Selectietesten

BUTTON_POST_REPLY
Gwtrs
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2016, 23:44

Selectietesten

Bericht door Gwtrs »

Beste,

Op de site heb ik gelezen dat de selectieprocedure voor inspecteur van de politie een periode van 6 tot 9 maanden in beslag kan nemen. Nu was mijn vraag of men redelijk flexibel kan zijn met de exacte datums. Aangezien ik maar op beperkte periodes mijn testen kan doen ( militair en OVG) zou ik deze tijdens mijn verlofperiodes willen laten vallen. Met een buitenlandse opdracht en het begin van mijn renderingsperiode in aantocht (augustus, 2018) gaat het nipt worden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Cognitieve + fysieke proef; Geslaagd
Persoonlijkheidsproef; Geslaagd
Antecedentenonderzoek; Geslaagd
Selectiecommissie; Geslaagd
Medisch onderzoek; Geslaagd[/color

Prom mei 2018 PLOT
asje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:48

Re: Selectietesten

Bericht door asje »

Hallo,


Reken er maar op dat de selectieprocedure ongeveer een jaar duurt. 6 tot 9 maanden zou extreem kort zijn.
Bij mij heeft het een 11-tal maanden geduurd.

Qua flexibiliteit: het is niet zo gemakkelijk om zelf te kiezen wanneer je testen vallen. Je kan wel data of momenten geven waarop het NIET past, maar je kan niet zelf aangeven wanneer je wil dat het WEL doorgaat.
Uiteindelijk heb ik wel geluk gehad dat het net ook tijdens mijn verlof viel of op dagen waarop ik verlof kon nemen. Als je echt in het buitenland zit, kan je dus wel aangeven dat je dan geen test kan doen (het nadeel is wel dat het dan kan zijn dat je langer over de procedure gaat doen als je veel afwezigheden opgeeft).

Voor de selectiecommissie hebben ze mij wel opgebeld om te vragen wanneer het paste (ik mocht zelfs mijn uur kiezen - ik had het vroegste uur gekozen zodat ik daarna nog kon gaan werken), voor de andere proeven was dit niet het geval.

Veel succes!


Groetjes
BUTTON_POST_REPLY