Laboranten van de technische en wetenschappelijke politie.

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Laboranten van de technische en wetenschappelijke politie.

Bericht door Tarrie »

Hallo,

ik zou heel graag bij de laboranten van de technische en wetenschappelijke politie gaan. Via via ben ik te weten gekomen dat er blijkbaar geen externe recrutering meer zou gebeuren. Er is onlangs nog een lichting gestart met de opleiding, maar vanaf de volgende lichting zou men de vacatures intern willen invullen.
Via via is in dit geval dus officieus, maar werd wel bevestigd door mensen die bij de respectievelijke diensten werken.

Nu vroeg ik mij af hoe dit in de toekomst gaat gaan. Moet ik dan eerst de opleiding voor inspecteur volgen om dan via interne vacatures bij de laboranten terecht te komen?
Indien dit zo zou zijn, moet je dan eerst een aantal jaar dienst hebben voor je je kandidaat kan stellen voor een andere functie?
OPAC Promotie 112 - peloton 1
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Laboranten van de technische en wetenschappelijke politi

Bericht door vdv »

Neen, interne aanwervingen zijn zeer zeldzaam geworden: men verkiest nu Calog's met een andere achtergrond (diploma) dan operationelen (inp/hinp).
Welk diploma is mij niet gekend.

Als operationele spreek ik uit ervaring: ooit tweede geweest op een vacante plaats. Toen zeiden ze me om de volgende keer zeker mee te doen. Toen het zover was, was het systeem veranderd en namen ze geen operationelen meer aan, pech gehad dus.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY