Verlenging attest

BUTTON_POST_REPLY
Staf
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2014, 10:32

Verlenging attest

Bericht door Staf »

Ik vroeg me af of het mogelijk is je attest te laten verlengen voor enkele weken indien het net verlopen is. Weet iemand dat toevallig?
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Verlenging attest

Bericht door AndyL »

In het selectiereglement op Jobpol staat:

"VOLGORDE VAN TOELATING TOT DE BASISOPLEIDING
a. De wervingsreserve
De laureaten van de selectieproeven voor inspecteur van politie worden opgenomen in een
wervingsreserve in volgorde van de datum van hun inschrijving voor de selectieproeven. Bij gelijke
datum wordt voorrang verleend aan de oudste kandidaat.
De opneming in de wervingsreserve geldt voor twee jaar.
b. Vrijstelling
Naargelang het geval kan de minister of de benoemde overheid, voor een door hem/haar
vastgestelde termijn en door middel van een gemotiveerde beslissing verschenen in het Belgisch
Staatsblad, omwille van operationele dienstnoodwendigheden, afwijken van de regel hierboven
vastgelegd (art.IV.I.33 PJPol, gewijzigd bij art.17, Diegem II). Eveneens kan er van deze regel
afgeweken worden door de directeur van de directie van de rekrutering en van de selectie, voor
een door hem/haar vastgestelde termijn en door middel van een gemotiveerde beslissing
verschenen in het Belgisch Staatsblad, omwille van een beperkte opleidingscapaciteit aangeboden
door de politiescholen."

Ik weet het niet zeker of die mogelijkheid tot afwijking ook geldt voor de termijn van twee jaar. Het lijkt mij het beste dat je het gewoon vraagt aan de dienst rekrutering. Ik vermoed dat de regel de regel zal zijn. Waarbij het misschien ook van belang zal zijn of je je reeds hebt ingeschreven om de opleiding te volgen vanaf oktober of december bvb., of dat je de opleiding reeds wou volgen maar door een of andere omstandigheid niet kon starten. Met andere woorden, dat je het attest niet gewoon hebt laten verstrijken. Succes!
Start opleiding: 2/10/2017
Staf
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2014, 10:32

Re: Verlenging attest

Bericht door Staf »

Ok bedankt ik ga het eens navragen. Hopelijk is er toch een oplossing.
BUTTON_POST_REPLY