Politiekledij

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Politiekledij

Bericht door Iced_Max »

Kev1n schreefCOLONIk zou alleen al Federale doen voor de scheepjes als het zo zit, waarom mag dat dan niet in een lokale zone? :p Zo'n petje da na ene keer wassen het karton na laat in uw wasmachine van die flap, lijkt me toch maar niets :-)
En heb het sowieso meer voor da scheepje mits ik thuis ni veel anders gezien heb..
Olla Olla, niet elke Lokale zone over dezelfde kam scheren he :mrgreen:

In Pz Antwerpen (lokaal dus) dragen we bijna allemaal scheepjes :evil:
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Politiekledij

Bericht door lax »

Alle dat is dus tof ,geen deftig hoofddeksel voor de winter.
Dat is misschien is een idee voor van Beirendonck. :greenb:
Een design voor de politie .
Voor de vuilnismannen heeft hij dit ook gedaan.
Ik denk hardop op papier maar het zou is een ideeke kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door 2 op lax, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Politiekledij

Bericht door lax »

Iced_Max schreefCOLON
BigV schreefCOLON
Iced_Max schreefCOLON
Persoonlijk draag ik liefst het scheepje, dan de kepie en als het echt niet anders kan,....dat petje.

De oude petjes waren uit een degelijk materiaal (type baseball pet) , nu zijn het van die vodjes. :cry:
Ik moet het petje dragen. Wij mogen het scheepje niet dragen, aangezien degene die lokaal zijn ingeschreven het scheepje niet krijgen. En z'n petje, scheepje en kepie zijn niet echt bestand tegen winter koude. Vandaag eerste keer verkeer moeten regelen. Een muts in de basis uitrusting was dus wel welkom.
LOL, Breng ze in Brussel weer niet op ideeën he. :mrgreen:

zo'n 2 jaar geleden wilde ze een wintermuts invoeren,......een muts met aan elke zijde een flap om over uw oren te hangen. :cry:
Om te zeggen het jachtseizoen is geopend.
Laatst gewijzigd door 1 op lax, in totaal 19 keer gewijzigd.
erik1984
Politie
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:11

Re: Politiekledij

Bericht door erik1984 »

bij ons wordt de term 'bootjes' gebruikt
en iedereen in onze school draagt ze...buiten wij :)
Oasis will come back... Definitely Maybe
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Politiekledij

Bericht door Kev1n »

Iced_Max schreefCOLON
Kev1n schreefCOLONIk zou alleen al Federale doen voor de scheepjes als het zo zit, waarom mag dat dan niet in een lokale zone? :p Zo'n petje da na ene keer wassen het karton na laat in uw wasmachine van die flap, lijkt me toch maar niets :-)
En heb het sowieso meer voor da scheepje mits ik thuis ni veel anders gezien heb..
Olla Olla, niet elke Lokale zone over dezelfde kam scheren he :mrgreen:

In Pz Antwerpen (lokaal dus) dragen we bijna allemaal scheepjes :evil:
Goed Iced_Max! Pz A'pen it is! ;-)
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Politiekledij

Bericht door Boba »

Kev1n schreefCOLONIwaarom mag dat dan niet in een lokale zone?
Scheepje mag zeker en vast ook in lokale zones gedragen worden. Iedere zone of Federale dienst heeft zijn eigen kledij voorschriften.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Politiekledij

Bericht door sledge »

en er is een winterpet, uit fleece materiaal met flappen over de oren tot onder de kin, ik heb er zo één, geen zicht, maar wel warm
Afbeelding
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Politiekledij

Bericht door Boba »

sledge schreefCOLONen er is een winterpet, uit fleece materiaal met flappen over de oren tot onder de kin, ik heb er zo één, geen zicht, maar wel warm
is bij ons niet toegelaten, de reden is niet ver te zoeken eh :wink:
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: Politiekledij

Bericht door YvesM »

Iced_Max schreefCOLON
Yep...maar mogen eigenlijk niet meer gedragen worden in Pz Antwerpen.
Hoezo?
Ze zijn van uitzicht hetzelfde als die vodden :whoeha:
Nullum crimen sine lege
Tom Lint
Politie
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 19:34

Re: Politiekledij

Bericht door Tom Lint »

Scheepjes mogen wel in de Lokale hoor! Enkel zal er hier en daar misschien een interne nota zijn die voorziet in een uniforme kledij die enkel op die PZ toepasbaar is, en waarin het scheepje niet is voorzien
Mutsen zijn er ook : petjes met flappen. Ze zijn naar verluid heel warm maar je moet erbij nemen dat je eruit ziet als Pluto of Goofy.
Persoonlijk draag ik liefst het scheepje! Het petje is, zoals eerder beschreven, een vod en met de kepi kan je als schotelantenne dienst gaan doen.
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Politiekledij

