Wegpolitie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
stekkechillin
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2017, 20:42

Wegpolitie

Bericht door stekkechillin »

Hallo allemaal! :-D

Ik ben al even aan het kijken voor een job voor bij de politie.
omdat ik veel op de baan zit en graag tussen het overige verkeer zit zou ik graag naar de wegpolitie willen gaan.

enkel vind ik hier niet zoveel informatie rond hoe de werving hiervan is.
is het zo dat je eerst binnen de politie moet zijn en eerst als een gewone politieagent al werken?
Of kan je ook direct werven als wegpolitie agent?

is het moeilijk om hier in te belanden of is de kans haalbaar?

Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen. :-D

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Wegpolitie

Bericht door vdv »

Je moet inderdaad eerst 'gewone' inspecteur worden. Na de opleiding kan je je kandidaat stellen als er een vacante plaats is bij de WPR. Dan volgt een selectieronde en de beste kandidaat wordt gekozen. In tussentijd werk je op een plaats die u toegewezen wordt.
Is het haalbaar? Ja als je echt wil, maar het kan even duren vooraleer er een vacante plek is.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Wegpolitie

Bericht door VRS »

Mocht je het nog niet gelezen hebben, hier de pagina van DAH/WPR op de politiewebsite: http://www.politie.be/fed/nl/over-ons/b ... wegpolitie

Onderaan een korte uitleg van wat de opleidingen om volwaardig lid te worden van DAH ongeveer inhouden. Tegenwoordig wordt er na vele jaren weer wat personeel aangeworven bij de federale politie, dus de kans is nu al ietsje groter dat je bij de wegpolitie kan geraken. Het kan zijn dat je direct na je opleiding al bij de DAH terechtkomt (hetzij via mobiliteit (dus vast aangeworven), hetzij via tijdelijke affectatie (dus niet vast aangeworven)). Het kan inderdaad ook zijn dat je enkele jaren in een andere politie-eenheid zal moeten werken.
BUTTON_POST_REPLY