Studievereisten INP - kandidaatstelling

BUTTON_POST_REPLY
Doggi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2011, 14:50

Studievereisten INP - kandidaatstelling

Bericht door Doggi »

Beste,

Daar ik vroeger de "intelligente" beslissing heb gemaakt om te stoppen met school, volg ik nu het tweedekansonderwijs om zo alsnog mijn diploma te behalen.

Op de website van jobpol was volgende informatie te vinden: Houder zijn van het vereiste diploma of de lessen van het laatste jaar volgen :
6 jaar secundair onderwijs (ASO, TSO, BSO of KSO) evenals de sociale promotie voor het basiskader.
Doch mijn vraag nu is; Zou ik mij ook kandidaat kunnen stellen, als ik een document verkrijg van het CVO, waarin zij bevestigen ik nog 1 schooljaar dien te doorlopen vooraleer ik mijn gelijkgesteld diploma A2 bezit, of kan ik me enkel kandidaat stellen wanneer ik al in het bezit ben van dat diploma.
De website stelt namelijk enkel het "gewone" secundaire onderwijs (ASO, TSO, ...), maar niet zozeer het gelijkgestelde TKO.

Bedankt!
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Studievereisten INP - kandidaatstelling

Bericht door vdv »

Je zal toch tenminste het diploma in handen moeten hebben. Een attest waarin staat dat je nog een jaar moet doen gaat niet helpen, want er is geen garantie dat je dat jaar ook effectief gaat vervolledigen / slagen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Doggi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2011, 14:50

Re: Studievereisten INP - kandidaatstelling

Bericht door Doggi »

vdv schreefCOLONJe zal toch tenminste het diploma in handen moeten hebben. Een attest waarin staat dat je nog een jaar moet doen gaat niet helpen, want er is geen garantie dat je dat jaar ook effectief gaat vervolledigen / slagen.
Deze garantie is er toch ook niet in het "gewone" onderwijs, doch kan je je dan wel al inschrijven?
Doggi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2011, 14:50

Re: Studievereisten INP - kandidaatstelling

Bericht door Doggi »

Daar ik vorig bericht niet kan aanpassen:
Als je tussen de regels van de voorwaarden leest, is het verplicht om in bezit te zijn van het diploma bij aanvang van de politieschool, niet zozeer tijdens de selectieprocedure zelf.
Natuurlijk is dit open ter eigen interpretatie, daar er geen specifieke richtlijnen zijn met betrekking tot het TKO en deze procedure, maar enkel betrekking heeft tot het normale secundaire onderwijs.
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Studievereisten INP - kandidaatstelling

Bericht door VDG1 »

Beste Doggie,

Ik zat in dezelfde situatie, je dient een attest te vragen aan het TKO/CVO waarin vermeld staat wanneer je afstudeert of je diploma ontvangt.
Dit document dien je te vergezellen van je inschrijvingsformulier en je uittreksel van het strafregister, zo zal je al kunnen deelnemen met de proeven. Koppie van je diploma dien je dan te bezorgen VOOR je aanvangt (indien geslaagd) met de politieschool.

Ik had een mail gestuurd naar JobPol, en dit is het antwoord die gekregen had:

Beste,

Je kan je gerust inschrijven wanneer je dit jaar je diploma nog zou behalen.

Met vriendelijke groeten,

Het Recruitteam.



Dus, ik zou zeggen, schrijf je maar in ;-)


Grtz,
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
Doggi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2011, 14:50

Re: Studievereisten INP - kandidaatstelling

Bericht door Doggi »

Intussen heb ik ook een antwoord gekregen op mijn mail naar JobPol toe;
Beste,

In het jaar dat je je diploma zal behalen, kan je je al inschrijven om de proeven af te leggen. Hou er wel rekening mee dat je de opleiding enkel kan starten wanneer je in het bezit bent van het gevraagde diploma.

Met vriendelijke groeten,

Het Recruitteam.


Bedankt voor de reacties, mijn vraag is in ieder geval opgelost! :-D
BUTTON_POST_REPLY