politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Forumregels
Afbeelding
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Timdh »

Hallo,

het is misschien nog wat voorbarig maar ik zou graag iemand een vraag willen stellen die gestationeerd is in de zone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem. Ik ben een kandidaat inspecteur in afwachting van uitnodiging voor de selectiecommissie maar wil toch al wat dromen :oops:

Op de jobbeurs van 12 februari (go for police @Brussels) was er een stand met bovenstaande zone. Deze sprak mij aan aangezien ze beschikt over haar eigen hondenbrigade, zwaantjes en nog technologische snufjes om je job beter te kunnen uitoefenen. Zo werd me verteld door een inspecteur uit die zone. Ze is ook aantrekkelijk omdat ze in mijn geval bereikbaar is zonder file te rijden.

Zijn er agenten op dit forum die nu daar gestationeerd zijn en wat hun ervaringen zijn ivm dit korps. welke voordelen er nog zijn buiten bovenstaande zaken en de premies?

Kan er mij iemand iets meer vertellen of het eventueel mogelijk is op voorhand een contract te tekenen voor deze zone zodat je zeker bent van een plaatsje in de opleiding.

Alvast bedankt

proef1: geslaagd
proef2: geslaagd
proef3: geslaagd
proef4: in afwachting van uitnodiging
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Bart V »

Waarom ga je niet gewoon langs bij die politiezone? Zij zijn de enige die weten hoe het er in hun zone aan toe gaat en alleen zij kunnen je de gepaste uitleg geven.
PZ Gent
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Timdh »

goed idee, maar via dit forum bespaar ik me niet alleen de verplaatsing maar ik vind het nogal ongepast te gaan als ik nog niet weet of ik geslaagd ben. toch bedankt voor de tip
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Boba »

Timdh schreefCOLON bespaar ik me niet alleen de verplaatsing maar ik vind het nogal ongepast te gaan als ik nog niet weet of ik geslaagd ben.
Of het getuigt net van enige motivatie en initiatief.

Begrijp ook dat dit een openbaar forum is, en dat niet iedereen zit te springen om de interne werking van zijn of haar zone hier uit de doeken te doen.

De beste tip heb je dus al gekregen !!! :wink:
"If you run, you'll only go to jail tired."
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Ties »

En als je zeker wil weten of je 'welkom' bent om even op gesprek te gaan daar, dan doe je eventueel toch even een belletje vooraf?!

Ik zou zeker gaan als ik jou was! Getuigt inderdaad van motivatie en enthousiasme.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Timdh »

juist!

bedankt voor de reacties, zo had ik het nog niet bekeken.
Ik geef ze een belletje

thx
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Jens »

Timdh schreefCOLONHallo,


Kan er mij iemand iets meer vertellen of het eventueel mogelijk is op voorhand een contract te tekenen voor deze zone zodat je zeker bent van een plaatsje in de opleiding.
Dit is enkel mogelijk als deze zone een of meerdere vacatures heeft open staan. Als je dan solliciteert en door alle proeven bent, kun je je opleiding beginnen als dificitair aspirant inspecteur voor pz Watermaal-Bosvoorde. Ter vergelijken met de campagne beginermaareensaan.be . Tijdens de opleiding (ik dacht ongeveer 2 maanden voor het 'afzwaaien') komt de mobiliteit vrij, daar kun je kijken waar er plaatsen vrij zijn. Aan de hand van die plaatsen kun je solliciteren voor een korps naar keuze.
Inspecteur van politie
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door L0k1- »

bij ons kwam ook elke Brusselse politiezone zich voorstellen en men had toen papieren mee die je kon ondertekenen voor u aan een specifieke zone te binden :)
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Timdh »

L0k1- schreefCOLONbij ons kwam ook elke Brusselse politiezone zich voorstellen en men had toen papieren mee die je kon ondertekenen voor u aan een specifieke zone te binden :)
Hallo,

is het niet zo dat de personen met de best behaalde resultaten eerst mag kiezen in welke zone ze willen werken?

