kledij

Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: kledij

Bericht door YvesM »

nielsvl schreefCOLONZullen wel FJR's zijn, Fazers zijn de sportievere kant van Yamaha...
Het zijn inderdaad FJR's en 2 Kawa's 1400 GTR maar zullen op verloop van tijd terug BMW 1200 RT worden.
Nullum crimen sine lege
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: kledij

Bericht door Black Dog »

VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Zouden dat dan parka's zijn zoals op die foto (dus een andere (lichtere) tint blauw dan bij de huidige officieuze tweekleurige parka's, en blijkbaar ook nogal slonzig) of is dat maar een archieffoto?
Men spreekt ook over een "volledig nieuwe" regenbroek die bij die parka zal horen, wat dan met de huidige regenkledij? Vervanging of gewoon meer kakafonie?
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: kledij

Bericht door SHERIFF »

het is die parka van de foto
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Ofwel heeft die dame een parka van een maat te groot (het kan mss ook wat aan de foto liggen) ofwel is 't een slonzige "zak" die voor nog wat meer kakofonie zal zorgen (en de uniformiteit is nu al niet bijster goed)...

Dit zou dan komen naast de mediumblauwe jassen (basiskledij), marineblauwe jassen (ordehandhaving), marineblauwe jassen met strepen (regenkledij) en de officieuze tweekleurige verkeersparka's van de vele politiezones (die er trouwens stukken beter uitzien!)?
Men had van in het begin beter gekozen voor truien, jassen, broeken en hoofddeksels eens allemaal in hetzelfde donkerblauw te steken.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: kledij

Bericht door Lone Ranger »

Ik vraag mij af waar ze die ontwerpers halen. Die doen dat er precies om, ons van die vodden geven ...
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: kledij

Bericht door Dimitri »

Wij hebben in de zone eigen volledig oranje parka's voor verkeer en dispo's. Geod zichtbaar en goed model ook. Ben ik tevreden mee. Deze zien er in ieder geval minder goed uit maar het kan zijn dat ze vlug vlug iemand opgezocht hebben om een te groot model aan te doen om een foto te nemen.

Nu, zolang lokale zones zelf kunnen kiezen over welke kledij, zal er moeilijk sprake zijn van uniformiteit.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: kledij

Bericht door Black Dog »

Ik begrijp het allemaal niet goed hoe hier alles geregeld wordt. Is dat nu zo moeilijk om deftige kledij te halen voor een grote aantal personeel?

Ik weet niet hoe het hier gaat maar vb. in de VS bij de militaire branches worden er "trials" uitgeschreven waar alle merken kledij/materiaal/accessoires kunnen maken zodat gekwalificeerd personeel ze kunnen testen en dan wordt door een jury bepaald welk product (prijs/kwaliteitsverhouding) van welk merk het contract krijgt.

Ik vraag me wel degelijk af of zulke belangrijke kledingstukken wel getest worden op functionaliteit?

Soit...ok, wij zijn hier niet in Amerika en veel spelers op de markt zullen er niet zijn om over een deftige competitie te spreken, maar het is toch soms om achterover te vallen hoe jullie er gekleed bij lopen. Beste voorbeeld is nogal die oerlelijke wintermuts met oorflappen. Er bestaan veel goedkopere en betere modellen dan deze toch wel. :roll:

vb. http://polartec.com/uploads/pdfs/POL_Mil_Micro_Cap.pdf ... Gemakkelijk te fabriceren, functioneel en de brede "dubbel gevouwen" rand geeft genoeg plaats om het politielogo te bevestigen. En in grote aantallen is dit zéér goedkoop te maken. Ik koop ze nieuw aan voor 8€ ... dus hoeveel zou het dan maar kosten om ze "en masse" te bestellen? Die "Goofy" mutsen bestaan al uit verschillende materialen en het design zelf maakt dat er ook al meer werkuren moet aan besteed worden om ze te laten maken. Ik heb zo de indruk dat bij de keuzes maken niet echt doordacht te werk wordt gegaan.

Ik vraag me dan ook af of contracten worden gemaakt rechtstreeks met een fabrikant dan wel met een invoerder...want dat scheelt al de helft van een budget. Als ze hier enkel via verdelers werken, wat ik vermoed...zijn ze dan ook héél primitief bezig.


Trouwens...

Ontwerpers?? Waar denk je dat die parka's worden gemaakt? In the United States of China voor max. 20USD/stuk. Veel "designen" wordt daar niet aan gedaan. Ik "gok" dat hier bij een verdeler wordt gegaan en in een catalogus wordt besteld, de verdeler besteld dan en masse bij de fabrikant in China, hier wordt het logo erop geprint met 3M relfective paint en klaar is kees. Ik denk zelfs dat het printen hier duurder is dan de aankoop van de parka zelf.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: kledij

Bericht door Jens »

Zo "hip" vind ik die dweil toch niet...

Beter zichtbaar? Die blauwe band onderaan zie je toch minder goed dan het oranje deel wanneer het schemert of donker is, me dunkt?
Inspecteur van politie
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: kledij

Bericht door Berre »

De mannen van de gemeente (groendienst, reinigingsdienst, ...) die hadden krak dezelfde (zonder het politielogo uiteraard)
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: kledij

Bericht door jessie1988 »

Geef mij maar onze officieuze tweekleurige parka 's. Die hebben tenminste vorm.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: kledij

Bericht door Robby »

Dimitri schreefCOLONNu, zolang lokale zones zelf kunnen kiezen over welke kledij, zal er moeilijk sprake zijn van uniformiteit.
Dat mogen ze helemaal niet.
Enkel de officiële kledij is toegelaten, maar ja, niemand doet er iets aan.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Nu hier toch vaak gesproken wordt over nieuwe uniformen en zichtbaarheid, dacht ik eens een ideetje hier te plaatsen. Dit maakte ik een tijdje geleden, uit nieuwsgierigheid naar hoe een Belgisch uniform geïnspireerd door het nieuw Nederlandse uniform eruit zou kunnen zien. Fluo-rood leek me wel een goed zichtbaar kleur met uitstraling (en het ME-model leek me het mooist vanwege de schouderpartijen).

't Is opgevat als een dagdagelijks basisuniform voor interventietaken dat ook opgeschaald kan worden naar een ordehandhavingsuniform (voor alle andere, niet-interventietaken zou er dan weer een klassiek, 'gekleed' uniform zijn).
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

En een mogelijke polo.

(aan de mods: als er eventueel een probleem is met het gebruik van het politielogo in deze ontwerpen, dan wil ik dat gerust meteen aanpassen, ik weet niet in hoeverre dit wel of niet mag)
Laatst gewijzigd door 1 op VRS, in totaal 27 keer gewijzigd.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: kledij

Bericht door Black Dog »

Rank op de schouders, hoe beter het ook lijkt, zullen ze nooit meer toelaten denk ik zo...

Wel mooi design... vooral dat rood streepke in het "bootje" zullen er veel blij mee zijn. :p
BUTTON_POST_REPLY