kledij

Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: kledij

Bericht door Black Dog »

Ja...dat is bij ons ook zo ervaren. Ik heb het "geluk" om als ap te starten en heb al lang voor de opleiding begon kledij gepast in de zone waar ik start.
Alles werd gemeten. Binnenkant been, buitenkant been, binnenkant dit, omtrek dat.... elk uniformstuk apart kunnen passen in de mogelijke combinaties...ect.

45min heeft dat geduurd.... ik denk dat op school dat ongeveer 10min per persoon was. :/...met als gevolg dat er ook veel wordt ingewisseld.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Echt het lichaam opmeten? Da's wel zeer grondig, was bij ons alleszins niet zo. Er werd ons door de coördinator gezegd welke maat van welk kledingstuk we best zouden nemen en bij het passen bleek dit (bij mij althans) zowat altijd te kloppen.
En wij hadden een uurtje tijd, wat in de realiteit onvermijdelijk een groot anderhalf uur werd. Op 10 minuten al die stukken passen... ik kan eigenlijk niet geloven dat dat gelukt is. :mrgreen:
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: kledij

Bericht door Bart V »

Het opmeten is waarschijnlijk voor de 'ceremoniebroek', die is weldegelijk op maat gemaakt (en ook de beste broek).
PZ Gent
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: kledij

Bericht door Amedee »

Bart V schreefCOLONHet opmeten is waarschijnlijk voor de 'ceremoniebroek', die is weldegelijk op maat gemaakt (en ook de beste broek).
'Krijg' je broek (en bij uitbreiding: de ceremoniekledij) sowieso eens je begint, of moet je die 'zelf' aankopen met je punten?
Inspecteur van Politie
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: kledij

Bericht door Dimitri »

Het eerste jaar krijg je punten die volledig opgesoupeerd zijn door de basis die je krijgt en waar je geen inspraak over hebt over de stukken die je krijgt. Zo krijg je (bij mij althans) van die mottige fleece truien maar krijg je bv. niet de wollen truien of de fleece truien met rits (die een pak beter zijn).

Je krijgt een ceremonie broek + hemd. De manchetknopen moet je zelf nog bestellen (met punten die je niet meer hebt) Je krijgt ook een aantal winter- en zomerhemden en enkele polo's. De precieze aantallen weet ik niet meer. En 1 winterbroek en 1 zomerbroek. Je krijgt ook een lange winterjas, korte winterjas en zomerjas en een volledige regenuitrusting.

JE krijgt veelt, maar langs de andere kant had ik liever zelf mijn pakket samengesteld met de punten die we kregen.

De ceremoniebroek van mij paste bv niet. Ik kreeg een maatje 40 ofzo ipv de 54 die ik nodig heb alhoewel ik volledig opgemeten werd. We kregen nog een kans om nog eens naar de kleermaker te gaan midden in onze examens, wat dus niet echt lukte voor mij. Langs de andere kant, ik heb die hemd en broek nog niet nodig gehad en de geklede schoen gebruik ik eigenlijk als ik tijdens mijn vrije tijd eens naar een iets deftiger feestje moet :wink:
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Dat wordt weer plezierig voor de promoties die zullen starten binnenkort! Het broekentekort heeft na al die maanden ook het nieuws gehaald:
De politie zit zonder uniformbroeken, en daarom moeten jonge agenten straks in een gewone werkbroek rondlopen. Dat meldt VTM NIEUWS.

Politieagenten in opleiding zullen vanaf volgend jaar rondlopen in blauwe werkbroeken. Niet dat het nieuwe uniform is aangepast, de officiële uniformbroeken zijn gewoon op. Er is iets misgelopen bij de bestelling van de nieuwe broeken. Het tekort is te wijten aan een samenloop van omstandigheden: de kleermaker die over het contract beschikte is gestopt met zijn activiteit en er zijn door budgettaire problemen laattijdige beslissingen genomen.

Er zijn nog net genoeg politiebroeken om het jaar mee rond te komen. De politie heeft nu als alternatief tienduizend nieuwe broeken besteld. Geen politiebroeken weliswaar, want daarvoor is het te laat. Maar een goedkopere gewone blauwe werkbroek die er hard op lijkt.
BRON: http://www.demorgen.be/binnenland/polit ... -a2467683/

Nu, wie weet zullen de aspiranten dan iets sneller in uniform mogen rondlopen in plaats van burgerkledij (wat ook niet aangenaam was). Want bij ons was de levering van het uniform, en vooral de broeken, een erger gedoe dan anders (en anders duurt het al heel lang).

Voor de toekomstige collega's die het zich zouden afvragen: reken voor de zekerheid gerust op enkele maanden tegen dat jullie genoeg uniformstukken zullen gekregen hebben om min of meer samen met een aanvaardbaar uniform te kunnen rondlopen. :mrgreen: Wij startten in oktober en mochten in december, nadat het steeds duidelijker was dat die uniformbroeken nog lang zouden weg zitten, uiteindelijk een combinatie van HO-broek (dat je normaal dus enkel voor ordehandhaving/GBPR draagt) met een hemd of polo en een trui (afhankelijk van wat je al had) dragen. En kers op de taart was natuurlijk dat g*tachterlijk petje op ons hoofd (omdat helaas 1 AINP zijn scheepje nog niet had). Het was denk ik februari of maart tegen dat we geleidelijk aan deftig geüniformeerd waren (en zelfs nu ontbreken er nog enkele stukken, maar de (enkele) broeken (van minderwaardige kwaliteit in onze levering) hebben we). :P
witte82
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2015, 00:12

Re: kledij

Bericht door witte82 »

Ja man.Only in Belgium zeker!
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

witte82 schreefCOLONJa man.Only in Belgium zeker!
Goh, wees maar gerust: in Nederland (waar we toch dikwijls naar opkijken) zijn er ook al heel wat problemen van kwaliteit en levering (geweest) met het nieuwe operationeel politieuniform daar. En ook zij zeggen daar zaken zoals "typisch Nederland" hoor. Dus nee, in tegenstelling tot wat velen onder ons al eens durven denken, het gras is niet (altijd) groener aan de overkant. :wink:
Maar hier kan het inderdaad wel beter. 't Grootste probleem is wat betreft onze uitrusting volgens mij gewoon te weinig geld (en bijkomende problemen met de leveranciers zelf).
Jurgenpykie
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 22:16

Re: kledij

Bericht door Jurgenpykie »

Wij hadden (op Plot) tegen de tijd dat we de verkeersstage in gingen, ongeveer het uniform, behalve de broeken. De opleiders zijn dan eens gaan shoppen in de Snuffelmarkt en hebben daar een lading broeken uitgehaald. Op de laatste schooldag (vrijdag 25/09) waren er nog 2 die enkel deze broek hadden.

Dus dat beloofd voor de volgende lichting.
We hebben de Snuffelmarktbroeken aan het Plot moeten teruggeven, dus deze hebben ze dan al ;-)

Veel succes aan de nieuw studenten, mijn diploma volgt hopelijk overmorgen :)
Promotie oktober 2014
BUTTON_POST_REPLY