Heb me dit laten wijsmaken door iemand die nu in OPAC zit?

grtz
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door L0k1- »

Hangt af van verschillende factoren. Als men echt volk zoekt, dan gaat men daar minder rekening mee houden. Nu als er 20+ kandidaten zijn voor 2 plaatsen... Dan is het wel logisch dat men de persoon kiest die de beste resultaten kan voorleggen :)

Alles hangt ook af of je een 3bis ondertekent, dan ben je al direct gebonden aan de zone voor 5 jaar na de opleiding en moet je niet eerst nog "goedgekeurd" worden door de korpschef. 3bis was bijvoorbeeld die prioritaire opleiding van vorig jaar.
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Timdh »

L0k1- schreefCOLONHangt af van verschillende factoren. Als men echt volk zoekt, dan gaat men daar minder rekening mee houden. Nu als er 20+ kandidaten zijn voor 2 plaatsen... Dan is het wel logisch dat men de persoon kiest die de beste resultaten kan voorleggen :)

Alles hangt ook af of je een 3bis ondertekent, dan ben je al direct gebonden aan de zone voor 5 jaar na de opleiding en moet je niet eerst nog "goedgekeurd" worden door de korpschef. 3bis was bijvoorbeeld die prioritaire opleiding van vorig jaar.
Alles klaar, bedankt voor de uitleg.
Ik veronderstel dat ze er wel tekort hebben aangezien ze op de beurs van 12 februari waren en deze heel deftig ingericht was.
thx
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Boba »

Timdh schreefCOLON
L0k1- schreefCOLONbij ons kwam ook elke Brusselse politiezone zich voorstellen en men had toen papieren mee die je kon ondertekenen voor u aan een specifieke zone te binden :)
Hallo,

is het niet zo dat de personen met de best behaalde resultaten eerst mag kiezen in welke zone ze willen werken?
Dat is bij afstuderen inderdaad de enige factor en het principe toegepast door DSP. Op basis van prioriteiten weerhoudt men een lijst met een aantal plaatsen, overeenkomstig het aantal afstuderende aspiranten. Degene met de beste punten mag eerst kiezen, en zo gaat men het rijtje af. Degene die laatst mag kiezen, heeft dus eigenlijk geen keuze meer.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Boba »

L0k1- schreefCOLONHangt af van verschillende factoren. Als men echt volk zoekt, dan gaat men daar minder rekening mee houden. Nu als er 20+ kandidaten zijn voor 2 plaatsen... Dan is het wel logisch dat men de persoon kiest die de beste resultaten kan voorleggen :)
Dat klopt niet, toch niet voor wat de detacheringen na afstuderen betreft.
Bij mobiliteit houdt een zone rekening met wat zij nuttig achten.
"If you run, you'll only go to jail tired."
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door L0k1- »

Boba schreefCOLON
L0k1- schreefCOLONHangt af van verschillende factoren. Als men echt volk zoekt, dan gaat men daar minder rekening mee houden. Nu als er 20+ kandidaten zijn voor 2 plaatsen... Dan is het wel logisch dat men de persoon kiest die de beste resultaten kan voorleggen :)
Dat klopt niet, toch niet voor wat de detacheringen na afstuderen betreft.
Bij mobiliteit houdt een zone rekening met wat zij nuttig achten.
Hoe bedoel je? Men kiest dan toch altijd de beste persoon voor de functie als men een overaanbod aan kandidaten heeft?
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: politiezone Ukkel Watermaal-Bosvoorde Oudergem

Bericht door Boba »

L0k1- schreefCOLON
Boba schreefCOLON
L0k1- schreefCOLONHangt af van verschillende factoren. Als men echt volk zoekt, dan gaat men daar minder rekening mee houden. Nu als er 20+ kandidaten zijn voor 2 plaatsen... Dan is het wel logisch dat men de persoon kiest die de beste resultaten kan voorleggen :)
Dat klopt niet, toch niet voor wat de detacheringen na afstuderen betreft.
Bij mobiliteit houdt een zone rekening met wat zij nuttig achten.
Hoe bedoel je? Men kiest dan toch altijd de beste persoon voor de functie als men een overaanbod aan kandidaten heeft?
Zoals ik zei, na afstuderen moeten alle aspiranten naar de kazerne Geruzet gaan om een detacheringsplaats te verkrijgen. (in afwachting dat men via de officiële weg (mobiliteit) een gewenste plaats bekomt)

Daar kan men kiezen uit een beperkte lijst van mogelijke werkplaatsen (aantal gelijk aan aantal afstuderende aspiranten), en degene met de beste punten mag eerst kiezen. Wie denk je dat de leukste (van de al minder leuke) plaatsen gaat hebben?
"If you run, you'll only go to jail tired."
BUTTON_POST_REPLY