Bericht door Iced_Max »

sledge schreefCOLONen er is een winterpet, uit fleece materiaal met flappen over de oren tot onder de kin, ik heb er zo één, geen zicht, maar wel warm

FOTO !!!
:mrgreen:

(van u met die pet op he)
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Politiekledij

Bericht door Kenny VDM »

Kev1n schreefCOLONIk zou alleen al Federale doen voor de scheepjes als het zo zit, waarom mag dat dan niet in een lokale zone? :p Zo'n petje da na ene keer wassen het karton na laat in uw wasmachine van die flap, lijkt me toch maar niets :-)
En heb het sowieso meer voor da scheepje mits ik thuis ni veel anders gezien heb..

Ik denk dat bigV hiermee bedoeldt dat er geen bootje, scheepje mag gedragen worden tijdens de opleiding aangezien de mensen die lokaal gesprokkeld worden dit niet meekrijgen in hun basis uniform.
Het is ook zo dat de aspiranten die lokaal gerekruteerd worden met "begin er maar eens aan" van de PZ Antwerpen een overall krijgen in plaats van een uniform zoals op federaal niveau. Dit omdat de PZ Antwerpen de opleiding en alles daar rond financieert.
Misschien is de algemene regel om geen scheepje te dragen in het leven geroepen om geen discriminatie uit te lokken. (= dit is een veronderstelling)
In opleiding @ PIVO AINP28
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Politiekledij

Bericht door Iced_Max »

Kenny VDM schreefCOLON
Kev1n schreefCOLONIk zou alleen al Federale doen voor de scheepjes als het zo zit, waarom mag dat dan niet in een lokale zone? :p Zo'n petje da na ene keer wassen het karton na laat in uw wasmachine van die flap, lijkt me toch maar niets :-)
En heb het sowieso meer voor da scheepje mits ik thuis ni veel anders gezien heb..

Ik denk dat bigV hiermee bedoeldt dat er geen bootje, scheepje mag gedragen worden tijdens de opleiding aangezien de mensen die lokaal gesprokkeld worden dit niet meekrijgen in hun basis uniform.
Het is ook zo dat de aspiranten die lokaal gerekruteerd worden met "begin er maar eens aan" van de PZ Antwerpen een overall krijgen in plaats van een uniform zoals op federaal niveau. Dit omdat de PZ Antwerpen de opleiding en alles daar rond financieert.
Misschien is de algemene regel om geen scheepje te dragen in het leven geroepen om geen discriminatie uit te lokken. (= dit is een veronderstelling)
Volgens mij klopt uw stelling niet.

- De aspiraten die lokaal aangeworven worden krijgen hetzelfde uniform en uitrusting dan diegene die federaal worden aangeworven.
- Uw basispakket kledij komt altijd van de Federale politie.
- Het kan zijn dat de ene school beslist om geen scheepjes toe te laten en een andere juist promoot.
Misschien is de algemene regel om geen scheepje te dragen in het leven geroepen om geen discriminatie uit te lokken.

Dat noemt men uniformiteit :mrgreen: iedereen draagt hetzelfde.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Politiekledij

Bericht door BigV »

@ Iced_Max

1) Zij die federaal worden ingeschreven krijgen kledij van de federale politie.
2) Zij die met de campagne beginermaareensaan zijn begonnen worden voorzien door de lokale politie. Dit wil zeggen dat ja de kledij grotendeels overeenkomt, maar er zijn verschillen. Zo hebben die van de lokale een korte jas, een andere wapengordel maar geen scheepje,...
3) De school heeft beslist aangezien het scheepje niet in de basisuitrusting zit van de lokale politie-->Lees in de basisuitrusting die zij hebben meegegeven, mag het scheepje niet gedragen worden.

@Kenny
Zowel federale als lokale hebben in het begin een overall deze is van de PPA. Nadien krijgt ieders zijn uitrusting. Iedereen heeft een uniform hoor.
Laatst gewijzigd door 1 op BigV, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Politiekledij

Bericht door lax »

Schitterende overal,ik heb ze gezien toen ik ging voor mijn vierde proef.
Eerlijk dat zouden ze is mogen aanpassen,een aparte boven stuk en apart onder stuk.
Dit kan nu ook niet meer kosten dan hetgene wat men nu draagt.
Automechaniekers dragen dit geen toekomstige agenten.
Donker blauwe t-shirt en een donker blauwe broek. :greenb:
BUTTON_POST_REPLY