Nieuwe opleiding sinds oktober 2015

BUTTON_POST_REPLY
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Nieuwe opleiding sinds oktober 2015

Bericht door Jordytemperman »

Dag beste,

De opleiding in verandert sinds oktober 2015, maar weten jullie precies wat er allemaal verandert is?

De info die ik nu heb, is;

De opleiding voor aspirant-inspecteur bestaat uit 12 maanden les (met enkele dagen/weken Werkplekleren (dit werd vroeger stage genoemd)), en 6 maanden probatiestage.

De opleiding bestaat uit 2 blokken. Blok 1 bestaat uit 5 clusters, blok 2 uit 10 clusters.
Voor iedere cluster moet je minstens 12/20 halen. Indien je dit niet haalt, krijg je een herkansing. Indien je minder dan 10/20 hebt voor die herkansing, dan moet je je volledig schooljaar opnieuw doen.

Dit is de informatie die ik momenteel heb over de vernieuwde opleiding.
Zijn er mensen die hier iets aan te verbeteren/toe te voegen hebben?

Alvast bedankt
LukasA
Aspirant
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2014, 13:56

Re: Nieuwe opleiding sinds oktober 2015

Bericht door LukasA »

je hebt in het totaal 15 clusters, waarvan 4 'transversale', clusters die het hele jaar door worden gegeven. En dan 5 voor blok 1 en 6 voor blok 2. (Dit is het systeem van de politieschool Limburg)
De herkansingen kunnen ook per blok voorvallen. Dus indien je blok twee 11/20 hebt moet je alleen blok twee opnieuw doen.

Indien je met nog vragen zit mag je me altijd contacteren

Mvg.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Nieuwe opleiding sinds oktober 2015

Bericht door Jens »

Altijd eens interessant om het KB te lezen inzake de hervorming van de opleiding. Het betreft het KB van 24 september 2015 betreffende de basisopleiding van de personeelsleden van het basiskader van de politiediensten. Het wordt interessant vanaf artikel 11. Je kunt het KB opzoeken via deze link: http://www.ejustice.just.fgov.be/loi/wet.htm
Inspecteur van politie
davym
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2015, 12:49

Re: Nieuwe opleiding sinds oktober 2015

Bericht door davym »


Attest van slagen (16-02-16)
Start opleiding (02-05-16)
PAULO PROM 115
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: Nieuwe opleiding sinds oktober 2015

Bericht door Seb »

Jordytemperman schreefCOLONDag beste,

De opleiding in verandert sinds oktober 2015, maar weten jullie precies wat er allemaal verandert is?

De info die ik nu heb, is;

De opleiding voor aspirant-inspecteur bestaat uit 12 maanden les (met enkele dagen/weken Werkplekleren (dit werd vroeger stage genoemd)), en 6 maanden probatiestage.

De opleiding bestaat uit 2 blokken. Blok 1 bestaat uit 5 clusters, blok 2 uit 10 clusters.
Voor iedere cluster moet je minstens 12/20 halen. Indien je dit niet haalt, krijg je een herkansing. Indien je minder dan 10/20 hebt voor die herkansing, dan moet je je volledig schooljaar opnieuw doen.

Dit is de informatie die ik momenteel heb over de vernieuwde opleiding.
Zijn er mensen die hier iets aan te verbeteren/toe te voegen hebben?

Alvast bedankt
Correctie: als je tussen 10 en 12 op 20 haalt bij tweede zit, moet (mag) je je jaar opnieuw doen. Als je minder dan 10 haalt, is het over en out. En bij blok 1 wordt er niet gedelibereerd. Ze zijn dus een pak strenger geworden ivm vroeger. Bij ons zijn er een paar dagen geleden enkelen afgevallen helaas, met de punten van tweede zit voor blok 1.
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
BUTTON_POST_REPLY