Nieuwe politievoertuigen

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door VRS »

GDR schreefCOLON
Dimitri schreefCOLON
Robby schreefCOLONZo speciaal zijn die IT-toepassingen niet hoor.
ANPR is hier ook al goed ingeburgerd.
En laptops en printers in politievoertuigen is ook geen toekomstmuziek meer.
In Antwerpen is dit al gemeengoed.
(Niet dat er geen problemen zijn, maar het is er wel en het werkt ook.)
(Achillespees is vaak de verbinding en ook de printers die niet altijd werken)

Op gebied van ophanging en remmen, zou men nog veel kunnen verbeteren.
Wat al jaren een probleem is, zijn de zetels.
Dat het onmogelijk is om een zetel te voorzien waarin je niet gepijnigd wordt door je holster, is onbegrijpelijk.
Raar maar waar....
Bij onze laatste VW T5 zijn de zetels door de ombouwer (Terberg) speciaal aangepast voor het holster.
Om de vraag van een tijdje geleden te herhalen: zou je daar foto's van hebben?
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door GDR »

Ja, zal er eventueel eens foto's van nemen, maar veel ga je daar niet op zien vrees ik. Je "merkt" vooral de aanpassing.
YannickS
Aspirant
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 12:08

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door YannickS »

Wat die holsters betreft ... in de "platte" voertuigen in Antwerpen is dat een grote ramp... probeer je gordel maar eens deftig vast te doen en zeker als je een 1m92 bent... Dan heb ik het nog niet over in het voertuig stappen of er uit.... Hopelijk schakelen ze ooit over naar beenholsters... Lijkt me beter voor in het voertuig.
INP/interventie PZ Antwerpen
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door Dimitri »

YannickS schreefCOLONWat die holsters betreft ... in de "platte" voertuigen in Antwerpen is dat een grote ramp... probeer je gordel maar eens deftig vast te doen en zeker als je een 1m92 bent... Dan heb ik het nog niet over in het voertuig stappen of er uit.... Hopelijk schakelen ze ooit over naar beenholsters... Lijkt me beter voor in het voertuig.
Ik ben ook van dat kaliber en dan nog dikker aangelegd ook dan de meeste medemensen. Met de kogelwerende vest dan nog eens aan is in en uitstappen gewoonweg een ramp en ik haat het gewoon om met een gewoon voertuig dienst te moeten doen. Ik voel me dan steeds een kreupele die uit de auto kruipt.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door SHERIFF »

ik heb problemen met een beenholster in een personenauto. De holster hindert mij bij het schakelen. In een combi is het geen probleem.
In onze nieuwe anonieme zitten "sportieve" met leer overtrokken kuipzetels, dat is pas moeilijk met een gordel aan :snif:
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door Eric »

Wat vinden jullie hiervan? Als alternatief voor het duurdere spuiten van de bumpers

Afbeelding

Afbeelding
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door GDR »

Misschien een kwestie van wennen, maar ik vind de gespoten bumpers beter.
Een gespoten bumpers reflecteert niet hé, en deze 'diamond grade"-stickers' reflecteren enorm. Ze zijn ook niet zo goedkoop denk ik, maar ondertussen toch al in gebruik bij de Fedpol en meerdere zones.

Nu is een Opel Zafira ook niet het mooiste interventievoertuig.
Op een T5 vallen deze stickers nog mee. Het zou beter zijn moesten ze de volledige bumper ermee kunnen overtrekken.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door VRS »

Het is veel te druk. Dat het aparte stukjes zijn vind ik oké, maar het zijn er zodanig veel op zo'n klein oppervlak (zeker op de achterkant). Daarnaast past het niet bij de lokale striping (andere vorm en kleuren). Het valt op dat het gewoon iets is dat ze er puur functioneel bijgeplakt hebben.

De stickers vind ik op zich wel vrij mooi en alleszins zeer goed voor de zichtbaarheid, maar dan moet men het wel plakken bij andere striping. Hier had men beter gegaan voor volledig fluo-oranje bumpers, of - maar dan puur voor de esthetiek, niet voor zichtbaarheid - zelfs voor de lichtblauwe bumpers (cf. PZ Antwerpen).


Het wordt eens tijd dat er een nieuwe bestreping voor politievoertuigen wordt ontwikkeld die het aspect zichtbaarheid integreert, zodat er niet meer met lapmiddelen moet worden gewerkt. Misschien is het dan nodig om het onderscheid tussen lokale en federale politie te laten sneuvelen om zo één ('geïntegreerde' :mrgreen: ) striping te maken (maar liefst niet die vreselijke Battenburgstijl).
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door vdv »

Ik vind het maar niks, idem voor de baby blauwe of oranje bumpers (alhoewel ik dat laatste nog kan begrijpen op een autosnelweg).

De striping werd bepaald bij de hervormingen maar uiteindelijk doet iedereen zijn 'goesting'. Ik ken geen enkel ander Europees land waar dit kan.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door Dimitri »

vdv schreefCOLONIk vind het maar niks, idem voor de baby blauwe of oranje bumpers (alhoewel ik dat laatste nog kan begrijpen op een autosnelweg).

De striping werd bepaald bij de hervormingen maar uiteindelijk doet iedereen zijn 'goesting'. Ik ken geen enkel ander Europees land waar dit kan.
Het is met alles zo he. Ieder korps kan kiezen wat hij wilt met voertuigen en uniform.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door GDR »

vdv schreefCOLONIk vind het maar niks, idem voor de baby blauwe of oranje bumpers (alhoewel ik dat laatste nog kan begrijpen op een autosnelweg).

De striping werd bepaald bij de hervormingen maar uiteindelijk doet iedereen zijn 'goesting'. Ik ken geen enkel ander Europees land waar dit kan.
De oranje bumpers zijn wel toegelaten, zowel voor Fedpol als Lokpol.
Blauwe bumpers is een idee van enkele korpschefs die toch nog maar eens de nadruk willen leggen op het verschil tussen lokale en federale. Veel zin heeft dat niet als je weet dat er ondertussen al meer voertuigen met oranje bumpers bij de lokale korpsen rondrijden dan bij de federale..
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door dielangemotormuis »

In Nederland hebben we 2 soorten officieel vastgelegde striping. De Rijkshuisstijl(bijvoorbeeld de Douane en Rijkswaterstaat en de BZK-striping.
De laatste is de striping die u ziet op de politievoertuigen, brandweer, ambulances, reddingsbirgade, Koninklijke Marechaussee en Min van Defensie(afd. CBRN en EODD).

Beide stripingen zijn officieel vastgelegd en er mag dus ook niet van worden afgeweken en niet door derde gebruikt mag worden.

Overigens vindt ik onze striping behoorlijk te kort schieten.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
YannickS
Aspirant
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 12:08

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door YannickS »

Er staan bij de VW garage nieuwe combi's voor de PZ Antwerpen. Geen baby blauwe bumper meer maar ander blauw. Het waren er zeker een stuk of 15. Iemand een idee welke dienst deze nieuwe voertuigen zal krijgen?
INP/interventie PZ Antwerpen
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door Robby »

Die zijn voor interventie, met aangepast kantoorgedeelte.
Geen foto's genomen?
YannickS
Aspirant
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 12:08

Re: Nieuwe politievoertuigen

Bericht door YannickS »

Morgen tijdens de shift ng eens binnenspringen daar. Vergeten, zagen we proper bakjes uit . De lichtknoppen voor prioritair zijn nu verwerkt in het instrumentenbord. Alleen toch weer raar dat de bumpers anders gespoten zijn.
INP/interventie PZ Antwerpen
BUTTON_POST_REPLY