Directie van de politionele strategie (CG)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
SteveH
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2012, 20:01

Directie van de politionele strategie (CG)

Bericht door SteveH »

Dag iedereen,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende:
Is onderstaande opsomming van directies inzake het commissariaat generaal correct?
Zou er iemand het takenpakket van de directie van de politionele strategie weten?
Zou het takenpakket van de politionele strategie identiek zijn met de voorgaande dienst 'geintegreerde werking' van de CG?

De directies van het commissariaat-generaal:
De Directie van de politionele strategie
De Directie van de internationale politiesamenwerking
De Directie van de communicatie
De Directie voor preventie en bescherming op het werk
De coördinatie-en steundirecties

Ik merk op dat op de site van jobpol + federale politie, het organogram nog niet werd aangepast

http://www.jobpol.be/tinymce_latest/jsc ... -%20NL.pdf

Alvast bedankt!
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Directie van de politionele strategie (CG)

Bericht door VRS »

Heb ooit eens zien passeren op de website polinfo.kluwer.be (handige nieuwsbron i.v.m. politie en veiligheid trouwens) dat een directie binnen het CG niet zo lang na de invoering van dat nieuwe organogram afgeschaft werd; dat was normaal die Directie van de politionele strategie. Reden, als ik me dat correct herinner: de politionele strategie uitstippelen is een kerntaak van de commissaris-generaal zelf, dus het bleek niet efficiënt en logisch om dat te laten doen door een aparte directie (met een eigen directeur en zo). En wat het dan was... zal wellicht te maken hebben met Nationaal Veiligheidsplan en allerlei ander beleid uitwerken op topniveau. Het organogram zou normaal dus nog steeds moeten kloppen (maar je hebt gelijk om de info op de websites eens kritisch te bekijken). Als je dit vraagt met het oog op de selectieproeven voor het basiskader, dan is dat in feite niet bepaald nodig, want dit zijn maar details. Misschien dat je dergelijke details wel mag weten voor selectie voor het officierenkader... maar dan nog.
BUTTON_POST_REPLY