Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

BUTTON_POST_REPLY
larssemans
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2017, 12:40

Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

Bericht door larssemans »

Hallo iedereen,

Ik heb vorig jaar meegedaan met het schooltraject 'Integrale Veiligheid' voor Inspecteur Van Politie.
Hierbij ben ik tot de psychologische proeven geraakt. Had mij veel te weinig voorbereid en kregen op het school ook weinig uitleg over de proeven.
Ik had ook geen weet van dit forum anders had ik hier enorm veel informatie kunnen uithalen. Nu is het na een jaartje bijna zover zodat ik terug kan starten met de proeven, daarom heb ik eens een vraagje voor jullie want ik zie hier nergens iets over staan.

Is het slim om mij in te schrijven voor de proeven van inspecteur en beveiligingsagent? Of kan je zo in de problemen geraken dat je dit moet gaan uitleggen waarom je dat hebt gedaan? Beveiligingsagent van politie spreekt mij ook heel hard aan en je kan na 2 jaar ervaring nog altijd doorstromen naar inspecteur van politie. Deze vraag stel ik omdat ik heb gezien op dit forum dat het verloop voor de proeven van inspecteur heel traag verlopen, dit door de proeven voor beveiligingsagent die nu hun eerste prioriteit zijn.


Alvast heel hard bedankt voor jullie hulp! :-D

Met vriendelijke groeten,
Lars
Kandidaat BAGP:
Functioneel parcour - Geslaagd!
Cognitieve proef - Vrijgesteld!
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd!
Selectiecommissie: Geslaagd!
Medische proef: Geslaagd
Start opleiding: 01-04-2019 / Wilrijk
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

Bericht door Flemishwarcry »

larssemans schreefCOLONHallo iedereen,

Ik heb vorig jaar meegedaan met het schooltraject 'Integrale Veiligheid' voor Inspecteur Van Politie.
Hierbij ben ik tot de psychologische proeven geraakt. Had mij veel te weinig voorbereid en kregen op het school ook weinig uitleg over de proeven.
Ik had ook geen weet van dit forum anders had ik hier enorm veel informatie kunnen uithalen. Nu is het na een jaartje bijna zover zodat ik terug kan starten met de proeven, daarom heb ik eens een vraagje voor jullie want ik zie hier nergens iets over staan.

Is het slim om mij in te schrijven voor de proeven van inspecteur en beveiligingsagent? Of kan je zo in de problemen geraken dat je dit moet gaan uitleggen waarom je dat hebt gedaan? Beveiligingsagent van politie spreekt mij ook heel hard aan en je kan na 2 jaar ervaring nog altijd doorstromen naar inspecteur van politie. Deze vraag stel ik omdat ik heb gezien op dit forum dat het verloop voor de proeven van inspecteur heel traag verlopen, dit door de proeven voor beveiligingsagent die nu hun eerste prioriteit zijn.


Alvast heel hard bedankt voor jullie hulp! :-D

Met vriendelijke groeten,
Lars
Beste Lars,

Momenteel volg ik ook de studierichting Integrale Veiligheid en ik moet zeggen dat er inderdaad weinig uitleg wordt gegeven over de proeven, de geïnteresseerden van mijn klas en ikzelf zijn begonnen aan de selectieprocedure van inspecteur van politie in oktober 2017. Tot nu toe wacht ik op de uitslag van de cognitieveproef.

Op 12/03 heb ik me laten overtuigen door een vriend van mij om ook voor de functie als BAGP te solliciteren. Ik heb me direct ingeschreven hiervoor. Mijn uitslag van de fysieke proef dat ik reeds had gedaan in het kader van Inspecteur telt ook mee als vrijstelling volgens de Dienst Rekrutering en Selectie en je krijgt ook een vrijstelling op de cognitieveproef omdat je een secundair diploma bezit. Ik heb vorige week de bevestiging gekregen van mijn aanmelding en ik wacht nu op de uitnodiging van de psychologische test. Omdat dit een ander kader is dan (basiskader) Inspecteur is dit geen enkel probleem om de selectieprocedure van BAGP te doorlopen ;)
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
larssemans
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2017, 12:40

Re: Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

Bericht door larssemans »

Hallo,

Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik ga mij vanavond inschrijven voor de functie BAGP.
Hebt u veel informatie over deze functie? Want ik vind niet enorm veel buiten op de site ikbeveilig.be en de info die ik heb gekregen bij de opendeurdag van Campus Vesta.
Voor de fysieke test heb ik geen schrik en voor de cognitieve was ik er vorig jaar door dus heb daar een vrijstelling van. Heb vooral veel schrik voor de psychologische en zou mij er heel goed op willen voorbereiden.
Komen deze proeven overeen met die voor INP of zit er een beetje verschil op?

