kledij

Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: kledij

Bericht door Berre »

Gij gaat hier efkes mee tegen bepaalde schenen trappen denk'k :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Doet nogal aan de Rijkswacht denken. En dat gaat niet goedkomen denk'k 8)
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: kledij

Bericht door vdv »

of juist ni :-D
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: kledij

Bericht door Berre »

vdv schreefCOLONof juist ni :-D
Of juist niet idd. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: kledij

Bericht door vdv »

dat van de schenen he :twisted: de andere zin had ik niet gelezen
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Ik alludeerde nochtans niet op de Rijkswacht met dat fluo-rood. 't Is nu eenmaal een opvallend kleur (geef toe, lichtblauw zou veel minder in het oog springen). Meer dan 10 jaar na de hervorming kan het ene onderhand los van het ander gezien worden zeker... :wink:

(Mooi opschrift op de zijkant van die moto trouwens :mrgreen: )
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: kledij

Bericht door slisse »

Hielcom schreefCOLONEn een mogelijke polo.

(aan de mods: als er eventueel een probleem is met het gebruik van het politielogo in deze ontwerpen, dan wil ik dat gerust meteen aanpassen, ik weet niet in hoeverre dit wel of niet mag)
proper ! maar ik denk dat dit rood minder opvallend zal zijn dan geel of oranje,
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Kepie

Bericht door Amedee »

Kort vraagje voor diegene met uniform-ervaring:
Ik heb mijn kepie mogen afhalen in het maatnamepunt, maar deze spant nogal (de vorm staat in mijn voorhoofd als ik hem een paar minuten aanheb). Als ik het nameet, dan is mijn kepie nu ongeveer een halve cm te klein.

Nu vraag ik me af: rekt die kepie (en vooral de lederen band binnenin) nog verder uit na verloop van tijd, of niet?
Of is het beter om een maat groter te nemen en eventueel de lederen binnenband op te vullen?

Bedankt!
Inspecteur van Politie
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: kledij

Bericht door SHERIFF »

veel uitzetten doet dat niet, best een nieuwe bestellen
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: kledij

Bericht door nielsvl »

Die van mij spant ook wat Matthijs, zat een beetje met dezelfde vraag als jou...

Echt een afdruk blijft er volgens mij niet instaan, en een maatje groter zat volgens mij direct te los (en liever iets te vast dan verliezen onderweg...). Ik ben benieuwd naar het scheepje, volgens mij heb ik dat ook grandioos verkeerd gepast...
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: kledij

Bericht door vdv »

Een kepie niet laten klemmen op je hoofd zoals je doet met een hoed of muts, anders krijg je die afdruk en zelfs hoofdpijn na een tijdje. Een kepie ligt vrij los en wordt op z'n plaats gehouden door je haar, althans: dat is mijn ervaring.

Gelukkig doen we die maar weinig tot niet op ons hoofd. Mijne ligt al in mijn kastje sinds ik hem gekregen heb.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Ik vraag me af hoe men het vroeger deed toen kepies altijd en voor quasi alle politieopdrachten gedragen werden... Het is een vrij mooi hoofddeksel met uitstraling (toch het model 2010 die de vroegere 'bloempot' vervangen heeft), maar desondanks lijkt het inderdaad niet ideaal om daar veel actieve dingen mee te doen. Of waren de kepies vroeger anders dan tegenwoordig misschien?
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: kledij

Bericht door Black Dog »

Precies niet echt de tijd genomen om echt goed te passen blijkbaar. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: kledij

Bericht door vdv »

Is er sinds 2010 een wijziging? Dat was me nog niet opgevallen.

Kepies waren vroeger bijna hetzelfde gefabriceerd, enkel had de klep een plastieken folie ipv het stof van vandaag. Zo kon je de kepie dus met natte/vuile vingers vastnemen zonder hem om zeep te helpen.

Vroeger, toen er geen alternatief was, probeerde men reeds vanalles om de kepie comfortabeler te maken: die ijzeren ring bovenaan eruit halen, de band achter het leer nat maken en dan maar proberen om het stof uit te rekken, enz.
Waarom geen grotere maat nemen? Omdat die dan weer té groot was.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: kledij

Bericht door sledge »

Black Dog schreefCOLONPrecies niet echt de tijd genomen om echt goed te passen blijkbaar. :mrgreen:
onze leiding besloot om enkel nog bij de federale te bestellen, dus kwam een vrachtwagen met kledij van de hele zone de maatname doen. Telkens we iets bestellen wordt dit terug naar afzender gezonden gezien het niet de juiste maat is......ik vermoed dan ook dat de kledij in zo vaak wordt gepast door mensen dat deze niet meer overeen komt met de maat die erop staat.

juist nog hoge combats terug gestuurd.....
Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: kledij

Bericht door VRS »

Dat vervormen van de kledij door veel te passen was bij ons nog niet meteen zo'n probleem, denk dat het eerder wat te maken had met de haast (en de klantvriendelijkheid) van de persoon in het maatnamepunt. Er moeten vele stukken op (te) korte tijd gepast worden door mensen die normaal gezien pas voor de eerste keer een uniform te dragen krijgen... Het is dan ook logisch dat dit niet rap kan gaan (zeker van dingen die je anders niet draagt, zoals kepies) en je als toekomstig uniformdrager toch wel zeker wil zijn van de juiste maten. Dat net de persoon die de uniformlogistiek verzorgt dan nog het commentaar geeft "dat het toch maar om mee te werken is" (= verlies niet teveel tijd met de juiste maten te zoeken), is trouwens... straf. :roll:
BUTTON_POST_REPLY