Oude film Rijkswacht

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Oude film Rijkswacht

Bericht door VRS »

Voor wie het interesseert, heb net dit (hilarisch oubollig) filmpje over de Rijkswacht ontdekt, van het jaar 1972 en met Franse voice-over.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151237586151600
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Oude film Rijkswacht

Bericht door Yellowhair1 »

Dank U om dat te delen Hielcom. Ik kreeg flashbacks van mijn kindertijd in Belgie.
Gefilmd op het hoogtepunt van de Cold War en geen greintje politieke correctheid. Kunnen we vandaag nog het 1 en ander van opsteken qua toeweiding, trots en professionalisme, in mijn bescheiden mening.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Oude film Rijkswacht

Bericht door Jens »

Inderdaad een leuk filmpje. Ik heb de tijd van de rijkswacht dan wel niet erg bewust meegemaakt (gezien mijn jonge leeftijd), maar vind het wel tof om te kijken naar het materieel van vroeger :)
Merci Hielcom!
Inspecteur van politie
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Oude film Rijkswacht

Bericht door Yellowhair1 »

Doen sommige van jullie personeel nog steeds occasionele training in MLD (zoals in de docu getoond wordt)?

Ik weet nog dat er tijdens mijn carbine (AR15) training een groep Air Force pararescue jumpers (de zgnde PJ's) bij waren. Zij zijn de enigen die in de USAF een rode baret dragen. In het begin dacht ik dat wij met ons politie inzicht en skills veel te leren hadden van deze militairen. Maar het was eigenlijk een happy surprise om te zien dat zij eigenlijk nog meer leerden van ons.

Iets dat ik geleerd heb over (zelfs special ops) militairen is dat, niettegenstaande hun fantastische training team geest en professionalisme, wij als law enforcement meer blootstelling hebben aan echte realiteits scenarios dan de meeste militairen die niet op deployment zijn. Zelfs dan hebben we dikwijls nog meer 'hands on' ervaring dan hen. Een ander aspect is dat de overgrote meerderheid onder hen zeer jong is en, alhoewel ze enorm gemotiveerd zijn, niet altijd dezelfde (levens)ervaring die komt met tientallen jaren actieve 'street duty' politie dienst. Als er hier (ex) militairen zijn, ik breek jullie zeker NIET af, integendeel. Altijd enorm veel respect voor jullie gehad en zal dat altijd hebben. Hooah!
Character is how you treat those who can do nothing for you.
BUTTON_POST_REPLY