geslaagd en nu?

BUTTON_POST_REPLY
youri clauw
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 23:45

geslaagd en nu?

Bericht door youri clauw »

hallo, ik ben al paar maanden geslaagd voor de proeven voor agent van de politie maar op jobpol komt niks van vacatures voor agent? ik ken veel inspecteurs in veel regio's en zij zeggen dat kans op plaats vinden nihil is als agent. ook al gehoord dat functie agent zal wegvallen omdat ze willen dat iedereen zelfde bevoegdheden heeft? kan iemand hier meer info over geven over mijn kansen om nog een plaatsje te vinden of hoe ik dit het best aanpak.
youri clauw
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 23:45

Re: geslaagd en nu?

Bericht door youri clauw »

niemand?
Thomasvdv
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2015, 09:32

Re: geslaagd en nu?

Bericht door Thomasvdv »

Beste,

Ik heb inderdaad hetzelfde gehoord dat het agenten kader gaat minderen of zal verdwijnen.
Ik kan je niet verder helpen maar het beste lijkt me eens contact op te nemen met iemand van rekrutering of politiezones/scholen?
Functioneel parcour : Geslaagd
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd 07/04/2016
Antecedentenonderzoek : 11/04/2016 in afwachting resultaat
Selectiecommissie: 23/05/2016 in afwachting resultaat
Medische proef: 08/01/2016
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: geslaagd en nu?

Bericht door Neo*T »

Spijtig dat mensen met attest van slagen van agent langs de zijlijn moeten toekijken,
terwijl je overal leest " de politie rekruteert" en in het nieuws te horen krijgt dat men mensen wil warm maken voor een job bij de politie.
Persoonlijk denk ik dat het enige struikelblok is dat de opleiding betaald moet worden door de lokale politie...
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: geslaagd en nu?

Bericht door SHERIFF »

de functie agent van politie zal volgens mij stilaan uitdoven. Het verschil in loon tussen AP en INP is klein. De werkgever kan dus beter een INP in dienst nemen dan een AP. Agenten zijn enkel bevoegd in verkeer, een INP heeft ook gerechtelijke bevoegdheden en is dus meer inzetbaar.
Christof
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2013, 18:09

Re: geslaagd en nu?

Bericht door Christof »

Beste Youri,

Het is de bedoeling dat jezelf contact opneemt met de lokale politiezones, zodanig je weet of ze een agent van politie zoeken. Je moet dus zelf solliciteren voor de job, wat een groot verschil is tussen agent en inspecteur.
Een goede indicatie is de interne mobiliteit die 4 a 5 keer per jaar uitkomt, ik heb deze gevonden op de volgende website SRP.be.
Deze staan onder politiestatuut/mobiliteit/vacatures.
Daar kun je zien welke zones een agent van politie zoeken, dan is het aan U voor deze te contacteren per brief, telefoon, email... .
Daarna zal je uitgenodigd worden voor een gesprek waarbij je goed op de hoogte moet zijn van de politiezone qua zonaal veiligheidsplan, prioritaire punten enz...

Hopelijk zijn hierbij enkele vragen beantwoord, anders laat je maar iets weten.

Mvg Christof
Never give up, you will make it :-D
BUTTON_POST_REPLY