Hervorming opleiding

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Robby »

Later starten zou ik echt niet aanraden, tenzij je niet anders kan.
Bij de politie worden loonschalen gehanteerd.
Om de 6 jaar verander je van loonschaal, mits goede evaluatie.
Verhoging van loonschaal, heeft gevolgen voor je wedde.
Hoe later je dus start, hoe later je in een hogere loonschaal geraakt en hoe later je de loonschaal B5 bereikt en ook de maximum anciënniteit in deze loonschaal. Voor je pensioen kijkt men naar de laatste 10 jaar. Dus daar heeft het ook gevolgen voor.
Misschien nog ver-van-je-bed, maar toch niet onbelangrijk om daar nu al rekening mee te houden!
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Hasselaar »

[Vragen gewist. Gelieve bij het onderwerp te blijven- MOD]
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Kevin_Fox »

Ik heb vandaag gehoord dat er plannen klaarliggen op het loon van aspiranten te verlagen naar 900€ tijdens de opleiding... :eek:
Nietemin breekt dit mijn motivatie niet af, maar 900€ is wel krap!
Het zijn uiteraard nog maar plannen...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Hervorming opleiding

Bericht door VRS »

Tjah, in hoeverre is dat ook maar een beetje betrouwbaar? Er wordt zoveel gezegd. Iets dat met moeite een simpel ideetje was tijdens een bespreking van de politiebazen kan na al dat doorzeggen verworden zijn tot "ze zullen waarschijnlijk...".
€ 900 lijkt me ook een raar bedrag; ofwel geven ze toch een volledige (maar lage) wedde van iets boven de € 1000 ofwel niets (behalve wat vergoedingen). Als je niets krijgt, dan heb je de status van student. Maar € 900 lijkt zoiets als "je krijgt een halve wedde van ons, de rest moet je maar van je ouders krijgen of zelf ergens bijverdienen", wat weinig logisch is ten aanzien van aspiranten van wie de dagen gevuld zijn met naar de politieschool te gaan.

Wat me nog goed zou lijken is: indien nodig een lagere wedde dan nu tijdens de opleiding (stage en probatie mag dan wel hoger omdat je daar wel echt werkt) en, tot de probatie succesvol is beëindigd, contractueel aangeworven zijn als aspirant. Dat zou wellicht helpen om eventueel aanwezige ongeschikte personen er nog tijdens de opleiding en stages uit te halen. Nu heeft men het daar blijkbaar veel moeilijker mee omdat iedereen meteen statutair is en daardoor zelfs bij slecht presteren moeilijk weg te krijgen is (of dat vernam ik toch hier en via enkele berichten in de media).
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Kevin_Fox »

Hielcom schreefCOLONTjah, in hoeverre is dat ook maar een beetje betrouwbaar? Er wordt zoveel gezegd. Iets dat met moeite een simpel ideetje was tijdens een bespreking van de politiebazen kan na al dat doorzeggen verworden zijn tot "ze zullen waarschijnlijk...".
€ 900 lijkt me ook een raar bedrag; ofwel geven ze toch een volledige (maar lage) wedde van iets boven de € 1000 ofwel niets (behalve wat vergoedingen). Als je niets krijgt, dan heb je de status van student. Maar € 900 lijkt zoiets als "je krijgt een halve wedde van ons, de rest moet je maar van je ouders krijgen of zelf ergens bijverdienen", wat weinig logisch is ten aanzien van aspiranten van wie de dagen gevuld zijn met naar de politieschool te gaan.

Wat me nog goed zou lijken is: indien nodig een lagere wedde dan nu tijdens de opleiding (stage en probatie mag dan wel hoger omdat je daar wel echt werkt) en, tot de probatie succesvol is beëindigd, contractueel aangeworven zijn als aspirant. Dat zou wellicht helpen om eventueel aanwezige ongeschikte personen er nog tijdens de opleiding en stages uit te halen. Nu heeft men het daar blijkbaar veel moeilijker mee omdat iedereen meteen statutair is en daardoor zelfs bij slecht presteren moeilijk weg te krijgen is (of dat vernam ik toch hier en via enkele berichten in de media).

Wel zoals 'k reeds zei mijn motivatie zal er niet onder leiden,
maar 't heeft geen zin te speculeren of om op geruchten af te gaan.
sowieso zou 't vanaf oktober '14 wel 18 maand opleiding zijn, waar 'k niet echt problemen mee heb.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Hervorming opleiding

Bericht door VRS »

Kevin_Fox schreefCOLON sowieso zou 't vanaf oktober '14 wel 18 maand opleiding zijn, waar 'k niet echt problemen mee heb.
Interessant nieuws. Vanuit welke bron heb je dat vernomen?
'k Dacht dat de grote veranderingen zoals de duur van de opleiding nog een stuk langer op zich gingen laten wachten...
SanderL
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:30

Re: Hervorming opleiding

Bericht door SanderL »

Kevin_Fox schreefCOLON Wel zoals 'k reeds zei mijn motivatie zal er niet onder leiden,
maar 't heeft geen zin te speculeren of om op geruchten af te gaan.
sowieso zou 't vanaf oktober '14 wel 18 maand opleiding zijn, waar 'k niet echt problemen mee heb.
Dag kevin,

Bedoel je hiermee dan dat je de normale opleiding van 12 maanden moet doen + 6 maanden stage of bedoel je iets anders hiermee?

