Duur selectieprocedure

BUTTON_POST_REPLY
Student97
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2018, 01:17

Duur selectieprocedure

Bericht door Student97 »

Hey allemaal

Omdat de vorige forumberichten over dit onderwerp al serieus verouderd waren:
Als ik mezelf nu inschrijf voor de selectieprocedure, en ik slaag voor elke proef, wanneer ben ik dan 'klaar' om aan de politieschool te beginnen? Maw: hoelang duurt de selectieprocedure?

En hoelang is deze geldig? Bvb als ik beslis om nog 1 jaar te gaan studeren, kan dit dan?

En wanneer start de politieschool (in campus Vesta)?

Alvast bedankt!
Amélie
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2017, 22:27

Re: Duur selectieprocedure

Bericht door Amélie »

Hallo,

Tegenwoordig mag je toch zeker een duurtijd van 1 jaar verwachten om de selectieproeven te doorlopen geloof ik.

Het attest van slagen is 2 jaar geldig, mits geldige reden, dus die moet je even nagaan op de website van jobpol.

Mocht je beslissen om een jaar verder te studeren, kan je je wel inschrijven voor de selectieproeven en gedurende dat jaar dan de proeven meedoen. Als alles dan goed verloopt, kan je dan misschien 'meteen' starten met de opleiding en heb je er niet veel tijd tussen.

De data verschillen van jaar tot jaar, afhankelijk van de rekruteringsbehoefte van de politie en het aantal beschikbare kandidaten. Ik dacht voor campus vesta dat dit wel meestal juni en oktober zijn.

Hopelijk ben je hier al iets mee.
Student97
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2018, 01:17

Re: Duur selectieprocedure

Bericht door Student97 »

Amélie schreefCOLONHallo,

Tegenwoordig mag je toch zeker een duurtijd van 1 jaar verwachten om de selectieproeven te doorlopen geloof ik.

Het attest van slagen is 2 jaar geldig, mits geldige reden, dus die moet je even nagaan op de website van jobpol.

Mocht je beslissen om een jaar verder te studeren, kan je je wel inschrijven voor de selectieproeven en gedurende dat jaar dan de proeven meedoen. Als alles dan goed verloopt, kan je dan misschien 'meteen' starten met de opleiding en heb je er niet veel tijd tussen.

De data verschillen van jaar tot jaar, afhankelijk van de rekruteringsbehoefte van de politie en het aantal beschikbare kandidaten. Ik dacht voor campus vesta dat dit wel meestal juni en oktober zijn.

Hopelijk ben je hier al iets mee.
Dank u wel!
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Duur selectieprocedure

Bericht door VRS »

Inderdaad doorgaans 1 jaar, regelmatig is 't ook wel iets korter en men zou eraan werken om dit verder terug te dringen. Het hangt ook af van wanneer je zelf onbeschikbaar bent en daardoor dus meestal iets langer moet wachten tot je een bepaalde proef kan afleggen. In 't laatste jaar dat ik studeerde schreven een medestudent en ikzelf ons in voor de selectieproeven (23 oktober); ik wist op 10 september van het jaar erop dat ik er volledig door was (tot en met laatste proef), hij was er enkele maanden eerder door. Ik moest een tweetal keer een onbeschikbaarheid doorgeven; hij was initieel medisch afgekeurd en moest later terug voor goedkeuring. Dus, afhankelijk van jezelf en een dosis geluk. We konden beiden direct na onze studies op 1 oktober starten met de opleiding.

Weet ook dat men dezer dagen vooral druk bezig is met selectie voor 't nieuwe 'kader van beveiligingsagenten' en daardoor dus minder capaciteit heeft voor het basiskader (zal wellicht later dit jaar verbeteren).
Gebruikers-avatar
EricLemmens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2017, 18:23

Re: Duur selectieprocedure

Bericht door EricLemmens »

VRS schreefCOLONInderdaad doorgaans 1 jaar, regelmatig is 't ook wel iets korter en men zou eraan werken om dit verder terug te dringen. Het hangt ook af van wanneer je zelf onbeschikbaar bent en daardoor dus meestal iets langer moet wachten tot je een bepaalde proef kan afleggen. In 't laatste jaar dat ik studeerde schreven een medestudent en ikzelf ons in voor de selectieproeven (23 oktober); ik wist op 10 september van het jaar erop dat ik er volledig door was (tot en met laatste proef), hij was er enkele maanden eerder door. Ik moest een tweetal keer een onbeschikbaarheid doorgeven; hij was initieel medisch afgekeurd en moest later terug voor goedkeuring. Dus, afhankelijk van jezelf en een dosis geluk. We konden beiden direct na onze studies op 1 oktober starten met de opleiding.

Weet ook dat men dezer dagen vooral druk bezig is met selectie voor 't nieuwe 'kader van beveiligingsagenten' en daardoor dus minder capaciteit heeft voor het basiskader (zal wellicht later dit jaar verbeteren).
1 jaar mag je toch nemen , Ik heb mijn aanvraag gestart op 18 september 2017 en heb mijn voortraject op de selectiecommissie 17/3/2018 , als alles goed gaat normaal starten in oktober
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Duur selectieprocedure

Bericht door Mitchell1 »

Hey,

Er zijn precies heel wat vacatures ingevuld bij de burgerfuncties ?
Hopelijk geeft dit iedereen een positieve kijk op het verdere verloop van de selectieproeven.
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
BUTTON_POST_REPLY