vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

Bericht door otisdc »

Vijf dagen geleden heb ik het slechte nieuws gekregen dat ik niet geslaagd ben op de selectiecommissie.

Hier baalde ik enorm van, vooral omdat je 1 jaar moet wachten vooraleer je terug mag meedoen en daarboven nog eens alles opnieuw moet doen buiten de cognitieve proef.

Nu heb ik dit gelezen in het selectiereglement:

"De kandidaat-inspecteur van politie die niet de minimumdrempel heeft behaald voor een
selectieproef en die opnieuw afleggen binnen de twee jaar te rekenen vanaf de kennisgeving van zijn/haar mislukking, is vrijgesteld van de voorafgaande afgelegde selectieproeven. Zo daar evenwel aanwijzingen toe zijn, verzoekt de deliberatiecommissie, vooraleer zich uit te spreken over de geschiktheid van de kandidaat, om een bijkomend onderzoek met betrekking tot de voor de persoonlijkheid (persoonlijkheidsproef of gesprek met een selectiecommissie) of voor de medische geschiktheid bepaalde vereisten."

M.a.w. als je binnen de twee jaar terug mee doet, hoef je enkel de commissie opnieuw te doen, tenzij de deliberatiecommissie vind dat je de PP opnieuw moet doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Mensen die bv. niet geslaagd zijn op hun commissie en die dan na 1 jaar enkel terug de commissie opnieuw hebben moeten doen?
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
Drez
Politie
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2012, 16:23

Re: vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

Bericht door Drez »

Ik heb een kennis die niet geslaagd was voor de commisie, het jaar erop moest hij opnieuw van nul beginnen. Dat is wel al een tijdje geleden ondertussen.
Vihannes
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:54

Re: vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

Bericht door Vihannes »

Het heeft allemaal met uw scores te maken namelijk:

Het behalen van één score 1 of van ten minste 4 scores van minder dan 4 op de
vooropgestelde criteria leidt eveneens tot een mislukking voor het persoonlijkheidsonderzoek
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

Bericht door otisdc »

Vihannes schreefCOLONHet heeft allemaal met uw scores te maken namelijk:

Het behalen van één score 1 of van ten minste 4 scores van minder dan 4 op de
vooropgestelde criteria leidt eveneens tot een mislukking voor het persoonlijkheidsonderzoek
Tijdens het persoonlijkheidsonderzoek en de commissie wordt er gequoteerd naargelang het competentieprofiel heb ik begrepen.

Mijn scores op het onderzoek waren goed wist de mevrouw van de feedback mij te vertellen.

De scores van de commissie waren dan weer minder, Ik had 4 scores van 3/9.

Wilt dit dan zeggen dat ik sowieso het persoonlijkheidsonderzoek opnieuw moet doen, desondanks het feit dat mijn onderzoek positief was?

Nergens in het selectiereglement vind ik ook terug dat die criteria leidt tot een mislukking van het persoonlijkheidsonderzoek.
Zou u mij kunnen vertellen waar u deze info heeft gevonden?
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

Bericht door VDG1 »

Hierbij de correcte beoordeling bij mislukking of slagen:

Op grond van deze proeven bepaalt een gekwalificeerd DSR‐personeelslid of de kandidaat beschikt over de nodige persoonlijkheidskenmerken of over het potentieel om die te ontwikkelen, op basis van het volgende interne richtsnoer: de kandidaat die minder dan drie scores lager of gelijk aan “3”, en geen score “1” behaalt, beantwoordt aan de norm (zie ook punt 5.2).

Deze info komt uit een betrouwbare studie door het rekenhof uitgevoerd in 2015.
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
Staf
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2014, 10:32

Re: vrijstelling van proeven indien <2 jaar terug kandidaat

Bericht door Staf »

Zijn er mensen die weten of het mogelijk om attest te laten verlengen met enkele weken als het net verlopen is?
BUTTON_POST_REPLY