kledij

Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Re: kledij

Bericht door Zwaailicht1995 »

Iced_Max schreefCOLON
veda schreefCOLONWanneer krijg je uw kleding en wat krijg je juist?
De basisuitrusting tracht men tijdens de eerste maanden te leveren.

Deze bestaat een een totaalpakket van kledij. (hemden winter, hemden zomer, polo's, broek winter, broek zomer, sokken, schoenen, sportschoenen, sokken, gordel, kepie, petje, handschoenen, dienstfluitje, handboeien, sportkledij, zwemgerief, badmuts, ... )
Misschien een domme vraag; maar ik zag het niet in je rijtje staan. Agenten van Politie; dienen zij ook een dienstwapen te dragen of is dat enkel voor inspecteurs?
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Agenten zijn geen politie-ambtenaren, wat betekent dat ze geen volle politiebevoegdheid hebben (enkel bevoegdheden aangaande o.a. verkeer) en ze bijgevolg geen vuurwapen (en ik dacht ook geen wapenstok) mogen dragen. Ze zijn uitgerust met handboeien en OC-gas. Het kader waartoe de agenten behoren wordt niet voor niets (ook) hulpkader genoemd (al is de meest correct/recente benaming nu wel "agentenkader"). :wink:
Gunther84
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2012, 18:21

Re: kledij

Bericht door Gunther84 »

Lijkt wel een denigrerende reactie over "agenten" hielcom. Ge moogt blij zijn dat er agent zijn! en idd, agenten dragen alleen handboeien en pepperspray.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Gunther84 schreefCOLONLijkt wel een denigrerende reactie over "agenten" hielcom. Ge moogt blij zijn dat er agent zijn! en idd, agenten dragen alleen handboeien en pepperspray.
Dan vrees ik dat je mij verkeerd geïnterpreteerd hebt Gunther, niets in mijn reactie was denigrerend bedoeld. Ik kijk absoluut niet neer op de agenten!
Met mijn laatste zin over het "hulpkader" stelde ik enkel vast dat agenten niet (volledig) gewapend zijn, net omdat ze in feite een "hulpfunctie" (of ondersteuningsfunctie zo je wil) bieden aan de politie-ambtenaren en geen volledige politiebevoegdheid hebben. Dat is nu eenmaal een feit, en heeft wat mij betreft niet te maken met een denigrerende kijk op deze politiemensen. :wink: Woorden op een scherm komen soms wel eens anders over dan bedoeld.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: kledij

Bericht door Dimitri »

Het agentenkader is binnen de politie het grootste gedrocht dat er bestaat.
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: kledij

Bericht door Pink_Floyd »

Dimitri schreefCOLONHet agentenkader is binnen de politie het grootste gedrocht dat er bestaat.
Opletten met wat je zegt op een forum ;-)

Als je zo'n mening hebt, ondersteun het dan met enkele feiten, ik weet dat er veel zo denken zoals jij doch ben ik wel voorstander van agenten.
Grote probleem is dat veel oude agenten ( meestal vrouwen ) ooit bij de gemeentepolitie zomaar een job hebben gekregen, ze kunnen dus niets van zwaarder verkeerswerk aan, dus PV's van ongevallen opstellen is noog steeds voor de INP's in vele zones.
Daarom is het agentenkader het grootste gedrocht maar ik denk dat in sommige zones de agenten zeker en vast doeltreffend werk verrichten! Zolang dat de INP's dan geen verkeerswerk moeten doen is het allemaal goed voor mij!
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: kledij

Bericht door Dimitri »

Ik heb het niet over de agenten zelf als ik praat voer wat voor een gedrocht dat het is maar gewoon over de invulling van dat statuut.En over wat er in de privé allemaal mogelijk is (tot bewapende bewakingsdiensten toe) terwijl in sommige zones de agenten soms nog met niks meer dan een stylo op baan dienen te gaan. Of wat dan gezegd van de toestanden waar AP's samen met een INP op de baan worden gestuurd als goedkope INP want de AP kan dan in bijstand van de INP genieten over verruimde bevoegdheden.

