Beveiligingsagent Federale Politie

BUTTON_POST_REPLY
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Flemishwarcry »

Belgian Ik wilde ook niet langer wachten om bij de politie te gaan en juist voor mijn examenperiode mocht ik mijn persoonlijkheidsproef gaan afleggen dus ik was al niet goed voorbereid, net niet geslaagd erop helaas maar op zich is Inspecteur nog steeds interessanter volgens mij. Je kan inderdaad na 2 jaar doorstromen dat klopt maar je staat zoals de psycholoog zei tegen mij nog steeds 3 jaar op die kerncentrale ook al ben je Inspecteur. Toen besefte ik ook van ah...ik dacht dat ik na 2 jaar van die kerncentrale weg kon maar blijkbaar is dat niet het geval. Als je nu de opleiding start zal je zoals je weet in die kerncentrale komen te staan en na 5 jaar pas kunnen verplaatsen via de mobiliteit-procedure.

Ik bedoelde met een zware opleiding dat je veel uren krijgt in een kortere periode, vraag het aan Lumen in deze forum, hij is in maart begonnen met de opleiding en gaat ook voor Inspecteur nu, hij vind de beveiligingsagent opleiding enorm zwaar. Stel je voor dat je een examen moet leren in één week i.p.v. in 2 weken dat bedoel ik ermee.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

Belgian schreefCOLONWat bedoel je eigenlijk met "zware opleiding" het is de zelfde opleiding als agent. dus het zal ook wel niet zo onnoemelijk zwaar zijn?
Het is zeker niet dezelfde opleiding als agent, en ze valt daarnaast ook niet te onderschatten. Om maar een voorbeeld te geven: module geweldbeheersing en stress krijgen wij op 6 maand terwijl bij inspecteur dit op een jaar wordt gegeven. Daarnaast zijn er specifieke modules voor de beveilingsagenten waarvoor deze ingezet zullen worden.
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

Flemishwarcry schreefCOLONBelgian Ik wilde ook niet langer wachten om bij de politie te gaan en juist voor mijn examenperiode mocht ik mijn persoonlijkheidsproef gaan afleggen dus ik was al niet goed voorbereid, net niet geslaagd erop helaas maar op zich is Inspecteur nog steeds interessanter volgens mij. Je kan inderdaad na 2 jaar doorstromen dat klopt maar je staat zoals de psycholoog zei tegen mij nog steeds 3 jaar op die kerncentrale ook al ben je Inspecteur. Toen besefte ik ook van ah...ik dacht dat ik na 2 jaar van die kerncentrale weg kon maar blijkbaar is dat niet het geval. Als je nu de opleiding start zal je zoals je weet in die kerncentrale komen te staan en na 5 jaar pas kunnen verplaatsen via de mobiliteit-procedure.

Ik bedoelde met een zware opleiding dat je veel uren krijgt in een kortere periode, vraag het aan Lumen in deze forum, hij is in maart begonnen met de opleiding en gaat ook voor Inspecteur nu, hij vind de beveiligingsagent opleiding enorm zwaar. Stel je voor dat je een examen moet leren in één week i.p.v. in 2 weken dat bedoel ik ermee.
Ik weet niet waar je je info vandaan haalt maar het klopt niet dat wij voor 5 jaar aan de kerncentrale vast zullen zitten.
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Flemishwarcry »

LumenSF schreefCOLON
Flemishwarcry schreefCOLONBelgian Ik wilde ook niet langer wachten om bij de politie te gaan en juist voor mijn examenperiode mocht ik mijn persoonlijkheidsproef gaan afleggen dus ik was al niet goed voorbereid, net niet geslaagd erop helaas maar op zich is Inspecteur nog steeds interessanter volgens mij. Je kan inderdaad na 2 jaar doorstromen dat klopt maar je staat zoals de psycholoog zei tegen mij nog steeds 3 jaar op die kerncentrale ook al ben je Inspecteur. Toen besefte ik ook van ah...ik dacht dat ik na 2 jaar van die kerncentrale weg kon maar blijkbaar is dat niet het geval. Als je nu de opleiding start zal je zoals je weet in die kerncentrale komen te staan en na 5 jaar pas kunnen verplaatsen via de mobiliteit-procedure.

Ik bedoelde met een zware opleiding dat je veel uren krijgt in een kortere periode, vraag het aan Lumen in deze forum, hij is in maart begonnen met de opleiding en gaat ook voor Inspecteur nu, hij vind de beveiligingsagent opleiding enorm zwaar. Stel je voor dat je een examen moet leren in één week i.p.v. in 2 weken dat bedoel ik ermee.
Ik weet niet waar je je info vandaan haalt maar het klopt niet dat wij voor 5 jaar aan de kerncentrale vast zullen zitten.
Zoals ik zei in mijn vorig bericht, de psycholoog zei tijdens het gesprek dat de Beveiligingsagenten 5 jaar aan de kerncentrale zullen vastzitten, ik weet ook niet wat ik moet geloven maar ik zeg enkel wat er mij verteld werd. Deze info had ik ook nooit gevonden.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
cavilla
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2018, 13:09

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door cavilla »

Ik ben 17/7 voor de selectiecommissie verschenen voor BAGP nu vroeg ik me af hoe lang het bij jullie geduurd heeft eer jullie de uitslag gekregen hebben?
En zou ik het sneller te weten komen moest ik zelf naar de dienst rekrutering bellen?
joy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2018, 13:28

