Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Gs1905 »

Zijn er nog mensen die zich voor deze campagne hebben ingeschreven ?
Micha
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015, 07:55

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Micha »

Ik ben via de federale selectiereserve in een opleiding geplaatst specifiek voor LP Antwerpen. Dit zou de enige opleiding zijn met AINP's die federaal geselecteerd worden, maar specifiek voor Antwerpen mogen kiezen. Hierna zou de campagne zich enkel richten op mensen die zich al tijdens de selectie binden aan LP Antwerpen.

Hoever sta jij met je selectieprocedure? Onze opleiding start 1 april!
Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Gs1905 »

Eerst en vooral proficiat met het slagen voor je selectieproeven, en ik wens je veel succes met de opleiding. Op 11/02/16 heb ik het functioneel parcours mogen afleggen op Campus Vesta. Voor het parcours ben ik geslaagd, en voor de cognitieve vrijgesteld. Ik wacht momenteel op datum voor mijn persoonlijkheidsonderzoek. Tijdens de infosessie hebben ze gezegd voor diegene die nu deelnemen aan de selectieproeven de kans groot is om aan de opleiding te starten in september of in december. Kan je mij bijkomende tips geven i.v.m. de persoonlijkheidsproeven ?
Micha
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015, 07:55

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Micha »

Dankje, jij ook proficiat met het slagen op je sportproef! Ik heb je een pb'tje gestuurd, dan kun je me toevoegen op FB. Praat wat makkelijker!
sinobi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2015, 14:54

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door sinobi »

Ik heb niet gekozen voor deze mogelijkheid ondanks ik wel graag in Antwerpen wil werken.
Tekenen voor 5 jaar schrikte me een beetje af. Nu een beetje later aan een opleiding beginnen is niet zo fijn natuurlijk.
Een inspecteur heeft me ook aangeraden om eerst de opleiding af te maken omdat daar pas duidelijk zal worden welke job je als inspecteur echt wil doen.
Bij deze rekruteringscampagne zou dit meer op voorhand bepaald zijn? Er is volgens hem nog zoveel te ontdekken.
Zijn er hier nog inspecteurs die hier hun mening over willen geven? Ik ben enorm benieuwd.
Cognitieve en fysieke :: vrijgesteld, geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek :: geslaagd
Antecedentenonderzoek :: positief
Selectiecommissie :: geslaagd
Medische geschiktheidsproef :: geslaagd
Micha
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015, 07:55

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Micha »

Het is voor onze lichting de bedoeling om te starten in de mobiele eenheid; het staat ons echter vrij om naar andere functies te verhuizen.
Volgens de spreker op de infodag was het voor mensen die de federale selectieprocedure volgen zeer moeilijk om bij de LPA terecht te komen omdat ze nu echt mensen willen aanwerven via deze campagne. Enkel als er daarna nog plaatsen open zijn richten ze zich terug op de federale selectie.

Die 5 jaar lijkt misschien lang, maar dan ben je wel zeker van je werkplaats en kun je je daar op voorbereiden; althans dat is hoe ik er tegenover sta.
VegasBaby
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 20:16

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door VegasBaby »

Naar aanleiding van het bericht op radio en verschillende media, heb ik me ingeschreven voor de infosessie in april. Momenteel ben ik actief in de verzekeringssector, maar dat begint me wat tegen te steken. In 2011 had ik al eens gesolliciteerd voor een administratieve functie bij de politie (calog) en was toen geslaagd voor cognitieve proef alsook personaliteitstest. Ik kon toen beginnen, maar ben toch een andere richting (banksector) uitgegaan. Werken bij de politie is echter wel in m'n achterhoofd blijven hangen en nu begint het echt wel te kriebelen.

Ik kijk in ieder geval al uit naar de infosessie..
aspirant-inspecteur @ Campus Vesta sedert 02/10/2017
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door JeVa »

Ik heb mezelf ook ingeschreven via deze weg (23/3/2016 ingediend).
Voor de cognitieve proeven heb ik een vrijstelling en ben in afwachting op de uitnodiging voor de sportproeven.
Tips uiteraard steeds welkom! :)
davym
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:49

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door davym »

JeVa schreefCOLONIk heb mezelf ook ingeschreven via deze weg (23/3/2016 ingediend).
Voor de cognitieve proeven heb ik een vrijstelling en ben in afwachting op de uitnodiging voor de sportproeven.
Tips uiteraard steeds welkom! :)
Denk dat de tips in overvloed aanwezig zijn op dit forum, kijk gewoon even in het juiste subforum en je bent even zoet met alle tips :-D

