Hoever gaat zo'n screening?

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
mnmrsn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2013, 15:13

Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door mnmrsn »

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af welke soort informatie zoal kan worden opgevraagd tijdens dit onderzoek.
Blijft zo'n screening beperkt tot waar de politie bevoegd is te raadplegen (bv. PV's en dergelijke), of kan dit verder strekken tot bv. het raadplegen van uw medisch dossier bij uw huisarts, of verdere informatie over u als kandidaat inwinnen bij familie of vrienden? Of bv. mijn email adres koppelen aan deze account, waardoor ze kunnen nalezen dat ik deze vraag hier kom stellen?

Wat betreft familie: ik heb een heel uitgebreide familie - mijn ouders hebben allebei minstens 5 broers/zussen, die op hun beurt behoorlijk wat kinderen hebben. Het is echter zo dat ik met de meesten zelden contact heb. En daar zitten helaas een paar rotte appels tussen. Nu vroeg ik me af of dit veel impact gaat hebben op mijn kandidatuur.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groeten
johan d
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2011, 14:45

Re: Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door johan d »

De screening wordt enkel gedaan over wat je al hebt meegemaakt met de politie, hoeveel keer ben je al met hun in contact geweest, vb ongevallen, boetes, PV's enz. Valt dat allemaa lmee dan gaan ze niet verder gaan spitten, dus gene schrik hebben maar wel eerlijk zijn tegen de commissie en als je je tweede proef ook nog niet hebt gedaan tegen de psychologe via de biografische vragenlijst. Want als je dinge nniet eerlijk verteld komen ze er toch achter en dan verlies je al veel krediet bij de commissie.
Fysieke proeven : GESLAAGD!
Cognitieve proeven : vrijgesteld !
Videoverslag : GESLAAGD!
Persoonlijkheidsproef : GESLAAGD!
Medische proef : GESLAAGD!
Commissie : niet geslaagd :-(
mnmrsn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2013, 15:13

Re: Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door mnmrsn »

Bedankt voor de info!
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door nielsvl »

Mispak u daar maar niet aan ;) Ik heb zelf al gehoord dat ze wisten dat iemands opa collaborateur was in de oorlog... Nuja, van horen zeggen hoor je veel natuurlijk.

Sowieso, als nonkel Rudy of tante Gerda een gerechtelijk dossier hebben kan je daar wel eens wat uitleg op moeten geven als je voor de selectiecommissie mag verschijnen.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door Jens »

De commissaris die mijn antecedentenonderzoek voerde, heeft 2 vrienden gecontacteerd van mij en heeft hen gevraagd hoe ik als persoon was, hoe het zat met mijn alcoholverbruik e.d. Het is wel zo dat hij de telefoonnummers zelf heeft gevraagd en dus niet heeft zitten zoeken wie mijn vrienden zijn :-D

Hij heeft ook navraag gedaan bij mijn bank of ik niet in de problemen zat op financieel vlak. Maar van vele collega's hoor ik toch dat dit een beetje extreem is. Zo hebben ze nooit telefoonnummers van vrienden moeten geven en werd hen ook niet gevraagd bij welke bank(en) ze klant waren.
Inspecteur van politie
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door sledge »

euh....bankgeheim ?
Afbeelding
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Hoever gaat zo'n screening?

Bericht door Jens »

sledge schreefCOLONeuh....bankgeheim ?
Mijn vader deed hiervoor ook navraag bij de bank. Daar zeiden ze dat ze enkel meedelen of er al dan niet openstaande schulden zijn. Meer geven ze uiteraard niet prijs.
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY