Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door VRS »

Vandaag bericht gekregen van de commissaris die verantwoordelijk is voor het moraliteitsonderzoek in de PZ waar ik woon om het gesprek met hem deze vrijdag 's avonds (19 uur) bij mij thuis te doen.
Als ik kan, zal 'k hier m'n ervaring daarvan delen, mocht dat voor anderen nuttig zijn.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

En we wachten nog steeds ...
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
NinaLC
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2013, 14:40

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door NinaLC »

Sw@tLorD schreefCOLONEn we wachten nog steeds ...
Misschien eens bellen als het wat lang duurt? Ik had persoonlijkheidsonderzoek in december 2013 en contact blijven houden met enkele andere kandidaten. Zij zijn ondertussen allemaal al voor selectiecommissie geweest en op het forum lees ik ook dat anderen veel sneller gecontacteerd worden (bv persoonlijkheid in februari en commissie al in april)... dus heb ik vorige week naar Brussel gebeld. Ik heb het vermoeden dat ze mij 'vergeten' waren. Mocht ineens een datum kiezen voor commissie..
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door VRS »

Sw@tLorD schreefCOLONEn we wachten nog steeds ...
Dat duurt toch abnormaal lang van jou? Als je al zo lang zit te wachten zonder iets van DSR of jouw lokaal korps vernomen te hebben, zou je nu wellicht best eens bellen naar de persoon in jouw zone die verantwoordelijk is voor het milieu- en antecedentenonderzoek. Als die van niets weet zou je dan eens DSR moeten bellen. Een kandidaat moet wel geduld hebben en afwachten, maar als de normale wachttermijnen overschreden worden kan het wel helpen om zelf initiatief te nemen.
duc
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2014, 14:46

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door duc »

een beetje mijn verhaal blijkbaar (zie eigen topic onder algemeen)
22 januari mijn persoonlijkheidsproef gedaan en geslaagd
Op 6 febr heeft men vanuit Brussel de opdracht gegeven voor mijn moraliteitsonderzoek en 4 april is de wijkagent pas langsgekomen (had hem drie weken eerder aan de lijn omdat het zo lang duurde en men mij vanuit Brussel al had geadviseerd dan zelf eens contact op te nemen. Hij wou toen geen datum vastleggen en hij zou me zelf wel contacteren, maar dat gebeurde pas nadat ik nog tweemaal langs het wijkkantoor ben gegaan). Nu heb ik nog steeds geen uitnodiging voor de commissie. Die twee maanden zijn al weken voorbij hoor. Vermoed dat het verslag ook nog lang op zich zal mogen wachten. Nochtans zit ik in een zeer kalme politiezone.

had dit eerlijk gezegd wel verwacht bij aanvang selectieproeven dat dit lang zou kn duren in mijn politiezone, en als ik lees hoe anderen zo snel respons krijgen soms, is het gewoon jammer dat er zoveel verschil op zit. :snif:
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

Bijna vijf maanden na mijn persoonlijkheidsproef (07/01/2014) is er een functionaris bij mij langsgekomen op 03/05/2014. DSR had het dossier doorgestuurd, maar men wist niet wie het had. De HR dienst van de lokale politie nog minder ... bleek het dossier bij die ene functionaris te liggen al die tijd (sinds midden februari). Blijkbaar moeten de functionarissen hier in Antwerpen dit bovenop hun takenpakket doen... Ik begrijp dit wel, maar ik was nog meer teleurgesteld toen bleek dat het gesprek slechts 30 minuten duurde. "Uw dossier is bijzonder eenvoudig". Buiten 2 verkeersovertredingen, is er niets op aan te merken. Hier heb ik dus 5 maanden op moeten wachten.

Ik ben blij dat ik dit in ieder geval achter de rug heb. Nu kan ik mij opnieuw voorbereiden voor de selectiecommissie.

:roll:
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door VRS »

Sw@tLorD schreefCOLONBijna vijf maanden na mijn persoonlijkheidsproef (07/01/2014) is er een functionaris bij mij langsgekomen op 03/05/2014. DSR had het dossier doorgestuurd, maar men wist niet wie het had. De HR dienst van de lokale politie nog minder ... bleek het dossier bij die ene functionaris te liggen al die tijd (sinds midden februari). Blijkbaar moeten de functionarissen hier in Antwerpen dit bovenop hun takenpakket doen... Ik begrijp dit wel, maar ik was nog meer teleurgesteld toen bleek dat het gesprek slechts 30 minuten duurde. "Uw dossier is bijzonder eenvoudig". Buiten 2 verkeersovertredingen, is er niets op aan te merken. Hier heb ik dus 5 maanden op moeten wachten.

Ik ben blij dat ik dit in ieder geval achter de rug heb. Nu kan ik mij opnieuw voorbereiden voor de selectiecommissie.

:roll:
Amai, wat een trieste bedoening :roll: Dat zoiets 2 weken kan aanslepen wegens vergetelheid zou al erg genoeg zijn, laat staan 5 maanden. Misschien moeten ze dat proces eens herbekijken in dat korps. Het valt toch moeilijk te verantwoorden dat je als kandidaat geluk moet hebben met hoe het er aan toe gaan in het politiekorps waar je woont...
Blij voor jou dat dit nu achter de rug is. Als het een troost mag zijn, ook ik moet nog altijd wachten op een uitnodiging voor de commissie. Als je nog in juni zou willen starten zou het misschien zelfs nog kunnen dat ze jou nog snel laten komen voor de twee laatste proeven.
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Amedee »

"Eindelijk" is het eerste wat bij mij opkomt. Laat ons hopen dat het een beetje gecompenseerd wordt met een snel vervolg én een goede afloop! :wink:

Succes!
Inspecteur van Politie
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Sw@tLorD »

De 'cirque' is nog niet voorbij denk ik. Ik heb daarnet naar de DSR gebeld om te vragen of mijn dossier al bij hen is toegekomen. Het antwoord was negatief maar de vriendelijke dame aan de telefoon zei me wel dat ze mij wel op de planning van juni zal zetten voor de commissie. Maar de planning was nog niet binnen.
Ik belde dan naar de Dienst HR in Antwerpen om te vragen hoe het zit ... de dame die zich hiermee bezig houdt was weeral op verlof (ik wil later ook zoveel verlof als de dame in kwestie). Ik herinnerde mij nog de naam van de persoon die bij mij is geweest maar die kon ik via zijn commissariaat niet bereiken...

Dat spelletje is nog niet voorbij en ik begin stilaan mijn motivatie te verliezen. Echt waar :oops:
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door Amedee »

Amai :| , er schort daar precies iets met de opvolging van dossiers van collega's die op verlof zijn/gaan.
Maar het zou spijtig en een beetje vreemd zijn om daarom je motivatie te verliezen, je geduld daarentegen... :wink:

Alvast veel succes met je commissiegesprek!
Inspecteur van Politie
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe volgorde proeven: wanneer antecedentenonderzoek

Bericht door VRS »

En ik vind persoonlijk dat het geen kwaad kan om als kandidaat er wat achter te zitten als je merkt dat men er langer dan gewoonlijk over doet om je dossier te behandelen. Niet dat je ganse dagen moet bellen naar de PZ en DSR, maar nu en dan eens checken hoe het zit kan vaak helpen.
BUTTON_POST_REPLY