Ik vind het bijvoorbeeld ook totaal onzinnig dat een AP enkel maar met wat pepperspray de baan mag op gaan terwijl ze wel de volledige bevoegdheid hebben op gebied van verkeer.

Persoonlijk vond ik het eerste deel van de opleiding zwaarder (dus het agentendeel) dan wat er tijdens het INP-deel kwam. Met het argument afkomen dat AP's theoretisch minder sterk in hun schoenen moeten staan, vind ik dus ook al niet echt opgaan. Ik vind het statuut dus echt een gedrocht.

En als je dan na ettelijke jaren ervaring als AP de kaderproef wil doen om te mogen starten aan de opleiding als INP, vind ik dat je dan ngo harder op de rooster wordt gelegd dan iemand die extern komt. Dit terwijl je qua ervaring in het politiewerk mijlenver voorsprong hebt op iemand die als volledig nieuweling direct wordt toegelaten om de opleiding te mogen starten als INP. Mo soit, just my thoughts en wat meer uitleg over waarom ik het een gedrocht vind.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: kledij

Bericht door SHERIFF »

Pink_Floyd schreefCOLON Zolang dat de INP's dan geen verkeerswerk moeten doen is het allemaal goed voor mij!
weer eentje die zich te goed voelt voor verkeer :roll: :roll:
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: kledij

Bericht door YvesM »

SHERIFF schreefCOLON
Pink_Floyd schreefCOLON Zolang dat de INP's dan geen verkeerswerk moeten doen is het allemaal goed voor mij!
weer eentje die zich te goed voelt voor verkeer :roll: :roll:
Verkeerspolitie is zaalig ! :wink:
Nullum crimen sine lege
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: kledij

Bericht door Vermeulen M »

wel dimitri in ben bewakingsagent in het stuivenberg ziekenhuis van antwerpen.

Een heel moeilijke buurt om in te werken en veel verschillende culturen. Nu in deze 5 jaar dat ik in de bewaking werk heb ik nog geen enkele keer gedacht van: had ik nu maar een wapen of pepperspray. Als je u grootste wapen kunt gebruiken( uw mond) dan wordt het werk heel wat makkelijker.
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: kledij

Bericht door Dimitri »

Vermeulen M schreefCOLONwel dimitri in ben bewakingsagent in het stuivenberg ziekenhuis van antwerpen.

Een heel moeilijke buurt om in te werken en veel verschillende culturen. Nu in deze 5 jaar dat ik in de bewaking werk heb ik nog geen enkele keer gedacht van: had ik nu maar een wapen of pepperspray. Als je u grootste wapen kunt gebruiken( uw mond) dan wordt het werk heel wat makkelijker.
Ik hoop dat eenmaal je een jaar verder bent en de statuten goed kent, je zal zien dat het verder gaat dan enkel maar een wapen of niet. En ik hoop ook dat je zal zien dat mensen *net* iets anders reageren op een uniform van bewakingsagent of op een politieuniform.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: kledij

Bericht door Eric »

YvesM schreefCOLON
SHERIFF schreefCOLON
Pink_Floyd schreefCOLON Zolang dat de INP's dan geen verkeerswerk moeten doen is het allemaal goed voor mij!
weer eentje die zich te goed voelt voor verkeer :roll: :roll:
Verkeerspolitie is zaalig ! :wink:
Vanwege het mogen rondsjeezen met de motorfiets of vanwege het verkeer op zich? Dat is ook al een verschil... :idea:
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: kledij

Bericht door YvesM »

Eric schreefCOLON
Vanwege het mogen rondsjeezen met de motorfiets of vanwege het verkeer op zich? Dat is ook al een verschil... :idea:
Eerst het verkeer hé, de motor is meegenomen :-D
Nullum crimen sine lege
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: kledij

Bericht door Eric »

Jullie rijden rond met Yamaha Fazers, niet? Wat zegt de rug als je daar een hele shift mee hebt gereden? In Leuven rijden ze met BMW's, de zithouding lijkt mij toch iets beter of is dat maar een gedacht?
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: kledij

Bericht door nielsvl »

Zullen wel FJR's zijn, Fazers zijn de sportievere kant van Yamaha...
BUTTON_POST_REPLY