goed getailleerd.

..maar dat ligt niet enkel aan het uniform denk ik.

Toen waren die mannen nog (af)getraind en zagen de meeste er toch sportief en gedisciplineerd uit. Als ik soms zie wat er nu allemaal rondloopt...t'is een schande voor het uniform. Bij de Rijkswacht zat alles mooi strak, oa. omdat het getailleerde kledij was, nu zit het bij de meeste strak .... van overgewicht. :roll: De manier waarop sommigen het uniform dragen is een schande. En afgewassen kledij draag je toch niet meer!!! Wat straalt dat nu uit? Vb. met die baseballpetjes die je nu gelukkig steeds minder en minder zit door de wederkomst van de "bootjes". Die dingen zijn niet gemaakt om in de washmachine te steken. Als die gekrompen en al 5 tinten lichter is en grauw uitziet...dat zet je toch niet meer op uw hoofd!? :eek: Dat straalt "clochard" met uniform uit. Kledij maken de man zeggen ze...maar de man verneukt soms echt de kledij (lees: uniform)..soms gewoon door de manier waarop ze het dragen alleen al.

De rangen met de kleuren (LOK of FED) mogen gerust weer op de schouders, dat straalt wat meer autoriteit uit. Maakt ook plaats op de voorzijde van het uniform waar dan op z'n minst 1 van die "borstplakaten" weg mag. Dan heb je enkel nog 1 nodig als naamplaatje. En die kan je dan de helft smaller maken omdat enkel nog de naam nodig is en dan ook iets hoger plaatsen (zoals in het leger), waardoor het al confortabeler is voor de vrouwen...want nu lijkt het soms alsof die dingen aan de tepels (zonder er onbeleefd te willen over zijn) zijn gemonteerd...laten we eerlijk zijn....een vrouw moet daar toch (serieus) last van hebben.
Die kepie ... is goed voor de "Marching Band". Ze mochten hem gerust een inch of 2 lager maken. :roll:

Maar op gebied van kledij en uitrusting lopen ze hier ook atijd achter. Ik heb onlangs opgemerkt dat de SIE EINDELIJK heeft geopteerd voor CIRAS type molle vesten (aan de modellen te zien wss van het merk Eagle Industries), waar alles pouches moduleerbaar/afneembaar zijn en de soft+hard armour héél deftig zitten. Nu pas...ongeveer 4 jaar achter op alle andere landen.

Ik doe soms aan airsoft in m'n vrije tijd en soms krijgen we wel eens een (ex) SIE/POSA over de vloer en die kijkt dan ook altijd de ogen uit wat wij dragen...just 4 the fun of it. :mrgreen:
patm
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:06

Re: Politiekledij

Bericht door patm »

Kenny VDM schreefCOLON Als je het vergelijk maakt met andere landen, vind ik Belgie toch een van de mooiste uniformen voor politie hebben.
Als uniform zijn er wel mooiere dan het Belgisch burger kostuum met wat badges erop om een officieel tenue te simuleren.
Op de koop toe zoveel verschillende hemden, polo's, pull's en vesten /jassen
dat je met al die mogelijke kleding-combinaties nog moeilijk van een "uniform" kan spreken.

Als je een mooi uniform wil, vergelijk dan met de Franse Gendarmerie, de Marechaussee,
en als summum de Carabinieri met hun uniform designed by Armani.

Maar goesting is koop natuurlijk en mijn voorkeur is niet zaligmakend
Nils
Aspirant
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009, 12:31

Re: Politiekledij

Bericht door Nils »

idd ieder zen mening ik denk trouwens ook dat er evenveel voorstanders als tegenstanders zijn vh uniform !
A INP vesta : promotie 24
Gebruikers-avatar
Liane
__________________________
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010, 13:10

Re: Politiekledij

Bericht door Liane »

Kevin Lievens schreefCOLON
Liane schreefCOLON Hangt van de korpschef af wat je moet dragen. Mijn vriend bij PZ WOKRA draagt kepie maar bij ordediensten het scheepje...
Bij ons hebben ze het liefst het petje.
Maar het petje heeft de uitstraling van een randdebiel.
2e optie is de kepie.
Maar je staat ermee of niet, ik niet... dus draag ik die liever niet.

Het scheepje ziet men liever niet... dus dat draag ik. 8)
Dus een beetje "rebellie" mag? lol
Met het petje lijk je op een postbode... Hier draagt de wijkagente het scheepje, vind ik persoonlijk het mooiste, maar we zullen maar eerst afwachten waar we gepostuleerd worden eens het zover is..
Proef 1 INP: Geslaagd op 12 januari
Proef 2 INP: Geslaagd op 18 februari
Proef 3 INP: medisch in orde - fysiek parcours herkansing
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: Politiekledij

Bericht door Dries »

Is een hoofddeksel eigenlijk een verplicht onderdeel van het uniform?
Welke wetteksten gaan daar over?
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Politiekledij

Bericht door BigV »

Dries schreefCOLONIs een hoofddeksel eigenlijk een verplicht onderdeel van het uniform?
Welke wetteksten gaan daar over?
Je hebt wetteksten en richtlijnen.
Binnen de politie is er een richtlijn inzake het hoofddeksel, het is een verplicht onderdeel van het uniform. Maar elke zone bepaalt het beleid er rond. De ene straft strenger dan de andere.
Nils
Aspirant
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009, 12:31

Re: Politiekledij

Bericht door Nils »

kweet dat het van zone tot zone afhangt ivm met het hoofddeksel . Maar hoe zwaar kunnen de straffen zijn ivm het niet dragen van een petje of scheepje ,.... ?
A INP vesta : promotie 24
BUTTON_POST_REPLY