Toelatingsvereisten voor de Dienst Luchtsteun [DAFA]

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
sambo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2014, 23:01

Toelatingsvereisten voor de Dienst Luchtsteun [DAFA]

Bericht door sambo »

Hey allemaal,

Ik heb gisteren mijn persoonlijkheidsonderzoek afgerond en wacht dus nu het resultaat af.
Omdat ik in het bezit ben van een PPL-vliegvergunning, heb ik enorm veel interesse om (ooit) bij DAFA aan de slag te kunnen. Ik zou graag wat meer informatie weten in geval ik naar de volgende selectieronde mag.

Ik heb hier en daar al wat informatie aangevraagd maar zou toch ook hier eens willen polsen.
Daarom de volgende vragen:

- Klopt het dat je eerst de rang van HINP moet behalen alvorens je bij DAFA kan "solliciteren"?

- Indien je (in mijn geval) graag als piloot aan de slag wil gaan, krijg je dan een verdere opleiding binnen de Politie of dien je al reeds bepaalde vlieguren te hebben op een bepaald vliegtuigtype (Cessna 182Q, MD900, etc..).

- Zijn er voor DAFA speciale procedures/vereisten om toegelaten te worden (examen, gesprek, etc..) ?

Dit zijn nu de voornaamste vragen die in me opkomen. Indien jullie zelf nog iets meer weten, laat het gerust weten!

Alvast bedankt!

ps: heb reeds op het forum gezocht naar meer info maar ik vond niet direct iets.
Cognitieve proef: vrijstelling
Fysieke Proef: 14.01.2014 | Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 13.02.2014 | Geslaagd
Antecedentenonderzoek: 05.04.2014 | Afgerond
Commissie: 14.05.2014 | Uitnodiging
Medische Proef:
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Toelatingsvereisten voor de Dienst Luchtsteun [DAFA]

Bericht door Berre »

Ik denk dat TS daar niet kan gaan lezen :wink:
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Toelatingsvereisten voor de Dienst Luchtsteun [DAFA]

Bericht door Berre »

1. De categorieën van het personeel die zich voor de vacature mogen inschrijven: Ops-Personeel-INP
In het bezit zijn van diploma hoger middelbaar onderwijs.
2. Functiebeschrijving :
- op zelfstandige basis, alle vliegopdrachten van DAFA uitvoeren binnen een reglementair kader en onder het technisch
gezag van de verantwoordelijke van de vlieggroep;
- permanente bijscholing: bijkomende opleidingen en conversies volgen volgens de dienstnoodwendigheden
- week-, weekend- en nachtprestaties.
3. Gewenst profiel :
- stressbestendig en gedisciplineerd;
- kunnen werken in groepsverband en een uitgesproken zin voor verantwoordelijkheid hebben;
- flexibel en zeer beschikbaar zijn (geen vaste werkuren).

6. Vereiste bijzondere bekwaamheden :
- De volle leeftijd van 33 jaar niet hebben bereikt op he t ogenblik van aanvang van de initiële vliegopleiding;
- beschikken over het medische en psychote chnische profiel van ‘Gebrevetterd Varend Personeel’ (CME – VMC1 normen);
- klaar zijn om een langdurige opleiding piloot te volgen (ook gedeeltelijk in het buitenland en in het Engels).
Personeelsleden die hebben al deelgenomen aan een opleiding piloot (zonder slagen) kunnen niet meer deelnemen aan de
opleiding).
- zeer goede kennis van de tweede landstaal en goede praktische kennis van het Engels;
- ervaring als luchtwaarnemer is een pluspunt
- met een effectieve terreinervaring van 5 jaar als politieman/vrouw.
Zo, de belangrijkste vereisten. Maar ik zou, als ik jou was, proberen een afspraak te maken met iemand die er effectief werkt. Staat ook goed als je dat kan vertellen op je commissie.

Let vooral op die laatste voorwaarden : als je binnen 6 jaar de leeftijd van 33 overschrijdt, kan het al niet meer. (En dat is geteld als je NU onmiddellijk aan je opleiding INP mag beginnen)
BUTTON_POST_REPLY