Moraliteitsonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
matthias600
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2016, 21:02

Moraliteitsonderzoek

Bericht door matthias600 »

Hallo iedereen, ik heb volgende week mijn persoonlijkheidsproef. Nu zit ik met het volgende probleem... Ik had voor ik aan mijn proeven begon geen enkel contact met de politie op basis van een pv of veroordeling. Spijtiggenoeg ben ik vlak na het afleggen van mijn eerste proef gepakt voor rijden onder invloed , en voor een
Ander geval 2 pv's gekregen ( het niet bijhebben van een rijbewijs en het negeren van een verkeersbord) . Heeft hier iemand al enige kennis van gelijkaardige voorvallen ? Hoe pak ik dit het beste aan tegenover de psychologen ? Of mag ik stilaan een kruis trekken over een mogelijke goedkeuring tot een opleiding?

Alvast bedankt
Micha
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015, 07:55

Re: Moraliteitsonderzoek

Bericht door Micha »

Je kunt geluk hebben dat deze feiten nog niet in je dossier zijn opgenomen ten tijde van je volgende testen. Ben je al veroordeeld ondertussen?
Het is natuurlijk wel moeilijk om te verantwoorden dat je bij de politie wil, terwijl je tijdens je selectieprocedure wordt gepakt met rijden onder invloed. Niet onmogelijk, maar ze zullen je er zeker voor op het rooster gooien; hou daar rekening mee.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Moraliteitsonderzoek

Bericht door Kevin_Fox »

matthias600 schreefCOLONHallo iedereen, ik heb volgende week mijn persoonlijkheidsproef. Nu zit ik met het volgende probleem... Ik had voor ik aan mijn proeven begon geen enkel contact met de politie op basis van een pv of veroordeling. Spijtiggenoeg ben ik vlak na het afleggen van mijn eerste proef gepakt voor rijden onder invloed , en voor een
Ander geval 2 pv's gekregen ( het niet bijhebben van een rijbewijs en het negeren van een verkeersbord) . Heeft hier iemand al enige kennis van gelijkaardige voorvallen ? Hoe pak ik dit het beste aan tegenover de psychologen ? Of mag ik stilaan een kruis trekken over een mogelijke goedkeuring tot een opleiding?

Alvast bedankt
gewoon eerlijk zijn.
En toegeven dat je een fout hebt gemaakt, denk ook na waarom dit als inspecteur niet kan en hoe je hier mee omgaat naar de toekomst toe?
Vragen die je bvb. kan krijgen:
- vind u het geloofwaardig dat je zelf onder invloed rijdt maar anderen controleert?
- denkt u dat dit past bij de functie van inspecteur?

Veel zal van je eerlijkheid afhangen...

succes!
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
KristofS
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2015, 17:22

Re: Moraliteitsonderzoek

Bericht door KristofS »

Ben ook zelf aan het afwachten, zal binnenkort wel een uitnodiging in de bus vallen! De persoon wie met mij het gesprek gaat voeren is overigens ook mijn beroepsvoorlichter dus ken hem wel. Gewoon eerlijk zijn over alles, ze weten het toch al.
Cognitieve & fysieke testen 21/11/2015 : Geslaagd
Persoonlijkheidstesten 13/01/2016 : Geslaagd
Antecedentenonderzoek : Positief
Selectiecommissie : 11/04/2016 Geslaagd
Medische testen : 19/05/2016 Geslaagd

Start opleiding 03/10/2016
BUTTON_POST_REPLY