Welke dienst/eenheid houd zich specifiek bezig met stalking?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Serrani94
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 09:36

Welke dienst/eenheid houd zich specifiek bezig met stalking?

Bericht door Serrani94 »

Hallo,

Zoals de titel al vermeld vraag ik me af of er iemand is die weet welke dienst/eenheid zich specifiek bezig houd met stalking ?
Ik zou (indien ik slaag voor de selectietesten voor AP) al eens willen weten welke kant ik moet uitgaan in mijn verdere loopbaan om bij deze dienst terecht te kunnen komen.

Alvast bedankt!
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Welke dienst/eenheid houd zich specifiek bezig met stalk

Bericht door SHERIFF »

als agent van politie hou je je niet bezig daarmee, enkel met verkeer.

In de meeste zones zal de eerste aangifte bij de klachten/interventiedienst komen. Verder onderzoek is voor de sociale dienst.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Welke dienst/eenheid houd zich specifiek bezig met stalk

Bericht door DerDritteMann »

Ik merk dat je gemotiveerd bent, wat uiteraard lovenswaardig is. Besef wel als je een bevoegdheid krijgt om processen-verbaal op te stellen dat die gelezen worden door tal van mensen (verdachten, slachtoffers, magistraten, justitieassistenten, advocaten, ...). Mensen worden veroordeeld op basis van jouw schrijfsels. Het is dan ook van uitermate belang dat deze op een correcte en begrijpelijke wijze in foutloos Nederlands opgesteld zijn. Ik merk op zijn minst één taalfout (...zich bezighoudt). In eerdere berichten van je zag ik ook al een gebrekkige zinsbouw. Het is een kleine tip, maar misschien dat het aangewezen is eerst je Nederlands eens terug wat op te frissen alvorens een grotere stap in de wereld te zetten?

Taaltip: mensen die zware problemen hebben met de dt-regel schrijven best alles in de tegenwoordige tijd met -dt. Dan zitten ze in de meeste gevallen juist. De gevallen met -d zijn beperkter (inversie met je, vervoeging met ik, gebiedende wijze).
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Welke dienst/eenheid houd zich specifiek bezig met stalk

Bericht door vdv »

geen enkele dienst houdt zich daar specifiek mee bezig, het is maar een klein deeltje van het takenpakket van die dienst.
Welke dienst dat is hangt van zone tot zone af. Ik lees hier 'sociale dienst' ... maar bij ons bestaat die bvb. niet.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY