Openbare dronkenschap

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
Firefly
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 16:28

Openbare dronkenschap

Bericht door Firefly »

Ik heb een vraagje over het antecedentenonderzoek en de persoonlijkheidsproef.

Binnenkort heb ik de persoonlijkheidsproef, en ik weet dat ik daar eerlijk zal moeten schrijven over mijn contacten met de politie, gezien dit in het antecedentenonderzoek toch naar boven zal komen.

Rond mijn 16e heb ik eens geëxperimenteerd met cannabis. Een vriendin van mij bleef echter zeuren om ook wat te mogen, tot ik heb toegegeven, en zij is daarmee gaan opvallen op haar school. Gevolg dat ik binnen de kortste keren bij de politie moest komen.
Ik ben daar goed vanaf gekomen, is geen gevolg aan gegeven, ze wouden vooral weten van wie ik het gekocht had. Nu dit was via iemand op Internet dus veel meer info kon ik sowiso niet geven. Er is geen sanctie geweest. Was ook een stomme zet van me: de eerste keer had ik er niks aan, en de tweede keer werd ik volkomen angstig: niks voor mij dus, die drugs!
Als ik dat zo verwoord, gaan ze daar dan rekening mee houden?

De voorbije 2 jaar ben ik echter 2X opgepakt wegens openbare dronkenschap. De eerste keer was ongeveer 1,5 jaar geleden, had ik een hele slechte dag gehad en was ik gaan drinken in Leuven. Ik weet niet juist hoe ik bij de politie ben terechtgekomen, het eerste dat ik me herinner is dat ik in een cel ben binnengebracht. De volgende ochtend moest ik een verklaring afleggen. Ik vroeg hoe het kwam dat ik was opgepakt gezien ik me onmogelijk kon voorstellen dat ik iets of iemand iets zou misdaan hebben. Blijkbaar had een taxi-chauffeur hen gebeld. Ze zouden zich zorgen gemaakt hebben dat iemand mij zou bestelen of verkrachten, en vandaar.
Dat kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar anderzijds denk ik ook: ik zou nooit met de auto rijden als ik gedronken heb, wil niemand in gevaar brengen, en overal wordt aangemoedigd om in zo'n geval te voet te gaan of het openbaar vervoer te nemen. En dan pakken ze je ook al op als je dat doet? Hoe moet je dan thuisgeraken? Wellicht wou ik ook nog eens een taxi nemen, wat dan toch wel zowat de veiligste optie is. (die taxi-fraude in Brussel of waar was het terzijde gelaten)
Verder geen klachten over de behandeling daar, ze hebben ook wel degelijk met me gepraat en naar me geluisterd die ochtend.

Tweede keer was ergens een paar maand geleden. Ik was op de unief en daar hebben ze me, zo kreeg ik achteraf te horen, afgevoerd met een ambulance omdat ik het bewustzijn verloren was, en vervolgens naar een kliniek gevoerd. Ik wist niet dat ik daar geweest was maar merkte achteraf inderdaad dat er in mijn arm geprikt was en er een windel omheen zat. Ook bleek mijn identiteitskaart daar nog te zijn, dus ik was er wel degelijk geweest. Hoe ik in godsnaam bij de politie terechtgekomen ben weet ik niet. Hadden ze geen plaats meer in het ziekenhuis en hebben ze dan maar de politie gebeld om een patiënt minder te hebben?
Het eerste dat ik me herinner was dat ik wakker werd in een cel. Zonder toilet, ook geen emmer ofzo! Ik bestierf het van de dorst (heb altijd veel dorst, en na te drinken sowiso) dus begon op de deur te bonken dat ik dorst had en driiiingend naar het toilet moest, soms keken ze eens, maar ze lieten me daar gewoon stikken.
Heb uiteindelijk zo in de cel moeten doen omdat ik het niet meer kon houden, vreselijk, jakkes, mensonwaardig gewoon! Dat zou toch niet mogen kunnen in België? Had ik klacht moeten indienen?

