CGSU

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Zepposs
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 17:14

CGSU

Bericht door Zepposs »

Beste,

Net zoals velen hier waarschijnlijk heb ik interesse in een job bij de speciale eenheden.
Ik besef dat dit een hoog gegrepen ambitie is, maar hoop doet leven en dromen staat vrij, niet waar?

Wat betreft deze dienst had ik graag meer informatie gehad ivm selectieprocedure en eventuele voorbereiding. Ik ben qua fysiek goed in orde maar zou me graag optimaal voorbereiden.
Ik besef goed genoeg dat ik nu slechts in opleiding ben voor INP en dat er wellicht nog een lange weg af te leggen is maar er zijn toch die uitzonderingen die op korte tijd toch tot deze dienst zijn kunnen toetreden.
Vandaar volgende vraag:

Wat kan ik doen om me optimaal voor te bereiden voor de selectieproeven? (Welke sporten, cursussen (slipcursus,..), hobby's ... zijn aangeraden om me in te verdiepen?)
Ik sprak reeds met mijn praktijkmonitoren op school en deze zeiden me dat er wel een infodag zou komen en dat daarop wel meer info ter beschikking zal zijn.
Nu is het zo dat ik me met dit doel voor ogen graag zo goed mogelijk zou voorbereiden. Rome wasn't built in a day.. Dus vandaar dat ik graag nu al zou willen trainen, voorbereiden etc.
Als ik dan nadien niet slaag (kans is groot dat dit niet de 1e keer lukt..) dan kan die extra training/conditie/ervaring zeker geen kwaad voor de verdere carrière bij lokale of federale.

Indien deze informatie té vertrouwelijk zou zijn dan snap ik dat ook wel. Als iemand me een (eventueel vaag) beeld zou kunnen schetsen van het gewenste profiel/ de gewenste kennis/competenties dan zou ik die al heel dankbaar zijn.
Ik kan u garanderen dat deze informatie niet verder zal reiken dan mijzelf indien deze via een persoonlijk bericht zou meegedeeld worden.

Alvast bedankt voor de antwoorden en eventueel aangereikte informatie.
AINP - Prom 41 NL - ERIP GIP
BUTTON_POST_REPLY