humor

ModeratorCOLON Moderators

JasonB
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 16:38

Re: humor

Bericht door JasonB »

In de uitnodigingsbrief die ik heb ontvangen voor mijn fysieke en cognitieve proeven spreken ze van een oplieding. Schrijffoutje? :roll:
Sport- & cognitieve proef AP: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef AP: Geslaagd

Medische proeven AP: Medisch ongeschikt

Sport- & cognitieve proef INP: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd

Medische proeven INP: Medisch ongeschikt
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: humor

Bericht door DerDritteMann »

Neen, gewoon politiehumor :mrgreen:
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: humor

Bericht door Eric »

Dimitri schreefCOLONIk zeg gewoon: goed geprobeerd. :wink:
Op individueel, 'menselijk' vlak geef ik je zeker gelijk maar op het niveau van een officieel tweetalige :eek: dienst die zich moet voorstellen aan de buitenwereld, is dit eigenlijk een regelrechte schande. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er daar geen enkele Nederlandstalige politieman rondloopt die een handje kan helpen. De indruk die ik krijg is dat de korpsleiding absoluut niet begaan is met een goede externe communicatie en eigenlijk de Nederlandstaligen in hun gezicht uitlacht.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: humor

Bericht door Dimitri »

Eric schreefCOLON
Dimitri schreefCOLONIk zeg gewoon: goed geprobeerd. :wink:
Op individueel, 'menselijk' vlak geef ik je zeker gelijk maar op het niveau van een officieel tweetalige :eek: dienst die zich moet voorstellen aan de buitenwereld, is dit eigenlijk een regelrechte schande. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er daar geen enkele Nederlandstalige politieman rondloopt die een handje kan helpen. De indruk die ik krijg is dat de korpsleiding absoluut niet begaan is met een goede externe communicatie en eigenlijk de Nederlandstaligen in hun gezicht uitlacht.
Dat bedoel ik dus qua reacties. We zijn in België veel te politiek correct. Zie maar de hele heisa nu rond het woord allochtoon. :roll:
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: humor

Bericht door Eric »

Dimitri schreefCOLONDat bedoel ik dus qua reacties. We zijn in België veel te politiek correct. Zie maar de hele heisa nu rond het woord allochtoon. :roll:
Ik begrijp niet goed wat de polemiek over het woord 'allochtoon' ermee te maken heeft?
Ik denk dat er werkelijk geen enkel beschaafd volk ter wereld is dat zou aanvaarden dat op een officiële website van een overheidsdienst een officiële taal op die manier wordt verkracht. De wenkbrauwen fronsen bij zo een officieel en voor miljarden mensen toegankelijk kleuter-Nederlands lijkt mij tamelijk normaal.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: humor

Bericht door Lone Ranger »

Als er van een politieambtenaar wordt verwacht dat hij een pv kan schrijven zonder schrijffouten, dan zou men ook mogen verwachten dat een website van een politiezone of gemeente in deftig Nederlands (of Frans / Duits) is opgesteld. Geen excuses dus. Of dit moet beschouwd worden als lachen met Nederlandstaligen, dat lijkt me wat ver gezocht.
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: humor

Bericht door Robby »

Als ze hun website in zo'n erbarmelijk Nederlands opstellen, dan nodigt dat me zeker niet uit om naar daar te gaan als Nederlandstalige.
'k Ben benieuwd hoe je daar aangesproken gaat worden ...
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: humor

Bericht door PJG »

Dimitri schreefCOLONGoh ja, ik vind dat er veel te veel aanstoot genomen wordt aan. Ikzelf spreek verre van vlekkeloos Frans maar als ik met een Franse onderdaan moet praten, en het hangt met oren en poten aan elkaar, doet die persoon er meestal nooit moeilijk over en velen proberen zelfs te helpen. Zelfs al probeer ik hen uit te leggen dat ze stante pede 200€ moeten betalen wegens een of andere onmiddellijk inning :twisted: .

Maar als een Vlaming slecht Frans spreekt in de media of een Waal slecht Nederlands spreekt tegen een Vlaming, wordt er mood en brand geschreeuwd. Ik zeg gewoon: goed geprobeerd. :wink:
Een Vlaming spreekt tenminste Frans!!! en het merendeel overigens goed Frans, bij de Franstaligen moogde al lachen als ze "ja" en "nee" kunnen zeggen int Vlaams.

Aparte Vlaamse Politie( met zwarte uniformen zoals de rijkswacht vroeger, veel imposanter!) kan er niet snel genoeg komen voor mijn part en ik denk dat veel Vlamingen dit met mij eens zijn anders zouden ze ni zo massaal voor de NVA stemmen ;)
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: humor

Bericht door PJG »

Lone Ranger schreefCOLONAls er van een politieambtenaar wordt verwacht dat hij een pv kan schrijven zonder schrijffouten, dan zou men ook mogen verwachten dat een website van een politiezone of gemeente in deftig Nederlands (of Frans / Duits) is opgesteld. Geen excuses dus. Of dit moet beschouwd worden als lachen met Nederlandstaligen, dat lijkt me wat ver gezocht.
Nederlandstalige Gemeenschap bestaat niet bij mijn weten, of bent u een van die bastaardvlamingen die zich Nederlandstalige belg noemen ipv Vlaming?
A propos lachen met Vlamingen doen ze in dit "land" , kuch, al straks 150 jaar(al gaat belgikske nikske die dag niet kunnen vieren vrees ik, dan is het land al 10 jaar gesplitst ;))

En het is inderdaad niet bedoeld om te lachen, daar hebt u een punt, ze hebben dat gewoon via het internet met zo'n vertaalrobot vertaalt.