Ze deden ook geen enkele moeite om nederlands te spreken, dus toen ik er uiteindelijk werd uitgelaten was ik nog niks wijzer. Ik was in paniek omdat ik mijn GSM niet meer vond, trokken ze zich niet aan. (achteraf bleek dat ze die voor de veiligheid op de unief hadden gehouden)
Wou dus dringend naar huis bellen omdat ze daar doodongerust zouden zijn maar ik wist het nummer niet. Dit opzoeken? "Ge gaat die nu midden in de nacht toch niet bellen?" Hallo, alsof ze zouden slapen als ze niet wisten waar ik was!
Ze wouden toen dat ik op een ziekenhuisbedje ging liggen. Heb dan aangedrongen om te mogen vertrekken met een taxi, wat dan mocht. Heel vreemd voorval. Is dus geen PV afgenomen, niks van gehoord achteraf, heb er het raden naar wat er gebeurd is.
Gaat dit ook uitkomen op het antecedentenonderzoek, gezien er geen PV is afgelegd?

Wat denken jullie, kan ik het vergeten bij de politie?
Ik weet dat ik dit binnenkort op mijn persoonlijkheidsproef best eerlijk vermeld, maar hoe gaan ze reageren? Ik hoop dat ze mij niet gaan uitlachen en vernederen.. als ze gewoon zeggen "ge zijt niet geslaagd", OK, dat heb ik dan liever. Zitten de andere kandidaten erbij als ge u verdedigt op uw persoonlijkheidsproef?

Verder over dat antecedentenonderzoek.. moet al lukken dat ik dan toevallig thuis ben, ben vaak bij familie. Is dit een probleem? En ja, weet je ongeveer wanneer ze daarmee beginnen dus ongeveer in welke week of weken je ze thuis kan verwachten? Want als ik niet weg moet zit ik vaak na de middag nog in pijama, slaap ook graag uit.
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Bakkie »

Wat denk je zelf ? :-) Hoe je het ook verwoord. Hier gaat altijd rekening mee gehouden worden want het gaat over substanties die verboden zijn bij wet en een invloed hebben op u, zowel op korte als op lange termijn. Verwacht u aan vragen over uw druggebruik en het waarom. Gewoon eerlijk zijn maar ook niet banaliseren. Druggebruik valt echt niet te tolereren.


Wanneer je het bewustzijn verliest moet je toch al een serieuze hoeveelheid alcohol verzet hebben. Althans dat denk ik toch. Naar het ziekenhuis gaan zal een voorzorgsmaatregel geweest zijn om na te gaan wat uw bloedwaarden waren omtrent het alcoholpercentage en na te gaan dat u niet zou sterven aan alcoholintoxicatie. Wat vaker voorvalt dan men zou denken. Wanneer besloten is dat u geen risicopatiënt bent lijkt mij het niet abnormaal dat men u zou ontslagen uit het ziekenhuis. Echter wanneer u toestand dit niet toelaat zou men inderdaad contact terug hebben opgenomen met de politie. Om u roes uit te slapen dient men niet in een ziekenhuis te zijn. Laat staan op een spoedafdeling waar u op dat moment terecht komt.
Je wilt klacht indienen omdat je jezelf in een coma hebt gedronken en daarna niet direct naar het toilet mocht ?
Hou rekening mee dat de vragen die ik stel ook wel eens op u psychologische en jury kunnen komen bij het slagen.
Afhankelijk van waar u terecht bent gekomen is men ook niet verplicht Nederlands te spreken dacht ik. Het fijne weet ik hier niet van maar ik neem aan dat hier genoeg mensen zijn op het forum die hier meer over weten.

Ik zou er vanuit gaan dat inderdaad dit ter sprake kan komen. In welke mate weet ik niet.
Wanneer je recht in je schoenen staat moet je het zeker proberen. Iedereen is daar vrij in.
Maar let wel op dat je solliciteert naar een voorbeeldfunctie waarbij je al al zeker 2 keer drugs gebruikt hebt en 2 keer terecht bent gekomen bij de politie voor dronkenschap.
Geen zorgen bij de psychologische en de jury is het individueel.

Wanneer je enkele malen niet thuis bent gaan ze vragen om een afspraak te maken normaal gezien.
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Firefly
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 16:28

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Firefly »

"terug de politie gebeld".. Hoezo? De unief had helemaal geen politie gecontacteerd hoor (die maken daar wel meer mee) Dus snap niet hoe ik er terecht ben gekomen, ook geen woord uitleg over gekregen.