Alvast bedankt!
Lars
Kandidaat BAGP:
Functioneel parcour - Geslaagd!
Cognitieve proef - Vrijgesteld!
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd!
Selectiecommissie: Geslaagd!
Medische proef: Geslaagd
Start opleiding: 01-04-2019 / Wilrijk
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

Bericht door Flemishwarcry »

larssemans schreefCOLONHallo,

Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik ga mij vanavond inschrijven voor de functie BAGP.
Hebt u veel informatie over deze functie? Want ik vind niet enorm veel buiten op de site ikbeveilig.be en de info die ik heb gekregen bij de opendeurdag van Campus Vesta.
Voor de fysieke test heb ik geen schrik en voor de cognitieve was ik er vorig jaar door dus heb daar een vrijstelling van. Heb vooral veel schrik voor de psychologische en zou mij er heel goed op willen voorbereiden.
Komen deze proeven overeen met die voor INP of zit er een beetje verschil op?

Alvast bedankt!
Lars
Graag gedaan en super om te horen dat je je gaat inschrijven hiervoor! Ik weet enkel dat de BAGP functie 2 gerechtelijke bevoegdheden minder zal hebben dan de INP en deze onder het DAB - Dirco zal vallen. De volgende opleiding is in juni te Wilrijk en er is momenteel geen werkplekleren (stageplaats) voor de BAGP aspiranten voor hun opleiding van 4-6 maanden. Tot nu toe zijn er 6 personeelsleden in de functie BAGP, de symbolen zullen of wel bolletjes zijn of schuine strepen als rang.

De eerste plaatsen dat worden opgevuld zijn de kerncentrale's Doel en Tihange. Ik ben ook naar de opendeurdag geweest in Campus Vesta en ben je dan niet naar de infosessie geweest van Beveiligingsagent? De powerpoint kregen we jammerlijk genoeg niet mee want het was erg interessant om nog eens te bezien. De psychologische test zal iets anders zijn qua groepsgesprek, je moet een opendeurdag organiseren met de groepsleden maar daar is nog een aparte forumonderwerp waar dit duidelijker wordt besproken, de selectiecommissie is hetzelfde ondanks er weinig info is over deze nieuwe functie zou je eigenlijk de informatie van INP moeten weten.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
larssemans
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2017, 12:40

Re: Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

Bericht door larssemans »

Wat bedoel je juist dat er geen werkplekleren is voor de aspiranten die hun opleiding doen? En zijn er nog maar 6 vaste personeelsleden met de functie BAGP?
Zit het onderdeel van artikel voorstellen aan groep nog wel in de groepsproeven? Of enkel en alleen een opendeurdag organiseren?
Zelf ben ik bij Campus Vesta ook naar de voorstelling met powerpoint gaan kijken hoor. Vond het ook wel spijtig dat we de powerpoint niet meekregen naar huis.. Stond veel informatie in.

Lars
Kandidaat BAGP:
Functioneel parcour - Geslaagd!
Cognitieve proef - Vrijgesteld!
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd!
Selectiecommissie: Geslaagd!
Medische proef: Geslaagd
Start opleiding: 01-04-2019 / Wilrijk
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Ingangsproeven Inspecteur van politie en beveiligingsagent

Bericht door Flemishwarcry »

Normaal heb je een werkplekleren (WPL) als je afgestudeerd bent als aspirant-inspecteur voor de probatiestage te doen voor de gedurende 6 maanden in je lokale politiezone door een aangestelde begeleider maar voor de functie BAGP zijn er geen begeleiders en werkplekleren als er geen personeelsleden zijn die ervaring hebben als beveiligingsagent want dit is een nieuwe functie.

Ja tot nu toe zijn er enkel begeleiders die lesgeven volgens mij in de functie BAGP, een vriend ging vorig jaar ook voor Inspecteur van politie en hij kreeg de artikel niet maar een andere vriend dan weer wel. Hij heeft de psychologische proef ook gedaan voor Beveiligingsagent en hij kreeg deze niet.

Ik wilde in Gent naar de infosessie over Beveiligingsagent gaan maar dat is een beetje ver van Limburg, spijtig.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
BUTTON_POST_REPLY