En dit voor een OVERHEIDSDIENST, dat moest een Vlaamse Politiedienst eens proberen se, dan stonden de gazetten er s'anderendaags vol van.

In dit "land" heb ik het gevoel dat er met twee maten wordt gewogen...

Ik vind net dat de franskiljons zich weer eens van hun slimste en beste kant laten zien door te lui te zijn om het om te zetten in fatsoenlijk Algemeen Nederlands.
Laatst gewijzigd door 2 op PJG, in totaal 8 keer gewijzigd.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: humor

Bericht door Jens »

PJG schreefCOLON
Lone Ranger schreefCOLONAls er van een politieambtenaar wordt verwacht dat hij een pv kan schrijven zonder schrijffouten, dan zou men ook mogen verwachten dat een website van een politiezone of gemeente in deftig Nederlands (of Frans / Duits) is opgesteld. Geen excuses dus. Of dit moet beschouwd worden als lachen met Nederlandstaligen, dat lijkt me wat ver gezocht.
Nderlandstalige Gemeeschap bestaan niet bij mijn weten, of bent u een van die bastaardvlamingen die zich Nederlandstalige belg noemen ipv Vlaming?
A propos lachen met Vlamingen doen ze in dit "land" , kuch, al straks 150 jaar(al gaat belgikske nikske die dag niet kunnen vieren vrees ik, dan is het land al 10 jaar gesplitst ;))

En het is inderdaad niet bedoeld om te lachen, daar hebt u een punt, ze hebben dat gewoon via het internet met zo'n vertaalrobot vertaalt.

En dit voor een OVERHEIDSDIENST, dat moest een Vlaamse Politiedienst eens proberen se, dan stonden de gazetten er s'anderendaags vol van.

In dit "land" heb ik het gevoel dat er met twee maten wordt gewogen...

Ik vind net dat de franskiljons zich weer eens van hun slimste en beste kant laten zien door te lui te zijn om het om te zetten in fatsoenlijk Algemeen Nederlands.
U heeft kritiek op de website van de collega's van pz Montgomery inzake de geschreven Nederlandse taal. Maar als ik uw laatste post doorlees zie ik toch ook enkele foutjes. Zoek het spreekwoord "steek de hand in eigen boezem" maar eens op ...
Inspecteur van politie
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: humor

Bericht door 69_Shorty_69 »

dacht dat dit een Politieforum was en niet een PolitieKforum, wa heeft den NVA hier nu mee te zien :roll: , en dit komt uit de mond van een NVA militant :wink:
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: humor

Bericht door Dimitri »

69_Shorty_69 schreefCOLONdacht dat dit een Politieforum was en niet een PolitieKforum, wa heeft den NVA hier nu mee te zien :roll: , en dit komt uit de mond van een NVA militant :wink:
politiewerk is politiek geworden de laatste jaren maar dat is misschien nog een heel andere discussie :-D

@pjg

Ik weet niet of ik het nu grappig, schrijnend of gewoonweg zielig moet vinden dat jij kritiek uit op de Walen als je zelf een post in je moedertaal schrijft met fouten die zelfs een vertaalrobot niet zou maken. :roll:
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: humor

Bericht door PJG »

Dimitri schreefCOLON
69_Shorty_69 schreefCOLONdacht dat dit een Politieforum was en niet een PolitieKforum, wa heeft den NVA hier nu mee te zien :roll: , en dit komt uit de mond van een NVA militant :wink:
politiewerk is politiek geworden de laatste jaren maar dat is misschien nog een heel andere discussie :-D

@pjg

Ik weet niet of ik het nu grappig, schrijnend of gewoonweg zielig moet vinden dat jij kritiek uit op de Walen als je zelf een post in je moedertaal schrijft met fouten die zelfs een vertaalrobot niet zou maken. :roll:
De inhoud van mijn bericht is correct, of het nu perfect AN is laat mij steenkoud dimitrike.
Zeker als het uit uwe mond komt, ge hebt op alles en iedereen commentaar...
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: humor

Bericht door Bart V »

PJG schreefCOLON
De inhoud van mijn bericht is correct, of het nu perfect AN is laat mij steenkoud dimitrike.
Zeker als het uit uwe mond komt, ge hebt op alles en iedereen commentaar...
Inderdaad, als de inhoud maar correct is... Wat betreft de schijffouten zullen de collega's die de eerste selectieproef moeten evalueren je wel bedanken met een leuke brief...
PZ Gent
PJG
!! Geband !!
!! Geband !!
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013, 20:31

Re: humor

Bericht door PJG »

Bart V schreefCOLON
PJG schreefCOLON
De inhoud van mijn bericht is correct, of het nu perfect AN is laat mij steenkoud dimitrike.
Zeker als het uit uwe mond komt, ge hebt op alles en iedereen commentaar...
Inderdaad, als de inhoud maar correct is... Wat betreft de schijffouten zullen de collega's die de eerste selectieproef moeten evalueren je wel bedanken met een leuke brief...
We zullen zien ;)
BUTTON_POST_REPLY