Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Amélie
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2017, 22:27

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door Amélie »

Dag Wiblan,
Het finale attest van slagen is twee jaar geldig, dus wanneer je voor alle proeven geslaagd bent, moet je binnen de twee jaar zijn ingeschreven in een politieschool.
Succes volgende week met je persoonlijkheidsproef!
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door Flemishwarcry »

Tenzij je bezig bent met een schoolopleiding, arbeidscontract dat nog moet aflopen of zwangerschap dan kan deze 2 jaar worden verlengd had ik vernomen in het boekje politie-inspecteur.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
jarni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2018, 12:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door jarni »

hallo
ik heb even een vraagje
ik heb vorig jaar in september mij kandidaat gesteld voor de functie als inspecteur. maar in januari heb ik ook mijn kandidatuur ingediend voor beveiligingsagent, ondertussen heb ik voor beveiligingsagent mijn fysieke en persoonlijkheidsproef afgelegd met succes. maar daarvoor heb ik geen cognitieve moeten doen. nu krijg ik vandaag een mailtje met een uitnodiging om mijn fysieke en cognitieve testen af te leggen als inspecteur. klopt dit? zijn die testen niet hetzelfde? ben ik er dan niet voor vrijgesteld? en waarom dan wel mijn cognitieve proef bij inspecteur en niet bij beveiligingsagent?
iemand die mij hiermee kan helpen?
Amélie
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2017, 22:27

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door Amélie »

Dag jarni,
Voor beveiliginsagent zijn er geen diplomavereisten, ik veronderstel dat je dus minstens een diploma middelbaar hebt en dat is de reden waarom je voor die functie geen cognitieve proef hebt moeten afleggen. Voor inspecteur moet je minstens een diploma middelbaar hebben en je kan hier enkel een vrijstelling voor krijgen als je een hoger diploma hebt of de proef al een keer succesvol hebt afgelegd.
Dat je het functioneel parcours opnieuw moet afleggen, vind ik vreemd en daar heb ik geen antwoord voor, aangezien ik dacht dat dit overal dezelfde is en een attest van slagen ook één jaar geldig is.
Iemand anders daar een antwoord voor?
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door Flemishwarcry »

jarni schreefCOLONhallo
ik heb even een vraagje
ik heb vorig jaar in september mij kandidaat gesteld voor de functie als inspecteur. maar in januari heb ik ook mijn kandidatuur ingediend voor beveiligingsagent, ondertussen heb ik voor beveiligingsagent mijn fysieke en persoonlijkheidsproef afgelegd met succes. maar daarvoor heb ik geen cognitieve moeten doen. nu krijg ik vandaag een mailtje met een uitnodiging om mijn fysieke en cognitieve testen af te leggen als inspecteur. klopt dit? zijn die testen niet hetzelfde? ben ik er dan niet voor vrijgesteld? en waarom dan wel mijn cognitieve proef bij inspecteur en niet bij beveiligingsagent?
iemand die mij hiermee kan helpen?
Beste,

Ik heb mijzelf ook vorig jaar in september kandidaat gesteld voor de functie als inspecteur en in februari heb ik de cognitieve en fysieke proef afgelegd met succes. Daarna heb ik mij ook kandidaat gesteld voor Beveiligingsagent omdat ik mijn middelbaar diploma had 7de jaar BSO kreeg ik de vrijstelling om de cognitieve proef niet meer te doen maar ook omdat ik voor de functie van inspecteur al geslaagd was voor de beide proeven. Je fysieke proef is geldig voor één jaar in elke kader dan ook zowel als Inspecteur of Beveiligingsagent.

Als ik naar jouw bericht kijk dan zou je normaal gezien enkel de cognitieve proef moeten afleggen voor de functie inspecteur tenzij je dit ooit al eerder met succes hebt behaald of het 7de jaar Se-n-Se Integrale Veiligheid hebt afgerond. De testen van de cognitieve proef zijn blijkbaar iets, maar echt niet veel eenvoudiger voor het kader van BAGP dit had ik toch vernomen van mede-kandidaten. De toelatingsvoorwaarden voor Inspecteur zijn gewoon iets meer dan voor Beveiligingsagenten ;)

Wanneer moet je gaan voor de proeven van Inspecteur?

Mvg,

Flemishwarcry
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
jarni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2018, 12:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door jarni »

beste

ik moet mijn proeven doen op 31 augustus maar ik vind het wel raar dat ik mijn cognitieve niet heb moeten doen voor beveiligingsagent dat versta ik niet? en mijn fysieke test heb ik succesvol afgrond dat was in februari ergens dat ik deze heb afgelegd.

mvg
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door Flemishwarcry »

jarni schreefCOLONbeste

ik moet mijn proeven doen op 31 augustus maar ik vind het wel raar dat ik mijn cognitieve niet heb moeten doen voor beveiligingsagent dat versta ik niet? en mijn fysieke test heb ik succesvol afgrond dat was in februari ergens dat ik deze heb afgelegd.

mvg
Dat is nog genoeg tijd om je hierop voor te bereiden. Wat voor diploma heb je dan behaald op school jarni? Dan snap ik je situatie beter dan dat het nu is.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
jarni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2018, 12:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door jarni »

beste
ik heb gewoon mijn secundair onderwijs BSO 7de jaar gedaan

mvg
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Inschrijving selectieproeven Inspecteur van Politie

Bericht door Flemishwarcry »

jarni schreefCOLONbeste
ik heb gewoon mijn secundair onderwijs BSO 7de jaar gedaan

mvg
Dag,

Misschien moet je eens contact opnemen met de dienst DPRS, het kan zijn dat ze zich vergist hebben in je dossier of dat je je kandidatuur-formulier niet volledig ingevuld of aangevuld hebt met de benodigde documenten.

Groetjes
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
BUTTON_POST_REPLY