Attest van slagen (16-02-16)
Start opleiding (02-05-16)
PAULO PROM 115
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door JeVa »

davym schreefCOLON
JeVa schreefCOLONIk heb mezelf ook ingeschreven via deze weg (23/3/2016 ingediend).
Voor de cognitieve proeven heb ik een vrijstelling en ben in afwachting op de uitnodiging voor de sportproeven.
Tips uiteraard steeds welkom! :)
Denk dat de tips in overvloed aanwezig zijn op dit forum, kijk gewoon even in het juiste subforum en je bent even zoet met alle tips :-D
Heb er inderdaad al wel een aantal uurtjes leesplezier aan gehad :-D
Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Gs1905 »

JeVa schreefCOLON
davym schreefCOLON
JeVa schreefCOLONIk heb mezelf ook ingeschreven via deze weg (23/3/2016 ingediend).
Voor de cognitieve proeven heb ik een vrijstelling en ben in afwachting op de uitnodiging voor de sportproeven.
Tips uiteraard steeds welkom! :)
Denk dat de tips in overvloed aanwezig zijn op dit forum, kijk gewoon even in het juiste subforum en je bent even zoet met alle tips :-D
Heb er inderdaad al wel een aantal uurtjes leesplezier aan gehad :-D

Hallo

Eerst en vooral wens ik jou veel succes in het verdere verloop van deze selectieprocedure. Ik kan je wel meedelen dat via deze weg veel sneller gaat dan de federale rekrutering. Op 11 februari het functioneel parcours afgelegd en geslaagd, 9 maart persoonlijkheidsproef ook geslaagd en op 22 april heb ik mijn gesprek met de selectiecommissie. Voorbereiden, voorbereiden en voorbereiden ! Indien je nog vragen hebt i.v.m. met de proeven mag je ze mij gerust stellen.

Gr
jasperv
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2014, 18:04

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door jasperv »

Als je niet slaagt voor de Federale rekruteringsprocedure, kan je je dan meteen inschrijven voor de rekruteringsprocedure van de LPA?
Thomasvdv
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2015, 09:32

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Thomasvdv »

jasperv schreefCOLONAls je niet slaagt voor de Federale rekruteringsprocedure, kan je je dan meteen inschrijven voor de rekruteringsprocedure van de LPA?
Ik denk dat het jaar wachten voor beide selectieprocedures van dezelfde is, je kan altijd eens bellen naar de rekruteringsdienst van LPA om zeker te zijn.
Functioneel parcour : Geslaagd
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd 07/04/2016
Antecedentenonderzoek : 11/04/2016 in afwachting resultaat
Selectiecommissie: 23/05/2016 in afwachting resultaat
Medische proef: 08/01/2016
landervn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2016, 18:57

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door landervn »

Thomasvdv schreefCOLON
jasperv schreefCOLONAls je niet slaagt voor de Federale rekruteringsprocedure, kan je je dan meteen inschrijven voor de rekruteringsprocedure van de LPA?
Ik denk dat het jaar wachten voor beide selectieprocedures van dezelfde is, je kan altijd eens bellen naar de rekruteringsdienst van LPA om zeker te zijn.


Het is inderdaad een jaar dat je dan opnieuw moet wachten, helaas. Heb vorig jaar ook met de Federale procedure meegedaan en toen niet geslaagd voor de persoonlijkheidsproef. Wou me begin februari toen deze campagne startte ook voor LPA inschrijven, maar werd toen meteen op de hoogte gebracht dat ik alsook bij Antwerpen de wachttermijn moest respecteren. In mijn geval tot 4 april, dus het kan weer beginnen!
PZ Antwerpen - AINP
Start opleiding: 3 april 2017 - Campus Vesta - Promotie 6
Jonas1988
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2016, 15:29

Re: Rekruteringscampagne "wij hebben jou nodig" Lokale Politie Antwerpen

Bericht door Jonas1988 »

Hey

Ik heb ook gesolliciteerd op 7/06/2016.

Ik kan al niet wachten om aan de fysieke proeven te beginnen.

Greets
Cognitieve proeven Vrijgesteld
Fysieke proeven Geslaagd 06/07/2016
Persoonlijkheidsproeven Geslaagd 03/08/2016
Selectiecommissie Geslaagd 30/09/2016
Medische proeven Geslaagd 20/12/2016
Campus Vesta Begonnen
BUTTON_POST_REPLY