Militaire politie

BUTTON_POST_REPLY
KhebCake
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2018, 19:02

Militaire politie

Bericht door KhebCake »

Hallo
Ik ben aan het kijken voor later in de militaire politie te gaan maar ik vind niet zoveel antwoorden
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat de militaire politie vooral doet,hoeveel ze verdienen, is het politie of leger, wat zijn de functies in mp, hoe zit het met de opleiding en vakanties etc...
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Militaire politie

Bericht door vdv »

De militaire politie maakt deel uit van het leger en is enkel daar werkzaam. Dus de politie binnen het leger. Naar burgers toe hebben ze geen bevoegdheid buiten verkeer. Als weggebruiker moet je hun bevelen volgen wanneer ze een begeleiding van VIP's of convooien doen, maar in tegenstelling tot een gewone agent kunnen ze niet verbaliseren.

Je moet dus eerst militair worden, heeft niets met de politie te maken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Militaire politie

Bericht door vdv »

De militaire politie maakt deel uit van het leger en is enkel daar werkzaam. Dus de politie binnen het leger. Naar burgers toe hebben ze geen bevoegdheid buiten verkeer. Als weggebruiker moet je hun bevelen volgen wanneer ze een begeleiding van VIP's of convooien doen, maar in tegenstelling tot een gewone agent kunnen ze niet verbaliseren.

Je moet dus eerst militair worden, heeft niets met de politie te maken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
KhebCake
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2018, 19:02

Re: Militaire politie

Bericht door KhebCake »

Al bedankt,
Moet ik voor een bepaalde tijd in het leger zitten voor te kunnen toetreden bij de militaire politie? Of als ik men opleiding voor soldaat afrond kan ik bij de militaire politie gaan
En weet je ook iets over het loon?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Militaire politie

Bericht door vdv »

neen, je zal een militair forum moeten opzoeken voor die info.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY