Verschil

Forumregels
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Verschil

Bericht door Robby »

Dat kun je toch zelf ook bedenken hé?

- afstand woonplaats-werkplaats
- in Brussel spreekt men voornamelijk Frans
- sommige wijken hebben slechte naam en komen ook zo in 't nieuws (ook al is dat misschien verkeerd, het wel de perceptie)

- voordelen: je leert je Frans omdat je moet en je krijgt extra premie's
F162007
__________________________
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 16:47

Re: Verschil

Bericht door F162007 »

Als men vrijwillig in Brussel zou willen werken en men zegt dit tijdens de selectieproeven, mag men dan de PZ zelf kiezen of wordt deze ook nog gekozen voor de inspecteur in spé ?
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Verschil

Bericht door L0k1- »

Bij mij vroeg men ook tijdens de selectieproeven of ik in Brussel wou werken, maar het is pas als je slaagt dat men u effectief een papier zal voorleggen om in een Brusselse zone te starten. Nu welke zone hangt ook af van hoeveel volk ze nodig hebben, misschien staan ze er zelf niet allemaal tussen :)

Kies je ervoor om uiteindelijk niet in een Brusselse zone te starten, direct na je opleiding, dan ga je gewoon in de wachtrij belanden en mooi moeten wachten of er nog voldoende plaats is bij de eerstvolgende opleiding. als je jezelf al verbindt aan een bepaalde zone (Brussel of een andere, naargelang de keuze die je krijgt), dan wordt je eigenlijk vooraan de wachtrij voor de eerstvolgende opleiding gezet, dus ben je zeker dat je kunt starten.
F162007
__________________________
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 16:47

Re: Verschil

Bericht door F162007 »

Dat is leuk om te weten ,dat men na het slagen van de selectieproeven aan je vraagt of je in brussel wilt beginnen of niet. Heb jij dit gedaan ? Zijn er veel personen die dit traject volgen ? of volgt de meerderheid het standaard traject ?
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Verschil

Bericht door Iced_Max »

Het wordt vaak gedaan, dat men vlak na de selectieprocedure vraagt of je naar een bepaalde zone wilt. Dit omdat ze daar volk te kort komen.(art 3Bis) Hap je toe, dan zal je waarschijnlijk sneller aan de opleiding kunnen beginnen. Maar je hangt wel de komende 6 jaar ( 1jaar opleiding + 5 jaar in dienst) vast aan die zone.

Een andere mogelijkheid is om niet te tekenen voor een bepaalde zone en gewoon via de gewone weg de opleiding te volgen. Enkele maanden voor het einde van je opleiding kan je meedoen aan de mobiliteitsronde en kan je je voorkeur geven. Uiteraard zal je eerst op gesprek moeten komen bij die zone of afdeling.

Kies je niet voor art 3Bis of voor mobiliteit,dan zal je na de opleiding naar de kazerne van Brussel noemen, nog steeds in de volksmond Den DAR genoemd. Daar zal je één dag moeten doorbrengen. Gedurende die dag zal er een lijst zijn van zone die personeel willen hebben. Als er bv 120 aspiranten zijn, dan zal er een lijst zijn van 120 plaatsen. Op basis van je punten wordt bepaald wie eerst mag kiezen. Heb je een zone gekozen, dan wordt je naar die zone gedetacheerd voor een onbekende periode. Dat kan verschillende weken zijn, tot maanden.


Toen ik binnen kwam, vroeger ze of ik naar Antwerpen wilde komen. Dit omdat ze daar volk nodig hadden. Ik heb toen niet getekend voor Antwerpen, hoewel ik wel naar Antwerpen wilde gaan. Dit omdat ik de mobiliteit wilde afwachten. Want misschien waren er nog andere plaatsen die mijn interesseerde en waar ik zelfs nog niet had over nagedacht. uiteindelijk zat er tijdens de mobiliteit niets speciaal bij en heb dan nog, via de mobiliteit, voor Antwerpen gekozen.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
F162007
__________________________
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 16:47

Re: Verschil

Bericht door F162007 »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, deze informatie, is erg nuttig.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Verschil

Bericht door Dimitri »

Momenteel is het wel zo dat van de komende lichtingen een aantal personen die zich in "den DAR" laten afdelen naar de SPC zal moeten. Voor de WPS wordt dat voor onze lichting een 7 tal personen. Dat zijn dan de personen met het laagste scorecijfer.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Verschil

Bericht door GDR »

Dimitri schreefCOLONMomenteel is het wel zo dat van de komende lichtingen een aantal personen die zich in "den DAR" laten afdelen naar de SPC zal moeten. Voor de WPS wordt dat voor onze lichting een 7 tal personen. Dat zijn dan de personen met het laagste scorecijfer.
Niet noodzakelijk de 7 laatsten. Als hoger gerangschikten graag naar de SPC willen dan kunnen zij kiezen voor een plaats SPC.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Verschil

Bericht door Dimitri »

ja, alhoewel ik denk dat er niet veel van WVL naar de SPC in Brussel willen gaan.
BUTTON_POST_REPLY