politieagent kust of omstreken

BUTTON_POST_REPLY
Rinko
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2018, 20:39

politieagent kust of omstreken

Bericht door Rinko »

Hoi.

Ik zou mij terug willen gaan inschrijven voor de selectieproeven voor politie inspecteur ( basiskader).
Ikzelf woon in de provincie Antwerpen. Ik ben nogal vaak aan de kust en heb daar zowat mijn hart verloren. Vandaar dat ik eigenlijk zo goed als beslist heb om in de ( liefst vroege) toekomst aan de kust te gaan wonen. Het zou handig zijn moest ik dan daar of in de omstreken kunnen tewerkgesteld worden als politie inspecteur.

Vandaar hier wat vragen om.

Moet ik alle selectieproeven dan doen aan de West-Vlaamse politieschool ?
Wat als ik eerst zou kiezen om toch nog maar even als politie inspecteur te gaan werken in bvb Antwerpen en dan nadien maar mijn overplaatsing te vragen naar de kustregio. Verloopt dit vlot of geeft men daar toch de eerste voorkeur aan West-Vlamingen of mensen die aan die school hebben les gevolgd ?

Indien ik toch school volg aan de politieschool West-Vlaanderen. Waar doen deze meestal hun stage ? En waar worden de meeste na hun stage tewerkgesteld ?

Ik weet dat het in de provincie Antwerpen vaak in Antwerpen stad is.

Liefst van al zou ik graag dan tewerkgesteld willen worden aan de kustgemeenten zelf ( Knokke, Zee-Brugge, Blankenberge , Oostende ), maar Brugge zou ook nog kunnen .

Nu heb ik ook al wel gehoord dat de politie inspecteurs die aan de kuststreken tewerkgesteld zijn zeer vaak te kampen hebben met problemen om vakantie te nemen in de zomermaanden ze zouden maar een week mogen nemen en ook zeer veel overuren moeten draaien.
Klopt dit ? Niet dat ik hier echt iets uit maak

Natuurlijk moet ik wel eerst van alle proeven geslaagd zijn ?

Bijkomende .
Doet Brugge of Oostende ook een rechtstreekse selectie zoals de stad Antwerpen ?

Alvast bedankt.
BUTTON_POST_REPLY