Overigens had ik eens gelezen dat een toiler verplicht is in Belgie. Kan er nog inkomen als het maar voor een uurtje is, dan kunde u nog inhouden, maar zeker een halve dag?

Gezien er geen PV is afgenomen, staat dit dan geregistreerd.

En zoals ik al aanhaalde, als ze ook mensen gaan aanhouden die te voet zijn, hoe moet men dan nog thuisgeraken na bvb een zwaar feestje? Ze zeggen het toch overal in de media, ga te voet, neem een taxi.
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Bakkie »

Firefly schreefCOLON"terug de politie gebeld".. Hoezo? De unief had helemaal geen politie gecontacteerd hoor (die maken daar wel meer mee) Dus snap niet hoe ik er terecht ben gekomen, ook geen woord uitleg over gekregen.

Overigens had ik eens gelezen dat een toiler verplicht is in Belgie. Kan er nog inkomen als het maar voor een uurtje is, dan kunde u nog inhouden, maar zeker een halve dag?

Gezien er geen PV is afgenomen, staat dit dan geregistreerd.

En zoals ik al aanhaalde, als ze ook mensen gaan aanhouden die te voet zijn, hoe moet men dan nog thuisgeraken na bvb een zwaar feestje? Ze zeggen het toch overal in de media, ga te voet, neem een taxi.
Ik denk niet dat men hier op het forum daar ook meer informatie over kan geven over wat er die avond exact met u gebeurd is.

Ik zou er vanuit gaan dat dit inderdaad geregistreerd staat. Dit kan u alleen maar ten goede komen => stel dat het niet zo is dan zegt u de waarheid en stel dat het wel geregistreerd staat weten ze dat u niets probeert achter te houden.

Openbare dronkenschap
KORTE OMSCHRIJVING
Dronken zijn in het openbaar is strafbaar en dus verboden.

RELEVANTIE
Is het gezellig op de fuif en kan er nog wel een pintje of een Breezer vanaf. Let er dan wel op, zodra je voet buiten het lokaal of de feestzaal zet, je stafbaar kunt zijn aan openbare dronkenschap.

Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Het gebruik van alcoholische dranken is op zich niet strafbaar. De gebruiker is alleen strafbaar als hij of zij dronken wordt en zich in die dronken toestand in het openbaar begeeft of bevindt.

Bron: http://www.jeugdwerkregels.be/regel/ope ... onkenschap
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Firefly
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 16:28

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Firefly »

Dus gewoon eerlijk zijn.

Openbare plaats, omvat dat dan ook een campus? Waar geregels bvb. de studentenkringen zich zitten te bezuipen?
En wat met café's?
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Bakkie »

Jep eerlijk zijn is het beste.

Die informatie staat ook op de site.
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Myny »

Bakkie schreefCOLON
Firefly schreefCOLON
Openbare dronkenschap
KORTE OMSCHRIJVING
Dronken zijn in het openbaar is strafbaar en dus verboden.

RELEVANTIE
Is het gezellig op de fuif en kan er nog wel een pintje of een Breezer vanaf. Let er dan wel op, zodra je voet buiten het lokaal of de feestzaal zet, je stafbaar kunt zijn aan openbare dronkenschap.

Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Het gebruik van alcoholische dranken is op zich niet strafbaar. De gebruiker is alleen strafbaar als hij of zij dronken wordt en zich in die dronken toestand in het openbaar begeeft of bevindt.
Bovenstaande is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Er is een verschil met zich in dronken toestand in het openbaar bevinden (wat idd een overtreding is) of zich bevinden in staat van openbare dronkenschap.