Mvg
Judoka
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Hervorming opleiding

Bericht door VRS »

Ter info: de psychologe bij wie ik op gesprek moest tijdens de persoonlijkheidsproef zei me dat de probatiestage nog gerekend wordt tot de opleiding. Dus op die manier zou het dan inderdaad 18 maanden opleiding zijn. Als ik me goed herinner wordt je trouwens pas echt aangeworven (of benoemd?) wanneer je die probatie succesvol beëindigt.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Kevin_Fox »

SanderL schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLON Wel zoals 'k reeds zei mijn motivatie zal er niet onder leiden,
maar 't heeft geen zin te speculeren of om op geruchten af te gaan.
sowieso zou 't vanaf oktober '14 wel 18 maand opleiding zijn, waar 'k niet echt problemen mee heb.
Dag kevin,

Bedoel je hiermee dan dat je de normale opleiding van 12 maanden moet doen + 6 maanden stage of bedoel je iets anders hiermee?

Mvg
Judoka
Wel Gunther Vanhenden (die les geeft op OPAC/Koninklijk Lyceum Gent) heeft gezegd dat er daar toch over gepraat wordt, en dat oktober '14 de nieuwe opleiding al start met de duur van 18 maand.
Ik denk dat het inderdaad 12 maand + 6 maand stage zal zijn aan hetzelfde loon.

Ook zou er een idee (lees: een idee) zijn op het loon naar 900€ te laten zakken voor aspiranten...

Wat er concreet gebeurt weet 'k ook niet..
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Kevin_Fox »

Hielcom schreefCOLONTer info: de psychologe bij wie ik op gesprek moest tijdens de persoonlijkheidsproef zei me dat de probatiestage nog gerekend wordt tot de opleiding. Dus op die manier zou het dan inderdaad 18 maanden opleiding zijn. Als ik me goed herinner wordt je trouwens pas echt aangeworven (of benoemd?) wanneer je die probatie succesvol beëindigt.
en ook dat klopt, er werd gezegd dat dit te maken zou hebben met het feit dat statutair benoemen het gevolg heeft dat als je buist men je niet zo snel kan buiten gooien.
enfin, ik weet ook niet precies hoe dat statutair geregeld is maar 't is wel normaal volgens mij.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
JelleB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2014, 16:36

Re: Hervorming opleiding

Bericht door JelleB »

Zou het loon ook al in oktober worden veranderd?
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Kevin_Fox »

JelleB schreefCOLONZou het loon ook al in oktober worden veranderd?
volgens dat ik heb gehoord wel... Maar Vanhenden zei mij wel dat 't allemaal ideeën zijn en dat hij ook niet weet wat er nu concreet gerealiseerd zou worden.
maar had wel de indruk dat de achttien maanden er sowieso komen, en dat het loon waarschijnlijk wel naar beneden gaat, maar naar hoeveel tjah...
Het enige wat ik kan besluiten is dat we zullen moeten afwachten,
al bij al zal het wel nog meevallen zeker?
Het voordeel van een lager aspirantenloon is misschien dan de zakkenvullers er tussenuit gaan :?:
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Kevin_Fox »

Hielcom schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLON sowieso zou 't vanaf oktober '14 wel 18 maand opleiding zijn, waar 'k niet echt problemen mee heb.
Interessant nieuws. Vanuit welke bron heb je dat vernomen?
'k Dacht dat de grote veranderingen zoals de duur van de opleiding nog een stuk langer op zich gingen laten wachten...
Ok ik heb gebeld naar de dienst selectie en rekrutering en dit is wat ik heb gehoord:

1 er starten nog steeds meerdere opleidingen per jaar :-)
2 de opleiding is effectief al veranderd naar 18 maand 12 maand opleiding + zes maand stage
3 verloning: men kon niks concreet zeggen

dit is dus wat zeker is :)
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Christof
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2013, 18:09

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Christof »

@ Kevin Fox

Welk voordeel is hier aan een lager aspirantenloon ?
Je theorie van zakkenvullers slaat totaal nergens op. :snif:

Mensen die een lening voor een huis lopen hebben zullen dit niet graag zien aankomen.
Geloof me vrij als je een gezin hebt met 3 leden en een hypotheek dan is 900 euro zeer krap.
Dan is het huidig aspirantenloon op zijn plaats.
En er zijn veel dertigers die meedoen aan de proeven die zich in deze situatie bevinden.
Never give up, you will make it :-D
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Hervorming opleiding

Bericht door Dimitri »

Met een gezin heb je 1 (of is het nu 3??) kinderen ten laste. Dat zal je loon deels optrekken.Ik verdiende door mijn 1 kind ten laste ca. 90€/m extra. Het is toch iets. En besef dat het ook maar tijdelijk is. Op voorhand een beetje sparen en die jaarlijkse vakantie eens een jaartje uitstellen. Hoeft toch geen drama te zijn?
BUTTON_POST_REPLY