Letter van de wet, geest van de wet!!!

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Peter KTM
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2018, 16:18

Letter van de wet, geest van de wet!!!

Bericht door Peter KTM »

Hallo,

Heb net een frustrerende ervaring met gemotoriseerde agent(en) meegemaakt. Wil het hier toch ook effe kwijt.

Binnenkort trekken we met 5 motoren naar Kroatië.
Onze motoren transporteren we via vrachtwagen naar Slovenië.
Zonet zijn de motoren opgehaald door de Nederlandse firma TB Travel.
Omdat ze een grote remorque bij hadden, parkeerde ze aan de overzijde van de straat, daar is immers veel plaats.
Onze motoren staan aan de overzijde van de straat, op het moment dat ik de motor naar de overzijde wil brengen, dus gewoon dwars de straat wil oversteken komt er Politie met de motor voorbij.
Ik parkeer de motor aan de remorque en stap af. Komt de Politie teruggedraaid en spreken mij aan.
Redelijk gefrustreerd begint de ene tegen mij uit te halen dat hij dit niet normaal vindt dat ik dit zonder beschermende kledij doe. Kwaad begint hij van "Golle hebt geen respect voor ons, je ziet ons komen en steekt toch de straat over!"....
Ik schrik er wat van, en zei hem dat we volop de motoren aan het laden zijn voor onze vakantie. Het was ocharme 5 meter tot aan de overzijde.
Ik blijf beleefd en praat voortdurend in op deze persoon, ik heb namelijk steeds beschermende kledij aan als ik ga rijden, maar daar wou hij niets van weten. Ik moest mijn paspoort afgeven.
Hij zei me dat ik 4 overtredingen had begaan, geen helm, handschoenen, lange mouwen en hoge schoenen. Dit zou een hoop geld gaan kosten.
Na wat heen en weer gepraat en overleg met zijn rustige collega, zei hij me dat ze alleen de helm gaan aanrekenen....58€!!!
58 Euro!!! En weg waren ze...
Ben redelijk boos!!!

Nu begrijp ik dat de wet gerespecteerd moet worden, maar kon er hier nu echt geen waarschuwing af? Moet dit mij nu 58€ kosten?

Je moet deze situatie eens reflecteren naar je eigen straat...Je bent bvb je motor voor de deur aan 't wassen, en aan de overzijde van je straat schijnt de zon...je zet hem effe snel daar. Wie doet er dan in godsnaam zijn volledige veiligheidskledij aan?
Was het fout volgens de letter van de wet...ja! Volgens de geest...neen!

Met vriendelijke groeten.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Letter van de wet, geest van de wet!!!

Bericht door SHERIFF »

Dura lex, sed lex.

Het mag niet
BUTTON_POST_REPLY