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door joy »

Ik denk dat ik binnen de 2 weken steeds antwoord had, medische had ik dezelfde week nog als ik het goed herinner. Ik heb wel geselecteerd alle communicatie te laten verlopen via mail, komt wat sneller aan als een brief.
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

cavilla schreefCOLONIk ben 17/7 voor de selectiecommissie verschenen voor BAGP nu vroeg ik me af hoe lang het bij jullie geduurd heeft eer jullie de uitslag gekregen hebben?
En zou ik het sneller te weten komen moest ik zelf naar de dienst rekrutering bellen?
Gewoon afwachten, niet ongeduldig worden :-D
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
Riqui
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2018, 19:13

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door Riqui »

Ondertussen ben ik ook reeds geslaagd met alle proven en begin 3 september in Wilrijk.
Nu heb ik misschien wel een heel stomme vraag maar klopt het nu dat BAGP geen ambtenaar is maar contractueel?
Ik zei altijd contractueel maar na wat opzoekwerk en meningen van verschillende mensen dacht ik voor dat hier eens te vragen hoe en wat.
JimmyMardulier
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2018, 20:36

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door JimmyMardulier »

cavilla schreefCOLONIk ben 17/7 voor de selectiecommissie verschenen voor BAGP nu vroeg ik me af hoe lang het bij jullie geduurd heeft eer jullie de uitslag gekregen hebben?
En zou ik het sneller te weten komen moest ik zelf naar de dienst rekrutering bellen?

Ik ben 18/7 op commissie geweest.... ben ook aant wachten
Kandidaat: Havenkorps
Cognitieve: vrijstelling
Fysiek parcours: geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 14/07/2023
naveht
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 23:21

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door naveht »

Ik heb 27/06/2018 mijn brief gekregen dat ik geslaagd ben voor de medische keuring en heb nog altijd niets ontvangen i.v.m de volledige rekruteringsresultaten. Als de opleiding in september zou beginnen, zou ik dan niet al iets moeten weten? Ik moet nog altijd een kot regelen en dit ga ik op korte termijn moeten doen als ze het nog lang gaan uitstellen om mij te contacteren. Zou ik contact opnemen met rekrutering of gewoon wachten?
RobinH
__________________________
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2015, 19:37

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door RobinH »

naveht schreefCOLONIk heb 27/06/2018 mijn brief gekregen dat ik geslaagd ben voor de medische keuring en heb nog altijd niets ontvangen i.v.m de volledige rekruteringsresultaten. Als de opleiding in september zou beginnen, zou ik dan niet al iets moeten weten? Ik moet nog altijd een kot regelen en dit ga ik op korte termijn moeten doen als ze het nog lang gaan uitstellen om mij te contacteren. Zou ik contact opnemen met rekrutering of gewoon wachten?
Beste,

U zou in principe kunnen bellen, maar denk dat je normaal binnen een week een brief zou moeten ontvangen.

Met vriendelijke groeten,
RobinH
Kandidaatstelling INP: 20/12/2018
Bevestiging kandidatuur INP: 7/02/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd (02/04/2019)
Attest van slagen cognitief + fysiek: 29/04/2019

Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (28/08/2019)
Selectiecommissie: 12/09/2019
Medisch onderzoek:
lodhont
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2018, 09:07

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door lodhont »

Mag ik vragen hoeveel een beveiligingsagent verdient tijdens zijn opleiding? (zitten nog met een verbouwing) Duurt de opleiding 6 maanden of komt daar nog stage bij? Mijn vriend twijfelt tussen beveiligingsagent en inspecteur. Hij zit nu in de bewaking. Thanks!
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

lodhont schreefCOLONMag ik vragen hoeveel een beveiligingsagent verdient tijdens zijn opleiding? (zitten nog met een verbouwing) Duurt de opleiding 6 maanden of komt daar nog stage bij? Mijn vriend twijfelt tussen beveiligingsagent en inspecteur. Hij zit nu in de bewaking. Thanks!
Beste

Opleiding is betaald. Loon is te zien. Gehuwd, ongehuwd, kinderen ten laste, .. Je kunt de loonsimulator altijd raadplegen via jobpol. Opleiding duurt inderdaad 6 maand. Stages inbegrepen. Infosessie kan altijd nuttig zijn.

Groeten
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
lodhont
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2018, 09:07

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door lodhont »

Bedankt voor de info! De simulator werkte niet op het werk, ik test het thuis nog eens. Infosessies heb ik al naar gezocht, gevonden via vdab, maar waren allemaal al voorbij.
LumenSF
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 09:45

Re: Beveiligingsagent Federale Politie

Bericht door LumenSF »

lodhont schreefCOLONBedankt voor de info! De simulator werkte niet op het werk, ik test het thuis nog eens. Infosessies heb ik al naar gezocht, gevonden via vdab, maar waren allemaal al voorbij.
Er zullen wel nog infosessies volgen. Is altijd nuttig om eens naar toe te gaan, vragen te stellen en eventueel iemand te ontmoeten die al in de opleiding zit. Succes met het verdere verloop!
Selectieprocedure BAGP: Geslaagd
Start opleiding: 1 maart 2018
BUTTON_POST_REPLY