Antecedenten onderzoek Calog personeel

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Rivendel
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2017, 13:32

Antecedenten onderzoek Calog personeel

Bericht door Rivendel »

Goedemiddag

Na testen in Brussel te hebben gedaan, een test case op de Oudaan in Antwerpen en een gesprek met selectiecommissie in het politie gebouw op de Noorderlaan te Antwerpen heb ik op 30/06/17 vernomen dat ik weerhouden ben voor de functie als assistent secretariaat steundienst (op de Noorderlaan).
Ik heb erna nog een mail ontvangen van de dienst rekrutering en selectie dat er, vooraleer ik in dienst kan treden, een antecedentenonderzoek diende te gebeuren. Indien dit ok is, wordt mijn aanstelling op de zitting van de burgemeester van Antwerpen goedgekeurd en daarna zou de datum van indiensttreding vastgesteld worden.
Aangezien ik als burgerpersoneel aan de slag ga, maar wel statutair benoemd, is het daarom dat er een antecedenten onderzoek plaatsvindt? Of gebeurt dit gewoon voor iedereen die voor de politie wil werken?
Woensdagochtend moet ik me aanmelden bij het lokale korps van de gemeente waar ik woon. De dame met wie ik het gesprek zal hebben zei dat het een gewoon kort gesprek ging zijn...
Ik wil gewoon heel graag starten want kijk er echt naar uit...

Alvast van harte dank voor eventuele feedback
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Antecedenten onderzoek Calog personeel

Bericht door Kevin_Fox »

Dat is voor iedereen die bij de politie wil werken :)
Je zal af en toe misschien vertrouwelijke documenten zien en als je dan slechte bedoelingen hebt bijvoorbeeld...
Geen zorgen dus.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
JimmyMardulier
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2018, 20:36

Re: Antecedenten onderzoek Calog personeel

Bericht door JimmyMardulier »

Vraagje,

Ik heb gesolliciteerd bij de lokale politie antwerpen voor een calogfunctie. Ik heb alle testen doorlopen en ben als eerste uit de bus gekomen. Bij het antecedentenonderzoek bij mij thuis kreeg ik een positief advies.
Nu kreeg ik vandaag te horen da korpschef dat positief advies niet goedkeurd en dus een negatief geeft.
Kan men daar in een soort beroep voor gaan?
Kandidaat: Havenkorps
Cognitieve: vrijstelling
Fysiek parcours: geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 14/07/2023
BUTTON_POST_REPLY