De juiste definitie van openbare dronkenschap is:
In een openbare plaats onder invloed van alcohol EN
- veroorzaker van schandaal, lawaai of wanorde (EN/OF)
- gevaar voor zichzelf en/of anderen

Voor het louter in staat van dronkenschap zijn op een openbare plaats ga je in principe nooit een nacht in de cel moeten doorbrengen.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
Firefly
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 16:28

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Firefly »

Zal dan wel weer iets geweest zijn zoals in het eerste geval waar ze me wel uitleg hebben gegeven: "gevaar voor mezelf" (of eerder: gevaar voor misbruik door anderen met slechte bedoelingen)
Ergens is het ziekenhuis dan toch ook wat in de fout gegaan door mij in die toestand te laten gaan, zeker gezien ik op dat moment nog volop in blackout was. (weet niks meer daarvan, en weet dat die herinneringen nooit meer terugkomen omdat ze niet "opgenomen" zijn)
Beetje straf wel dat ze je bestraffen omdat je jezelf in gevaar brengt.. Da's zo'n beetje als het feit dat zelfmoord illegaal is (maar ja daar heb je dan geen last van).
Soit, ik neem aan dat die mensen zogezegd deden om goed te doen en ga nu ook geen klacht meer indienen. (zou mijn sollicitatie ook niet ten goede komen denk ik)

Maar serieus, dat er een toilet in de cel moet zijn, is dat niet verplicht? Voor zover ik heb opgezocht op Internet is dit in België toch een vereiste. Maar er staat natuurlijk veel onzin.
Logisch lijkt me dat ze dan op zijn minst een emmer plaatsen, als een WC te duur is.

Kan me voorstellen dat je geen WC gaat plaatsen in cellen waar je mensen maar voor een uurtje of 2 vasthoudt, die kunnen zich normaal ook nog wel inhoudt. Maar een halve dag? Mensenrechten enzo?
Men moet toch beseffen dat een normaal mens na een halve dag al moet plassen, laat staan iemand die veel gedronken heeft, die kan het toch echt niet meer houden?

En ja, als je echt moet, dan moet je, zoals ik dus. Vond het _walgelijk_ om om de grond te plassen in zo'n kleine cel. En genant, zeker voor een vrouw.
Dit doen ze toch niet eens met zware misdadigers? Een toilet of emmer is zelfs in 3de wereldlanden een must denk ik? Daarbij, als je niet inzit met de menswaardigheid van degene die is opgesloten, dan nog... kan me niet voorstellen dat de politie zelf het leuk vind als er in de cel op de vloer geplast is? Of hebben ze daar een speciale kuisploeg voor?

Ben al blij dat het gewoon plassen was.. stel je wordt opgesloten (zij het nu voor iets kleins, omdat je jezelf in gevaar brengt, of voor iets meer ernstig), en je hebt op dat moment diarree? Plezant. Denk dat ze zoiets zelfs Dutroux niet aandoen. (terwijl die dus niet beter verdient)

Ik zou verdorie zelfs niet eens wildplassen normaal. Toch niet in de bestaande wereld. Op Safari in Afrika kan je niet anders dan in de bosjes gaan, maar dat is iets heel anders.

Een ander punt: ik was dus op de deur aan het bonken omdat ik dus dringend moest en omdat ik uitdroogde van de dorst. Maar stel nu eens dat ik op de deur bonkte omdat ik dringend medische hulp nodig had? Buiten het feit dat ik dan overleden was, had de media hier meteen opgesprongen. Zou beetje stom zijn om door een geval van openbare dronkenschap in een politiecel te overlijden nee?

Enfin.. like I said, ik ga nu geen klacht meer indienen, moest dit gewoon effe kwijt. Heb er precies een trauma aan overgehouden, denk daar dus nog keivaak aan.

Voor de rest zal het dus wel geval van "gevaar voor mezelf" geweest zijn, kan me niet voorstellen dat ik iemand iets zou misdoen, net als ik nooit zou rijden onder invloed.

En indien zelfs te voet of met het openbaar vervoer je verplaatsen in dronken toestand dus strafbaar is, zou de media hier anders over moeten berichten. Ze zeggen altijd "Ga te voet, of neem de bus, ga niet met de auto!". Foute boodschap dus. Zeg dan meteen, "drink thuis of drink niet".
Firefly
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 16:28

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Firefly »

Ik droom er soms nog van, dat ik doodga en niemand mij komt helpen... wat dus niet eens zo onrealistisch is:

1) Ik heb normaal medicatie nodig.
2) Ik heb altijd extreem veel dorst, ik had kunnen uitdrogen. Ik weet dat het extreem is, maar ik drink dus minstens 9 liter water per dag. Weet niet waarom, ben daarom reeds 2X getest op suikerziekte maar dat heb ik dus niet. Ben tijdens medische opnames ook zowat op alle punten doorgelicht waarbij niks speciaal te merken was. Misschien moet ik mijn nieren eens nader laten onderzoeken. Alleszins als ik een halve dag geen water heb gehad (laat staan na zwaar alcoholgebruik, waardoor je dus nog meer uitdroogt) is dat extreem voor mij, ik kan normaal niet buitenkomen zonder water, ook niet om naar de winkel te gaan. Pak ik 2 flesjes water mee en heb ik nog zoveel dorst. Dus als ik zei "ik had dorst" dan overdrijf ik echt niet.

Kan me dus best voorstellen dat er wel mensen komen te overlijden in zo'n cel, zelfs als ze niks of weinig hebben misdaan. Da's zonde.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door nielsvl »

Ik ken u niet dus neem dit aub niet persoonlijk op;

Als ik jou was zou ik eens bij een beroepenvoorlichter langs gaan en vragen naar je kansen. Eerlijk gezegd schat ik ze niet hoog in. Je koestert duidelijk nog wrok naar wat al dan niet gebeurd is in die cel die nachten, je hebt jezelf duidelijk niet in de hand als het gaat om alcoholgebruik,...

Hoe ben je trouwens zo zeker dat dat hetgene is dat gebeurd is die nacht? Misschien was je zodanig dronken dat de nacht helemaal niet zo gelopen is?

Enkel afgaande op hetgeen ik lees weet ik echt niet of je psychologisch gezien zou moeten solliciteren bij de politie. Alweer, ik ken u niet, en misschien ben je wel een mega toffe meid, maar het feit dat je nog steeds moeilijk slaapt 's nachts door een politieoptreden dat je hebt meegemaakt doet me wat argwanen...

Wat trekt je zo aan bij de politie? Wat maakt van u een goede inspecteur? (een vraag die bij de selectiecommissie ook gesteld zal worden...)


ik heb mijn bericht wat aangepast, ik had iets over antidepressiva vermeld maar zag net dat ik jou waarschijnlijk verwarde met een post van een andere forumgebruiker
Laatst gewijzigd door 1 op nielsvl, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door vdv »

nielsvl schreefCOLON Hoe ben je trouwens zo zeker dat dat hetgene is dat gebeurd is die nacht? Misschien was je zodanig dronken dat de nacht helemaal niet zo gelopen is?

Enkel afgaande op hetgeen ik lees weet ik echt niet of je psychologisch gezien zou moeten solliciteren bij de politie. Alweer, ik ken u niet, en misschien ben je wel een mega toffe meid, maar het feit dat je nog steeds moeilijk slaapt 's nachts door een politieoptreden dat je hebt meegemaakt doet me wat argwanen...
Amen.


Voor de rest:
- Bij elke opsluiting wordt er PV opgesteld, ook als je niet verhoord werd, of je er niets meer van gehoord hebt
- In het Franstalig gedeelte van België moet de politie geen Nederlands spreken, net zoals wij geen Frans moeten spreken. Alleen in Brussel moet men tweetalig zijn.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Sarah11 »

Ik heb al zoveel mensen een persoonlijk emailtje gestuurd. Ik wil mensen nu eenmaal voor zichzelf beschermen. Waarom zijn jullie in godsnaam zo open op een forum???
Als ik u was, ik zou er niet aan beginnen.
En dat is niet slecht bedoeld.
Als je eens 1 voorval hebt gehad zouden ze het door de vingers zien. Maar meerdere dat denk ik niet.
Ook het feit dat je de nood hebt om zoveel met vreemde mensen te delen wekt de indruk dat je psychologisch bagage hebt. Je kan daar wel aan werken, niet om voor de politie te werken dan, maar voor jezelf.
Gesprekken met een persoon met beroepsgeheim kan helpen.
Als je zo open blijft gaat er vroeg of laat u iemand afkraken. En zeker op dit forum. Een schrijffout is al voldoende.

En mijn advies is goed bedoeld!!!

groeten
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door SHERIFF »

@ Firefly:

Afbeelding
Firefly
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 16:28

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Firefly »

Spammer?
Kunt ge mij eens zeggen wie of wat ik spam? En wat uw definitie van spam is?

Ik val geen mensen lastig met reclame en post geen dingen die niet relevant zijn.

Ik reageerde op de antwoorden en vragen van de mensen hier, en ik gaf mijn mening. Uiteraard kan ik begrijpen dat mensen hier in eerste plaats de politie gaan verdedigen en dat is hun goed recht, daar heb ik respect voor. Ik post hier, dus weet dat ik mij aan een negatief antwoord kan verwachten. Als mijn verwachtingen louter positief waren, dan moest ik niks vragen toch?

Het hebben van een mening is echter wel belangrijk in de ontwikkeling van de persoonlijkheid. Als die niet strookt met de jouwe, is dat daarom nog geen spam. Als dit echter wel de definitie van spam zou zijn op dit forum, ok, geen probleem, dan onthou ik mij wel van verdere posts.

Moest ik om een of andere reden echt iemand gespamd hebben, in de juiste betekenis van het woord, dan heb ik misschien een virus op mijn PC en dan hoor ik dat zeer graag! Het zou me echter verbazen.

@ vorige reacties: Het was effectief in Brussel, ivm de taal.
En toen ik wakker werd was ik wel voldoende bij mijn positieven om te beseffen dat er geen toilet was. Maar goed, ik had natuurlijk niet zo stom moeten zijn om in die situatie terecht te komen. Maar ik zal niet de eerste student zijn.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Openbare dronkenschap

Bericht door Kevin_Fox »

Firefly schreefCOLONIk heb een vraagje over het antecedentenonderzoek en de persoonlijkheidsproef.

Binnenkort heb ik de persoonlijkheidsproef, en ik weet dat ik daar eerlijk zal moeten schrijven over mijn contacten met de politie, gezien dit in het antecedentenonderzoek toch naar boven zal komen.

Rond mijn 16e heb ik eens geëxperimenteerd met cannabis. Een vriendin van mij bleef echter zeuren om ook wat te mogen, tot ik heb toegegeven, en zij is daarmee gaan opvallen op haar school. Gevolg dat ik binnen de kortste keren bij de politie moest komen.
Ik ben daar goed vanaf gekomen, is geen gevolg aan gegeven, ze wouden vooral weten van wie ik het gekocht had. Nu dit was via iemand op Internet dus veel meer info kon ik sowiso niet geven. Er is geen sanctie geweest. Was ook een stomme zet van me: de eerste keer had ik er niks aan, en de tweede keer werd ik volkomen angstig: niks voor mij dus, die drugs!
Als ik dat zo verwoord, gaan ze daar dan rekening mee houden?

De voorbije 2 jaar ben ik echter 2X opgepakt wegens openbare dronkenschap. De eerste keer was ongeveer 1,5 jaar geleden, had ik een hele slechte dag gehad en was ik gaan drinken in Leuven. Ik weet niet juist hoe ik bij de politie ben terechtgekomen, het eerste dat ik me herinner is dat ik in een cel ben binnengebracht. De volgende ochtend moest ik een verklaring afleggen. Ik vroeg hoe het kwam dat ik was opgepakt gezien ik me onmogelijk kon voorstellen dat ik iets of iemand iets zou misdaan hebben. Blijkbaar had een taxi-chauffeur hen gebeld. Ze zouden zich zorgen gemaakt hebben dat iemand mij zou bestelen of verkrachten, en vandaar.
Dat kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar anderzijds denk ik ook: ik zou nooit met de auto rijden als ik gedronken heb, wil niemand in gevaar brengen, en overal wordt aangemoedigd om in zo'n geval te voet te gaan of het openbaar vervoer te nemen. En dan pakken ze je ook al op als je dat doet? Hoe moet je dan thuisgeraken? Wellicht wou ik ook nog eens een taxi nemen, wat dan toch wel zowat de veiligste optie is. (die taxi-fraude in Brussel of waar was het terzijde gelaten)
Verder geen klachten over de behandeling daar, ze hebben ook wel degelijk met me gepraat en naar me geluisterd die ochtend.

Tweede keer was ergens een paar maand geleden. Ik was op de unief en daar hebben ze me, zo kreeg ik achteraf te horen, afgevoerd met een ambulance omdat ik het bewustzijn verloren was, en vervolgens naar een kliniek gevoerd. Ik wist niet dat ik daar geweest was maar merkte achteraf inderdaad dat er in mijn arm geprikt was en er een windel omheen zat. Ook bleek mijn identiteitskaart daar nog te zijn, dus ik was er wel degelijk geweest. Hoe ik in godsnaam bij de politie terechtgekomen ben weet ik niet. Hadden ze geen plaats meer in het ziekenhuis en hebben ze dan maar de politie gebeld om een patiënt minder te hebben?
Het eerste dat ik me herinner was dat ik wakker werd in een cel. Zonder toilet, ook geen emmer ofzo! Ik bestierf het van de dorst (heb altijd veel dorst, en na te drinken sowiso) dus begon op de deur te bonken dat ik dorst had en driiiingend naar het toilet moest, soms keken ze eens, maar ze lieten me daar gewoon stikken.
Heb uiteindelijk zo in de cel moeten doen omdat ik het niet meer kon houden, vreselijk, jakkes, mensonwaardig gewoon! Dat zou toch niet mogen kunnen in België? Had ik klacht moeten indienen?

Ze deden ook geen enkele moeite om nederlands te spreken, dus toen ik er uiteindelijk werd uitgelaten was ik nog niks wijzer. Ik was in paniek omdat ik mijn GSM niet meer vond, trokken ze zich niet aan. (achteraf bleek dat ze die voor de veiligheid op de unief hadden gehouden)
Wou dus dringend naar huis bellen omdat ze daar doodongerust zouden zijn maar ik wist het nummer niet. Dit opzoeken? "Ge gaat die nu midden in de nacht toch niet bellen?" Hallo, alsof ze zouden slapen als ze niet wisten waar ik was!
Ze wouden toen dat ik op een ziekenhuisbedje ging liggen. Heb dan aangedrongen om te mogen vertrekken met een taxi, wat dan mocht. Heel vreemd voorval. Is dus geen PV afgenomen, niks van gehoord achteraf, heb er het raden naar wat er gebeurd is.
Gaat dit ook uitkomen op het antecedentenonderzoek, gezien er geen PV is afgelegd?

Wat denken jullie, kan ik het vergeten bij de politie?
Ik weet dat ik dit binnenkort op mijn persoonlijkheidsproef best eerlijk vermeld, maar hoe gaan ze reageren? Ik hoop dat ze mij niet gaan uitlachen en vernederen.. als ze gewoon zeggen "ge zijt niet geslaagd", OK, dat heb ik dan liever. Zitten de andere kandidaten erbij als ge u verdedigt op uw persoonlijkheidsproef?

Verder over dat antecedentenonderzoek.. moet al lukken dat ik dan toevallig thuis ben, ben vaak bij familie. Is dit een probleem? En ja, weet je ongeveer wanneer ze daarmee beginnen dus ongeveer in welke week of weken je ze thuis kan verwachten? Want als ik niet weg moet zit ik vaak na de middag nog in pijama, slaap ook graag uit.

Kijk, iedereen maakt fouten en iedereen doet dom als 'm jong is.
De vraag is, hoe ga je ermee om, en wat heb je daaruit geleerd?
Dat omtrent het gebruik van cannabis, dat horen ze vaak.
Experimenteren is 1 dingen, actief gebruiken is een ander en dus zweer je het ook best af als je bij de politie wilt binnen raken.

Wat die openbare dronkenschap betreft, 2 keer opgepakt worden slaat geen goed figuur.
Je zal volgens mij de psychologe/commissie erg moeten overtuigen dat je daar boven staat en matuur bent.
Ik als commissielid zou van u verwachten dat je inziet dat zo'n gedrag ABSOLUUT niet strookt met het gewenste, dat je dat erkent, weet waarom etc...
En dat je jouw verantwoordelijkheid erkent is misschien nog 't allerbelangrijkste.

de deur staat op een kier, maar daar ben jezelf voor verantwoordelijk.
Nu zal 't van jouw afhangen of je ze sluit....
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY